WangenPs3 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Jeg har nå fått meg et sett front høyttalere og forsterker (får center i morgen). Det jeg lurer på er lyden fra Playstation 3 og Xbox 360. Virker som om "halvparten" av lyden ikke blir avspilt. KAn gi 2 eksempler: Xbox 360: Skulle testet anlegget på Pro Evolution 6 igår, og ble ganske fornøyd på lyden når de sparket ballen osv. Men kommentatoren var ikke tilstede. Jeg hadde opplevd dette før uten anlegge også, så trodde den skulle komme tilbake igjen med neste omgan/kamp. Men det gjorde den ikke. Kun publikum og effekter som ble avspilt. Playstation 3: Skrudde på Enter The Dragon (Blu-Ray) idag og filmen startet med engang. Hele filmen starter jo med en liten treningskamp, og da trodde jeg at det kun skulle være lyder i form av effekter(slag, skrik og annet). Når da neste scene starter så kommer det kun opp tekst, men ingen tale. Kun effektene blir avspilt her også. Konklusjon: Effeter blir avspilt, tale og annet blir ikke. Her er forresten utstyret jeg bruker: Pioneer VSX-1016-S Receiver Sølv, USB Dolby Digital, DTS, 7X150 Watt, MCACC Dynavoice F6 Calvados, 2 X 6,5" Basselementer Lydkabel Optisk TOSLINK M/M 1 m (S/PDIF) Spikes m/underlag Monster Standard THX Høyttalerkabel 100ft/ 30m, 1,5mm2, Duraflex ytterkappe Oppkobling: Høyt. ledningene er koblet riktig inn bak på forsterkeren (Left, Right Front med + og - ). Ps3 og Xbox 360 er koblet inn med hver sin Optiske kabel inn på optisk inngang 1 & 2. Optisk utgang på forsterkeren kjører jeg samme optiske kabeltype til bak på Tv'en. Kan vise til TV også: Tatung 42" LCD-TV V42EMGI 1920x1080p,1000:1,6.5ms,HDMI,HD-ready Her får jeg også et problem til: Jeg prøver å kjøre en setup på forsterkeren, men finner ikke kanalen som jeg skal gjøre det på. Mangler jeg da en kabel fra forsterker til TV? En vanlig bildekabel?? Jeg er veldig blank på slike ting, så all hjelp tas gledelig imot. Vil mer enn gjerne få orden på lyden her:) Med vennlig hilsen Morten Endret 8. juli 2007 av WangenPs3 Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Kan det være noe som du har huket av på en lur plass i hver konsoll? Tror ikke receiveren kan være synderen siden det kun er tale som mangler. Sjekk over alle lydopsjoner du har på hver konsoll. Jeg må si jeg ikke har den minste anelse om hva som kan være galt Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Har sjekket og det er ikke det som er problemet......Må også få fikset det slik at forsterkeren blir vist på tv'en ( i form av en meny som setup osv...)......Hvis folk vet hva som er feilen så ikke vær redd for å si ifra Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Du må skifte til stereo (overalt det kan, receiver, 360, ps3). Om du kjører i surround uten alle høyttalerne så vil det bli som du beskriver. F.eks tale blir sendt til center (som ikke er der) osv. Endret 8. juli 2007 av nahojdat Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Ahh.....Se der ja. Men da bytter jeg til stereo på alt. Og når jeg da får Senteren så kan jeg ta surround? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jeg ville ikke satt på surround uten bakhøyttalerne heller. Det er lydinformasjon som går tapt der også. Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Det er det ja! Ok, men da kjører jeg på med stereo enn så lenge. Men for å få opp setupbildet på forsterkeren på TV'en, må jeg har en egen kabel fra Forsterker til TV da?? Eneste ledning mellom disse 2 er en optisk kabel. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 må nesten ha en blide kabel til tv'en og da , vansklig og få bilde uten noen måte og overføre signalet Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Der ser du.......Såpass visste jeg. Men da holder det kun med en vanlig antennekabel da.... Endret 9. juli 2007 av WangenPs3 Lenke til kommentar
Mato Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 er litt avhengig av hvilken kabel forsterken støtter , se bak på monitor out pluggen antennekabel tviler jeg sterkt på . Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Brukte en vanlig bilde phono kabel og det fungerte. Men nå har jeg et annet problem som jeg ikke skjønner helt. Har fått senterhøyttaleren og koblet opp den, men det kommer ikke lyd ut av den...Koblet fra + på "Center" utgangen på forsterkeren til + 1 på centeren og samme med -. Det er en CERWIN-VEGA CLS-6C Senterhøyttaler : . Før jeg testet den med lyd fra PC, Xbox 360 osv, så kjørte jeg en automatisk test fra forsterkeren hvor jeg plasser en mikrofon ved der jeg sitter og så kjører den forskjellige lyder fra hver høyttaler. Og da kom det lyder fra den i Senter. Noen som vet hvorfor den da ikke gir ut lyd på avspillinger av div.?? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Det er vel fordi du ikke har satt den til å spille av? Hvilken instilling har du på nå da? (Stereo, surround, ProLogic e.l.) Når dette er satt riktig, vil det komme lyd fra center også. Sett også riktige innstillinger på kilden også(ps3, x360) Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 På selve forserker-menyen så har jeg satt opp at det er 2 stk. Large Front høyttalere og en large center. Mener jeg har stereo på Ps3 og X360, men skal sjekke dette når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Men hva står forsterkeren og spiller på? Står den på stereo, kommer det jo ikke lyd ifra center.. Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Den står på stereo ja! må bytte til surround da?? Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Det fungerte...Takk skal du ha! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Tror du må bytte til surround da ja, men da vil det nok bli noe tull med lyden siden det ikke er høyttalere bak. I ett surround oppsett er ikke senteren det viktigste så lenge man har gode front høyttalere som du har Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Da ble det en ordnings ja! Jeg syntes senteren er viktig, ihvertfall når du ser film. Dialogen blir midt på, og effekter og andre ting blir spilt av på frontene. Bakhøyttalerne skaper effekter bak deg. Men jeg vil ikke si at det blir noe tull med lyden hvis du ikke har bakhøyttalere enda. Det blir bare "ikke lyd bakfra". Skru over på det surround oppsettet som passer deg best du! Romkorreksjonen til Pioneer vil kanskje også utelukke bakhøyttalerne hvis den ikke finner dem. (Sliker er det med Yamaha ihvertfall) Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Den kjørte en setup hvor den satte opp lyden best uten bakhøyttalere. Men jeg har egentlig et 7.1 anelgg, men jeg venter med å koble opp dette før jeg får min nye sofa.....Har subwoofer. 2 X sidehøyttalere & 2 stk. bakhøyttalere fra Yamo. Men dette blir koblet opp i starten av August. Kommer helt sikkert tilbake med flere spørsmål da. Takk igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå