archongamer Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Trenger noen gode råd her: Sitter ved en pc for sommeren som tydeligvis har visse problemer, og jeg personlig har aldri sett lignende før, så da spør jeg dere. Problemet er at det nesten er umulig å lese hva som står på skjermen ettersom det er fullt av misfargete pixel streker og prikker over hele skjermen. Slik er det fra oppstartsbildet til biosen starter og jeg har testet med et annet skjermkort for å se om det var her problemet lå. Det hjalp jo ikke.. Ettersom dette var min forrige pc vet jeg at prosessoren ble tatt en liten spansk på, for jeg klarte å knekke en prosessorpinne og erstattet denne med tuppen av en knappenål. Dette har funket fint i 1 års tid, men nå er det tydelig at noe er alvorlig galt. Beveger jeg på selve maskina når den er på ser jeg at disse pixelmerkene på skjermen reagerer som om det er noe løst el. (har sjekket for andre løse deler) Mitt tips er vel at det er prosessoren som trengs byttet, men problemet jeg kommer over er at jeg ikke verken finner hovedkort eller prosessorer som stemmer med det denne maskina har. Maskinen er: Asus P4C800 Deluxe (478) Intel P4 2,6 (socket 478) ATI 9800 se 1 Gb ram noen disker Noen som vet hvordan prosessor man kan kjøpe i dag som passer, eller finnes det andre løsninger?? Skulle noen ha hatt lignende problemer setter jeg stor pris på tips og triks som kan testes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå