Gå til innhold

Spørsmål om diverse øvelsar, og om programmet..

Anbefalte innlegg

Heisann,

har tenkt å gå til innkjøp av benk m/stativ og vekter. Sett litt rundt på nettet etter gode sider, men det eg har funnet har blitt til ein grusom pris til slutt. (8-9k)

Så eg spørr forumet om hjelp ;)

For å sleppe å kjøpe meir vekter om ei stund, skal eg kjøpe så eg har 100 kg. Fordelt på 1.25, 2.5, 5, 10 og eventuelt 20 kg.

Takker på forhand :)

Endret av kazzkizz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mobeck har godt utvalg, men det er jo så sykt dyrt. Bedre å gå på gymmen og få sikkelig veiledning. Haralds i oslo. Hvis du ikke bor i oslo kan jeg anbefale Joe Weider - Ultimate Bodybuilding. Den dekker mye trygge tips som forebygger skader og selfølgelig gode ressultater. Jeg fikk en del fremmskritt med Flex sitt H.U.G.E. system, men det er litt hardt.

Lenke til kommentar

Har trent på studio i ca ett år, men sidan eg skjeldan får tid til å reise til dit hadde eg tenkt å kjøpe meg ein benk, stativ, vekter og stang.

Men ser at prisane blir rundt ca. 7 til 10 tusen kroner, og eg kan jo trene over 5 år på treningstudioet for den prisen...

Hadde ikkje trudd det var så dyrt!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jess d e dyrt. Hvis du skal på død og liv kjøpe eget er det beste en benk som kan stille i forsjellige vinkler og et Power Rack, tror det kommer på rundt 20k med vekter. Da bør du helst ha manualer du kan bygge også.

Hvis det er slik at du må kjøpe inn utstyr fordi du ikke har tid til å trene ellers er jo valget lett. Bare å kjøpe i vei. Husk å ikke trene benk alene. Det er vel slik folk bruker å dø i denne idretten. :ermm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte meg benk + stang og curl-stang på europris, med 65 kg i vekter.

2449 kroner. Godt fornøgd :)

Så da går eg i gang med treninga. Startar litt rolig med 40 kg på benken, med 10 x 3. Seinare skal eg auke på med meir kg og færre repitisjonar. Samme prinsipp med curl-stanga og skulderpress. Kan ikkje trene beina akkurat no, derfor blir det ein del på overkroppen.

Nokon andre tips til øvelsar eg kan ta gjere?

Utstyret er benk, manualar med opptil 75 kg (:p) og treningsmatte ;)

Spelar fotball på fritida, så der har eg nok trening kondisjonsmessig.

Lenke til kommentar

Når det begynne å bli mange kg og pressing, skal eg nok ha nokon der til å sikre.

Må trene ryggen ja, godt poeng, er jo ekstremt viktig. På studio trente eg sann ryggrull eller kva det heiter, men ein sann skråbenk har ikkje eg.

Skal trene beina etter eg har blitt frisk i foten. :)

Lenke til kommentar

Treng ikke så mye utstyr hjemme for å få trent greit , og det trenger ikke være så dyrt.

har du en benk, nedtrekk , knebøy rack og 1 stang, hantler å mye vektskiver klarer du deg fint.

det finnes veldig mye brukt treningsutstyr på finn.no , så hvis du ikke har noen krav om no mega fancy så får du nok dekket ditt behov der.

jeg har selv en del utstyr hjemme å får trent det meste der. men bor ikke hjemme så trener på senter.. var hjemme i sommerferien å trente hjemme helt greit det å.

har du som nevnt over får du kjørt basis øvelser som mark, benk, knebøy og militærpress.

videre får du supplemert med roing med stang evt hantel, nedtrekk, skrå benk (hvis du har justerbar benk) , flyes, franskpress, smal benk, pushdown, ja egentlig alt du trenger.

hvis du vil ha det billig får du kjøpt justerbar benk med nedtrekk for rundt 2000 på diverse sportbutikker, flere merker som leverer dette.

da trenger du kun knebøy rack, rimelige varianter får du for 1500 ++

så trenger du vekt skiver du skulle ha ca 100 , prisen på sports butikker ligg på ca 24 men er du heldig å kommer over salgs på europris koster de bare halvparten.

en helt grei løsning i starten men etter hvert så stopper det opp i enkelte øvelser, sånne billig stenger tåler ikke mere en 160-180..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har heilt glømt å svare på posten din, bobhundv...

Men er ikkje så farlig, trener benkpress, biceps, triceps, push ups og litt til på ryggen :)

Lurte på en ting, når eg aukar i benkpress, så er det ofte med 5 kg. Eg auker når eg har klart 12 x 3 eller 3 x 12 (det som er mest logisk med 12 rep i 3 set). Då legg eg på 5 kg, og går ned til 8 x 3 eller 3 x 8. Så jobbar eg meg oppover, 10 x 3 og til slutt 12 x 3. Men i det siste har eg lurt på om det er bra for bryste og musklane eigentleg? Er jo ein slags variasjon og da... Framgangen er ganske god, syns eg :)

Endret av kazzkizz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...