Zappza Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hei! Jeg har et X-fi XtremeMusic, og jeg trenger en kabel som gjør det mulig å koble en Coaxial kabel til en 3,5" utgang. Hvor finner jeg dette, og hva koster det? Kan jeg lage en sånn kabel selv? I teorien skal det jo bare være å ta en 3,5 jack, og sette en RCA plugg på den andre siden så skal det funke utmerket. Vil dette funke i praksis? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Slike funker bra. Finnes hos de aller fleste audio/video-sjappene og dataforretninger. (Samt Biltema, Europris o.l.). Koster vel en 20-50kr. Om du skulle ha coax-en inn på den kabelen så kan du få tak i en slik i tillegg (ca. 10kr.) Endret 8. juli 2007 av sedsberg Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Sånne kabler har jeg jo, men det er jo to RCA plugger, funker det på samme måte som med Analogt, at høyre og venstre lyden går over forskjellige kabler? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Du skal bare bruke én av de. Bruker du feil vil du rett og slett bare ikke få lyd. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Okei. Da er det jo ikke noe problem =) Takk for svar! Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Hmm, får ikke noe lyd nå... Har stilt inn at lyden skal sendes til Digital Output i instillingene, og har plugget kabelen i der den skal plugges i, men det kommer ikke noe lyd til receiveren. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Prøvd begge phonopluggene? Satt riktig kilde på recieveren? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Har prøvd begge RCA pluggene ja, og Reciveren står på Coaxial. Må vel være noe med instillingene... Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Du trenger en D-A konverter for å konvertere den digitale lyden til analog. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Hva? Jeg skal jo ha digital lyd, det er det som er hele poenget. Vil jeg ha analog lyd kobler jeg bare en vanlig 3,5 jack til reciveren. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 K, men er det egentlig coax eller TOSLINK du bruker? TOSLINKen er jo optisk i motsetning til jack/coax. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Jada, vet at Toslink er optisk. Bruker Coaxial. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Der funket det. Var feil instillinger, akkurat som jeg trodde. Takk for hjelpen =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå