Gjest medlem-98070 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Har spart opp noen tusen og skal kjøpe min første bil etter sommerferien. Tenker å bruke maks 10 000 (gjerne ca 5-8000 kr). Det jeg først og fremst lurer på er hva det blir å betale totalt med alle utgifter? La oss si bilen koster 5000, hvor mye kommer alt annet jeg må betale for på? Vet om bensinutgifter selfølgelig, men hva koster ALT annet som jeg MÅ ha? Veldig fint om noen kan skrive/kopiere/linke til alle utgifter for å ha bil. Jeg har liksom spart nok til å kjøpe bilen, men kjekt å vite om jeg ikke har råd til å beholde den hehe Så lurer jeg på om noen bare kan tipse om noen bilder som er bra som første bil. Billig og gjerne litt sprek, helst ikke for liten (trenger en del plass) Takk for svar! Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 bil til 5-8000 med stor plass.... granada eller scorpio kanskje... mazda 626 opel omega Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hvis bilen skal registreres på en av foreldrene dine blir det vel ca 3000kr i forsikring, 3000 i veiavgift 1500kr i omregistrering. Så kan det jo hende det blir oljeskift, nye dekk hvis de er slitt. Det er dyrt å ha bil, og det er enda dyrere å ha en billig bil ^^ Lenke til kommentar
Kugie Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Umm, vis du ikke er en dreven mekaniker, så skal det godt til å ha en bil til 5000 uten noen verksted utgifter. Ellers så kommer jo veiavgift, bensin, forsikring i tillegg. Lenke til kommentar
Heimert-kongen Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Ford Sierra! Bakhjulstrekk, lett å få deler til, nydelig å se på, sprek og billig. Lenke til kommentar
jeeeez Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Det er disse utgiftene ved kjøp av bil: Omregistrering - 1500 kroner Forsikring - 3000-4000 Veiavgift (er ofte inkludert i prisen - 3000 Bensin - x kroner Variable utgifter (dekk, verksted osv) - x kroner Jeg vil anbefale deg å kjøpe en bil til 15 000, disse er i mye bedre stand enn biler til 8000 og vil nesten garantert være billigere å eie i lengden. Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Jeg ville vel si at grensen for Skikkelig crap til brukbar bil i lengden er 18-20k For å få en bra bil til under 18k skal man være skikkelig heldig, da før man vanligvis en ihjelkjørt ungdomsbil etter min mening. Lenke til kommentar
NoXify Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Et lite tips er at japanske biler er der du får mest for pengene i denne prisklassen med tanke på holdbarhet og driftsikkerhet. Hva med en Toyota Carina 1989? Pene og rene linjer, kan gå langt om motoren har fått bra stell og den er kjørt pent. 1,6 XL er en helt grei motor, bør være greit med drag i den og plassen er helt kurant om du ikke trenger stasjonsvogn. Ellers kan du ta en titt på denne topicen som jeg fant 10 linjer under din Endret 8. juli 2007 av NoXify Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Kan fint kjøpe en bil til 5k, drite putte penger i vedlikehold og vrake den når den ikke duger lenger, som normalt er etter ett år eller to. Taper ikke mange kronene på det. Bare finn en der årsavgifta er betalt og du har sommer og vinterdekk som duger. Kjedelig og putte 4k i dekk på en bil som koster 5k osv.. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 hahaha, det gjorde jeg med min Audi 1.8S sjekk i signaturen min.. Det var noe av det mer morsomme jeg ahr gjort i mitt liv. Kjørte den sønder og sammen på en pakringsplass når jeg merka at ting begynte å bli litt slitent Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Gamle, billige spreke biler er ofte ekstra utslitt da de er populære hos uerfarne ungdommer som vil ha en sprek førstebil de vil fræse rundt i. Tror jeg heller ville kjøpt en med mindre motor og da kanskje av nyere modell og/eller lavere km-stand. Var faktisk det jeg gjorde da jeg kjøpte første bilen. Men gav 20k da. (inkl. reg og årsavgift, samt greie s/v-hjul). Har holdt i over 4 år, og holder enda så fort jeg får av den #&%¤!{[<!%$ bakdemperen så jeg får bytta oljerøret til den! Endret 9. juli 2007 av sedsberg Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 var det du som hadde BX? Citroen BX er en ganske grom ungdomsbil egentlig.. Skulle gjerne hatt en GTi 16V med 170 hest. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Vil ikke anbefale BX. De er rett og slett gamle nå. Selv de nyeste er såpass gamle at man nesten er dømt til å få problemer med de. Spesielt her i norge. Typisk problem er rust og lekasjer i alt som heter hydraulikkrør. Og lekker hydraulikken mister du servostyringa, demperne og til slutt bremsene. Men de ER gode å kjøre, og 170 gamp på under tonnet burde få bilen til å flytte seg. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Ja, det er vel blitt enthusiastbil kanskje.. Forut for sin tid og komfortabel. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 NoXify: Den Toyotan var pen. Skal se nærmere på den. Vurderer også Volvo 244 etc siden den er vanlig å finne billig. Har ikke planer om å ha bilen mer enn 1 år ca, så skal finne billig og kjøre til jeg vraker den. Er fortsatt mest interessert i VW Caravelle T3 Coach, siden den er kul, billig, har sterk motor, og masse plass Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 T3 er jo dritfett, men her MÅ du rett og slett bare påberegne en god del fiksing på motor. Du kommer ingen vei utenom når du kjøper en billig caravelle. Jeg har lest MYE om disse bilene og hadde veldig lyst på en før =) Kjørte en t3 for et par uker siden, jævlig kul bil å kjøre, ikke så aller værst komfort heller Så en gammal 240 suse oppover i Ryentunnelen i dag i 40kmt og med svartrøyk og putring lang vei.. :!: Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Er fortsatt mest interessert i VW Caravelle T3 Coach, siden den er kul, billig, har sterk motor, og masse plass 9046159[/snapback] Hæ?? 1.6 TD er veldig svak. Er du heldig finner du en med 2.1 112hk. Det betyr fortsatt ikke "sterk motor" i en såpass stor bil. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Er fortsatt mest interessert i VW Caravelle T3 Coach, siden den er kul, billig, har sterk motor, og masse plass 9046159[/snapback] Hæ?? 1.6 TD er veldig svak. Er du heldig finner du en med 2.1 112hk. Det betyr fortsatt ikke "sterk motor" i en såpass stor bil. 9058041[/snapback] Skal ha bensinmotoren med 112 hk, ja. Vet ikke hvor sterk den er i forhold til bilen men den bråker i hvert fall masse. Citroen BX var også dritfet! Den stilen liker jeg. Har laget en liten liste nå. Kom med flere kule billige biler Lenke til kommentar
joka Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 T3 med audi 5E motor, enkel ombygging koster jo noen kroner for godkjent (TÜV) ombyggingssett... les om det her: http://www.vwbus.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå