Flyndresnik Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Forsøker å legge en side ut på nett, og stusser litt på dette: Filene må ha følgende filekstensjoner for å få riktige MIME-typer: .wml - text/vnd.wap.wml .wmls - text/vnd.wap.wmlscript .wbmp - image/vnd.wap.wbmp .wmlc - application/vnd.wap.wmlc .wmlsc - application/vnd.wap.wmlscriptc (Hentet fra home.no) Betyr det at indexfilen skal hete: index.wap.wml ? Eller er det noe annet som må gjøres? Lenke til kommentar
Neo Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Tror den bare skal hete index.wml. Hva med å teste det ut? Du finner fort ut om det er det ene eller andre.. Lenke til kommentar
Flyndresnik Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Skulle ønske jeg hadde en WAP-telefon Lager en side for å sende bilder til en kamerat med en motorola t720. Hm. Jeg hater telefonen min (Nokia 6150). Skal skifte den ut når jeg finner en telefon som har: [*]GPRS [*]SMTP [*]POP3 [*]Java [*]Stort fargedisplay [*]Kamera [*]Utskiftbart minne [*]Vibrasjonsvarsling [*]Polyfonsike ringetoner [*]Vekt under 2/3 av 6150 [*]Innebygd antenne [*]Triband (Hm... har aldri vært i USA, men skitt au) [*]Prislapp på under 4500,- u. abb. inkl. mva & frakt. Lenke til kommentar
molna Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 index.wml stemmer ja. Husk å inkludere standard wml-koder i fila, ellers klarer ikke mobilen å lese det: http://www.w3schools.com/wap/wap_basic.asp Personlig bruker jeg ganske enkelt Notepad når jeg lager wml-sider. Lenke til kommentar
Magz Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Pearwood: Hvor e det du finner ringetoner, bilder, screensavere, java osv.? Har finni noen sider. Men de er ikke så veldig bra. Støtter ikke Motrorola t720 html sider? Lenke til kommentar
molna Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 t720 støtter ikke HTML. Java-nedlasting på Motorola er litt spesielt, men det kommer snart... Lenke til kommentar
Magz Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Ok. da så. Men du trenger ikke å fjøre om siden til wap side? Lenke til kommentar
molna Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Gjøre om hva ? Du bare lagrer som .wml i stedet for .txt og Vips, du har en wap-side. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 t720 kan lese en helt vanlig katalog uten index .. får opp navnet på filen (*.mid, *.gif er vel de vanligste), hvor stor den er, etc.. Lenke til kommentar
Flyndresnik Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Pearwood: Hvor e det du finner ringetoner, bilder, screensavere, java osv.? Har finni noen sider. Men de er ikke så veldig bra. Støtter ikke Motrorola t720 html sider? Jeg konverterer bilder selv til 120 X 160 GIF. t720 kan lese en helt vanlig katalog uten index .. får opp navnet på filen (*.mid, *.gif er vel de vanligste), hvor stor den er, etc.. Ja... fant ut dette da mobilen ikke likte indexfilen min. Lenke til kommentar
z0x Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 kan jeg laste ned .mid til telefonen min? jeg får feil filformat, men er det fordi det er flere enn 4 lydkanaler? eller må jeg konvertere midi-filer til noe som mobilen bruker. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Hvilken telefon har du da? Polyfoniske ringetoner er faktisk 16 lydkanalers midi toner. Lenke til kommentar
Magz Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Pearwood: Ok, men når jeg trikser Jpg bildene til Gif 120x160 bir det så sinnsykt dårlig kvalitet. For du sånn? Vis ikke tlf takler index filer åssen skal jeg fixe det da? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Hvilken telefon har du da? Polyfoniske ringetoner er faktisk 16 lydkanalers midi toner. trenger ikke være 16 kanaler.. poly=fler Lenke til kommentar
Magz Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Nokia 3510 har bare 4 toner ikke 16 Lenke til kommentar
z0x Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 ja, og hvis en midifil har flere kanaler, vil ikke midifilen virke som ringetone på min 3510 da? Lenke til kommentar
hei_det_er_robin Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Normalt vil den kunne fungere, men telefonen leser da kun de 4 første kanalene automatisk.. Lenke til kommentar
z0x Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 merkelig at jeg får ugyldig filformat da. Lenke til kommentar
hei_det_er_robin Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Jeg har aldri prøvd med mer enn 4 kanaler selv, men jeg har hatt problemer når jeg har prøvd med sp-MIDI filer isteden for MIDI filer.. Tror det er fordi de er kopisikret. Kanskje du skal sjekke hva slags filer du bruker. eller så kan du skaffe en MIDI konverter og konvertere de til 4 kanalers.. Da kan du velge hvilke kanaler du vil bruke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå