all right Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Jeg har en filserver som kjører Windows server 2003 som sitt primær operativsystem. Jeg bruker for det meste FTP protokollen til å overføre filer, men synes dette tar litt lang tid viss jeg skal ha over en stor film f.eks. Så jeg ser nå på mulighetene for streame filmene fra serveren og over på min maskin, så slipper jeg også å først laste over filmen, se den og så slette den igjen. Er det noen som har prøvd noe lignende før å kan anbefale meg ett program jeg kan bruke? Programmet må ha støtte for å kunne streme de mest kjente video formatene, lokalt og over internett. På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
karakas Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Vet ikke over internett, men lokalt så fungerer det helt fint med vanlig fildeling. Lenke til kommentar
Laat Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Vlc kan jo brukes til å streame video. Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Gjør det enkelt. Bare del mappa på serveren og åpne opp videoene på den andre maskinen. Lenke til kommentar
all right Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Fungerer da dårlig over internett. Jeg er ute etter ett tredjeparts program som kan gjøre jobben. Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 OK, da er vel det letteste å sette opp VPN. Du kan jo f.eks bruke hamachi, det er veldig enkelt å bruke og funker bra. Lenke til kommentar
zicoz Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Ett alternativ når det kommer til høsten er WHS, der har du veldig enkel tilgang til filene dine over internett. Tror riktignok du må laste ned for å se, men mener å ha lest at det finnes en add-in som gjør at du kan streame det. Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Kan dette være noe? 9036902[/snapback] Dette er en veldig bra løsning som jeg også anbefaler. Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Gjør som meg, start nedlastinga med ftp, deretter kan du starte filmen rett etter den har startet nedlastingen med feks VLC, vet ikke om andre programmer en VLC støtter det, og så blir det ca som stream, jeg gjør alltid det når jeg skal se filmer over nettet. Lenke til kommentar
all right Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Da har du jo lastet ned filmen når du er ferdig å se den, og da er jo mye av poenget vekke! Lenke til kommentar
zicoz Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Hele filmen må uansett innom maskina di, så ser ikke helt problemet med det. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Kan videoer buffres med vlc på lokal nettverk? får det ikke til... Ved streaming seff Endret 1. september 2007 av regga Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Kan videoer buffres med vlc på lokal nettverk? får det ikke til...Ved streaming seff 9404183[/snapback] Du kan stille antall ms cahce for alle forskjellige inputs under "tilgangsmoduler" eller "access modules" på utenlandsk. Liggger under inndata/codec i preferences. Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 ORB bruker sinnsyk med cpu. Anbefaler og laste ned litt fra ftp så starte filmen og se. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Ett alternativ når det kommer til høsten er WHS, der har du veldig enkel tilgang til filene dine over internett. Tror riktignok du må laste ned for å se, men mener å ha lest at det finnes en add-in som gjør at du kan streame det. 9040205[/snapback] Windows Home Server vil nok dekke deler av behovet. Hvis du i tillegg installerer TVersity så vil du kunne streame nær sagt hva det skal være av audio/video signaler. På den annen side er det vel ikke så mye forskjell i datastrømmen på streaming og ren overføring (FTP), så jeg ser ikke helt den store nytten. TVersity kan sånn sett nedskalere før streaming, men det er sjelden ønskelig hvis man skal se en film.. Lenke til kommentar
kavk Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 funker fint for meg å streame film fra nettet med vlc! streamet en wmv fil nå nettop som ligger på en ftp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå