Gå til innhold

Spørsmål om Kreta (prisnivå, leie ol)

Anbefalte innlegg

Reiser til Kreta om en måneds tid og lurer på om noen vet priser på en ukes leie av moped, og ikke minst om dette er en grei måte å ta seg rundt på øya med? Vet at øya er stor men har ingen problemer med å sitte på moppen en time el to :cool:

Spør fordi jeg ikke vet :blush:

Evt om noen vet hva som er å se/oppleve i nærheten av Chania.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale å leie bil, moped i varmen er ikke veldig behagelig.

Reiser selv til Kreta på torsdag, booket bil via reiseselskapet her hjemme - for 2 dager betaler vi kr.800,-

Hva vil du se når du er der? Det er litt avgjørende for hvilke anbefalinger du er ute etter.

En tur jeg vil anbafale er å gå Samaria ravinen, hvis du\dere er glad i å gå.

Det er 15-16 km. stort sett nedover. En fantastisk tur!!

....

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale å leie bil, moped i varmen er ikke veldig behagelig.

Reiser selv til Kreta på torsdag, booket bil via reiseselskapet her hjemme - for 2 dager betaler vi kr.800,-

Hva vil du se når du er der? Det er litt avgjørende for hvilke anbefalinger du er ute etter.

En tur jeg vil anbafale er å gå Samaria ravinen, hvis du\dere er glad i å gå.

Det er 15-16 km. stort sett nedover. En fantastisk tur!!

....

9042649[/snapback]

Jeg skal undersøke nærmere i helgen hva jeg ønsker å se/oppleve, men jeg har en svakhet for høye fjell :)

Lenke til kommentar

Jeg vil også anbefale bil, vi leide selv bil da min familie og jeg var der, det var billig enkelt og veldig behagelig, fin måte å dra rundt på.

Var ikke så langt fra Chania i en liten landsby, var oppe ved "kornas" sjøen og over fjellene til en et sted med en fantastisk strand, skal spørre mor om hva det heter, for det må oppleves

Frango castello, eler ikke helt sikker på skrivingen men :p

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Høye fjell er jeg ikke så kjent med der.. men igjen, Samaria turen - den starter på rundt 1200 meter og ender opp nede ved havet.

Ellers er det maaaaaange strender å reise til, ta en kikk på ett kart - der finner du nok å velge i.

Kanskje Prevelli er ett sted å ta turen, der en elv renner ut i havet - bade i sjøen på ene siden av stranda og i ferskvann på andre siden.

Er du ute etter litt historie så bør de besøke Knossos, er snakk om ca.1,5 til 2 timer's kjøring fra Chania.

Som en annen også nevner Kournas innsjøen, der er det bla. mulig å leie tråkkebåter.

Vil anbefale å søke litt rundt, siden det er en stund til du reiser - så er det mulig å finne info om det du måtte ønske å se.

-----

Hawk

reiser om 34 timer...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...