Gå til innhold

Hjelp til å velge lydkort (Juli@ vs. X-Fi)

Anbefalte innlegg

Jeg har sett meg lei på den dårlige kvaliteten på det integrerte lydkortet som sitter på hovedkortet, og er på utkikk etter noen gode alternativer. Jeg trenger et stereo-lydkort, med innganger til headsettet mitt og gitar. Jeg har planer om å bruke PCen til litt musikkproduksjon (foreløpig kun på et hobbynivå), men hovedsaklig til gaming og avspilling av musikk.

Det jeg har av utstyr er altså M-Audio LX4 2.1 System, Beyerdynamic DT-234, samt gitaren som jeg skal få koblet til, kanskje gjennom V-Amp2.

Jeg tittet litt på Creative X-Fi Elite Pro, men det er forholdsvis dyrt, og jeg tror ikke jeg får routet gitarsignalet mitt slik jeg vil der. Den har jo lettvinne løsninger for input ellers, og preamp til platespiller er et pluss. Det andre kortet jeg har sett litt på er ESI Juli@. Grei pris, men her kommer utgifter til en mikser i tillegg.

Jeg har planer om å legge inn Vista i nær fremtid, og trenger et kort som kjører problemfritt der. Jeg spiller en del, men bryr meg lite om surround. Hvordan er Juli@ til spill, da særlig under Vista? Kanskje jeg bør vurdere å bruke et X-Fi kort beregnet på gaming i tillegg? God musikkgjengivelse er kanskje det viktigste. Er det noen andre kort jeg også bør vurdere?

Budsjettmessig så har jeg noen tusenlapper å gå på, men jeg gidder naturligvis ikke å bruke mer enn høyst nødvendig. Jeg er takknemmelig for alle tilbakemeldinger, og håper på mange gode forslag.

Endret av Elflink
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...