Gå til innhold

6 raske komponenter som utgjør en super PC!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Når det gjelder ytelse per krone så er ikke akkurat ddr3 kjent for dette, og angående skjermkort med mindre er en ihugga Ati/amd fan så hadde jeg gått for et 8800 kort da det faktisk kommer bedre ut på benchmark tester osv.

Lykke til!

Mvh Jlona

 

Edit: og hvis du skal kjøpe q6600 så burde du vente til 22. Juli da prisen kommer til å synke til rundt 2000-,

Endret av Jlona
Lenke til kommentar

Her er forresten(?) handlekurvern på Komplett.no:

https://www.komplett.no/k/cart.aspx?mode=sh...ngListId=480057

 

ONT: Etter tester jeg har sett, så kommer ATI bedre, pluss at det er billigere. Siden jeg tenker å ta ibruk CrossFire etterhvert. Saken rundt DDR3, må jeg nesten sjekke opp. Men var litt klar over at Q6000 kom til å bli billigere etter sommeren. Men takk for notisen...

Lenke til kommentar
Her er forresten(?) handlekurvern på Komplett.no:

https://www.komplett.no/k/cart.aspx?mode=sh...ngListId=480057

 

ONT: Etter tester jeg har sett, så kommer ATI bedre, pluss at det er billigere. Siden jeg tenker å ta ibruk CrossFire etterhvert. Saken rundt DDR3, må jeg nesten sjekke opp. Men var litt klar over at Q6000 kom til å bli billigere etter sommeren. Men takk for notisen...

9029728[/snapback]

 

DDR3 er enda i utviklings fasen, ddr2 er fremdeles bedre og mye billigere. Du kan jo ddr3 ved en senere anledning

Lenke til kommentar

Jeg stiller egentlig spørsmålet; blir det ikke en litt subjektiv mening ifra deres side? Jeg ser ingen kilder på hvorfor jeg skulle velge noe annet enn ATI. nVIDIA 8800GTX er litt dyrere enn ATI HD 2900XT, og etter de testene jeg har lest, er forskjelden til ATI sitt favør. Utenom OpenGL, noe som nVIDIA alltid har rocket.

 

Ikke tro noe annet enn at jeg takke masse for at dere gidder å svare på tråden min :)

Lenke til kommentar
Jeg stiller egentlig spørsmålet; blir det ikke en litt subjektiv mening ifra deres side? Jeg ser ingen kilder på hvorfor jeg skulle velge noe annet enn ATI. nVIDIA 8800GTX er litt dyrere enn ATI HD 2900XT, og etter de testene jeg har lest, er forskjelden til ATI sitt favør. Utenom OpenGL, noe som nVIDIA alltid har rocket.

 

Ikke tro noe annet enn at jeg takke masse for at dere gidder å svare på tråden min :)

9029906[/snapback]

 

Nå er det greit å merke seg at 2900HD er ment for å konkurrere med 8800GTS. Stor forskjell på GTX og GTS.

 

Men du burde virkelig tenke deg om før du satser på DDR3 akkurat nå, det er det ikke verdt ennå. Dessuten er både minnebrikker og brikkesett temmelig umodent. Da ville jeg ha satset på litt eldre produkter som er godt innkjørt. Prisen faller og ytelsen er lik.

 

Q6600 er bare dumt å kjøpe før den faller i pris, enten er du utolmodig eller så driter du penger ;)

 

En annen greie bare, du spør her om råd til kjøp av PC, da må det også forventes at du får svar du kanskje ikke hadde forventet. Det er ikke av misunnelse at jeg sier DDR3 og ATI kanskje nå ikke er det beste valget, men av ren fornuft. Hvorfor blåse bort penger på noe som ikke kommer til å yte bedre i fremtiden enn dagens løsninger? Først når produktene har modnet litt og bransjen har fått prøvekjørt teknologien at de virkelig gode resultatene kommer.

 

Se bare på 975 chipsettet til Intel... Har overlevd en krig og enda mer. Et annet godt eksempel er 965 chipsettet, som viste seg å være en skikkelig kriger på OC og ytelsestoppen generelt.

Lenke til kommentar
Her er ihvertfall en CrossFire HD 2900 XT vs. 8800 Ultra:

http://www.tweaktown.com/articles/1131/cro...ltra/index.html

 

Der kommer CrossFire oppsettet mye bedre ut. Da dette koster litt over et vanlig Ultra kort.

9030028[/snapback]

 

Det du glemmer er at det ikke er noen vits i å ha så bra som dette. Det er ikke vits i å kjøre to 2900 kort i Crossfire. Greit du tjener noen FPS men når du har over 100 FPS så vil ikke du som menneske merke forskjell. Da kan du like så godt kjøpe et GTX kort og ligge noen FPS under men allikevel sapre en del penger som du heller kan bruke og kjøpe et nytt grafikkort når den tiden kommer. Kjøp heller et 8800 GTX en et Radeon kort for å så kjøpe et til å kjøre CrossFire. Ta heller å bytt ut GTX kortet mot et nyere ett. Du tjener ikke så mye på å kjøre to kort i SLi/Crossfire uansett

Lenke til kommentar
Har du tenkt å kjøre 4GB minne? Sjekk først om hovedkortet synes at det er OK med 4 moduler.

9031740[/snapback]

 

Nei, hovedkortet kommer med fire plasser for bruk av to :ermm:

 

Fleste kort av nyere type idag støtter 8 gig, men husk en trenger 64 bit OS for å støtte det.

Lenke til kommentar

Noen grunn til at du skal ha den strømmforsyninga?

 

Jeg syns dette oppsettet er ganske sløsing med penger.

 

Du trenger ikke så kraftig strømmforsyning + at 8800Gts 640mb i stedet for HD 2900 XT kortet..

 

Eller du kan bruke de pengene du tjener på å kjøpe ei bbilligere strømmforsyning til å kjøpe 8800 Gtx og klokke det opp til gtx ultra ;)

Lenke til kommentar
Har du tenkt å kjøre 4GB minne? Sjekk først om hovedkortet synes at det er OK med 4 moduler.

9031740[/snapback]

 

Nei, hovedkortet kommer med fire plasser for bruk av to :ermm:

 

Fleste kort av nyere type idag støtter 8 gig, men husk en trenger 64 bit OS for å støtte det.

9031781[/snapback]

 

Joda, greit at kortene støtter 8GB, men det kan tenkes at kortet krever at brikkene er like. Mitt P5B deluxe støtter 8GB, men det er ikke snakk om at det funker. Maks i realiteten er 3GB.

 

Men det er jo ikke helt hva denne tråden handler om, spørsmålet var bare om trådstarter er klar over at det kan oppstå komplikasjoner med 4 minnemoduler.

Lenke til kommentar
Noen grunn til at du skal ha den strømmforsyninga?

 

Jeg syns dette oppsettet er ganske sløsing med penger.

 

Du trenger ikke så kraftig strømmforsyning + at 8800Gts 640mb i stedet for HD 2900 XT kortet..

 

Eller du kan bruke de pengene du tjener på å kjøpe ei bbilligere strømmforsyning til å kjøpe 8800 Gtx og klokke det opp til gtx ultra ;)

9031888[/snapback]

 

Nå skriver jo han at valget for ATI grunnes i at dette føler han er et mer riktig kjøp. HW er ikke alltid best uansett, det er gjerne ofte at man ønsker mer tilpasset maskin.

 

Forøvrig helt enig med deg, men trådstarter har da bestemt seg ;)

 

Enig i PSU'en, som kan virke noe kraftig for det oppsettet, men har man penger til noe ekstra, er i allefall ikke PSU det dummeste man kjøper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...