Gå til innhold

Heroes sesong 2 - For de som følger USA-sendinger.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker også Adam veldig mye, ser mye potensiale hos den karrakteren. Men egentlig som en badguy, uansett. Bob sa fast bestemt at Adam hadde verdt fanget hos company, men flyktet for 3 uker siden. Dette sa han i forgie ukes episode hvor Matt sloss mot faren sin og stengte han inne i et mareritt. Og da spurte Nathan hvor Linderman passet inn, Bob sa at Linderman var styrt av Adam og samme var faren til Matt. Så spørs hvem vi skal tro da ;)

 

Er mange som spekulerer i at Linderman kan ha verdt sønnen til Adam, noe som tilsir dette er kanskje bildene Linderman holdt skjult og gjorde alt han kunne for og gjemme. Det var av Kensei, så Linderman var kanskje litt besatt av Kensei fortellinga.

Endret av GullApE
Lenke til kommentar
Liker også Adam, men ja. du er inne på noe der, adam sa han har vært i fangen skap i 3 decades. 30 år, mens Bob sa i forgie ukes episode at de fanget Adam 3 uker før eventen med faren til Matt, hvor Matt fanget han inne i sin egen drøm. Så flyktet Adam, antagligvis sammen med Peter da. Men ja, spørs hvem vi skal tro da.

Jeg liker ikke Bob, velger å tro på Adam :p:new_woot:

Lenke til kommentar
Okay, det med at du konstanterer at peter har ett glass i hodet og er grunnen til null regenerering.. (som vi er enige om)

dvs at det er forskjell på å ha ett glass i hodet og det å ikke ha hodet der i det hele tatt:D?

 

Edit: tror jeg leste i ett intervju en gang at de ikke helt viste eller hadde kommet med en konlkusjon om hva Sylar gjorde med hjernene, men du har nok rett i at det har noe med at han vet hvordan ting funker :-)

 

Bare for å gå litt tilbake. Et glass i hodet (eller pinne i halsen som Claire hadde) vil ikke stoppe dem fra å regenerere. De vil bare ikke regenerere seg frem til glasskåret blir tatt ut, så man kan bare la det være der inni for alltid, men de er ikke død. Med en gang man fjerner det, så vil man våkne opp igjen.

 

Healere vil heller ikke dø av å klappe av hodet, eller sprenge dem, eller skyte dem i hodet. Hadde de kunne dødd av dette, ville selvsagt The Company gjort dette mot Adam. Dette utelukker også autmatisk at mqan kunne skadet hjernen for å drepe de. Selv om du brenner opp hjernen vil de nok klare å regenerere seg selv, for igjen, hvis deet var mulig å drepe dem, ville nok The Company ha gjort dette mot Adam.

 

Dagens episode var forresten knall!! Jeg begynner virkelig å få sansen for Adam, og håper han vil være med i mange episoder til.

Lenke til kommentar

ang. kreftene til Adam og Claire, jeg tror grunnen til at de ikke helbreder seg med noe satt i hodet er fordi den biten er liksom i veien for at de kan heale, hvis dere husker en av de første episodene når Claire hopper fra den tingen, så merker hun ikke at et ribbein stikker ut før Kyle ser det på veien hjem.

 

Meget bra episode forresten, liker Adam veldig godt, uansett om han er bad- eller goodguy.

Lenke til kommentar

Bra episode, godt å få vite hva som har skjedd.

Men er litt usikker på hvem som er slem og snill her nå. Jeg liker ikke bob i det hele tatt, men som sagt virker det som de har en rar agenda. Jeg liker Adam, han virker snill foreløpig, men jeg lurer på hva som vil skje når han evt. ser Hiro igjen... Hvis Adam skulle vise seg og være slem, og han greier å få Peter over på sin siden blir jeg lei meg.

Lenke til kommentar

Dette var en skikkelig bra episode. Jeg trodde den forrige var bra, men denne var virkelig mye bedre. Vi fikk svar på en del ting og jeg ser mer sammenhengen i det hele.

 

Var det bare jeg som smeltet for Elle? Herregud hun er til å spise opp. :love: Den barnslige flørtinga hennes ...

 

En ting (sikkert mange ting) jeg lurer på er hvorfor D.L. egentlig døde? Først da han sleske fyren slo han gikk jo bare handa igjennom hodet. Slik jeg så det skulle han bare prøve på nytt, men med en pistol. Han trodde kula kom til å gå igjennom. Hvorfor gjorde den ikke det da?

Lenke til kommentar
En ting (sikkert mange ting) jeg lurer på er hvorfor D.L. egentlig døde? Først da han sleske fyren slo han gikk jo bare handa igjennom hodet. Slik jeg så det skulle han bare prøve på nytt, men med en pistol. Han trodde kula kom til å gå igjennom. Hvorfor gjorde den ikke det da?

Jeg regner med at det var fordi han ikke rakk å reagere (selv om det så ut som han burde ha hatt tid). Han må jo selv gjøre at tingene går gjennom han.

Lenke til kommentar

Bob sine handlinger har jo vært det beste for menneskeheten kan man si frem til nå i S2. The Company styres av en person, i S1 var dette Daniel Linderman. Nå er det Bob etter at Linderman ble drept av D.L. på ved Kirby Plaza. Linderman styrte The Company før Bob kom til lederskapet og var tilhenger av Adam og rotet det til for Bob og de andre opprinnelige Heroesene. Så de var uansett glad for det, og Bob tok over styring ettersom Linderman ikke lenger var et problem.

 

Handlingene Bob gjør er kanskje onde i den forstand vi ser, men alle handlingene Bob har gjort siden vi har sett han i serien har egentlig vært det som har vært det beste for mennesketen.

 

- Ved å fengsle Peter kan han ha reddet mennesker ettersom Peter ikke kan kontrollere det helt, det vet vi.

- Ved å sende Suresh til The Hatian så fikk Suresh kurert han for det dødelige viruset han fikk i seg.

- Ved å kurere Niki vil hun ikke lenger lide av scizofreni så hun en dag kan få et liv med sønn som hun forlot for å bli frisk.

- Ved hjelping av en skadet Nathan hjalp han hvertfall til, selv om Adam reddet ved hjelp av sitt blod Nathan`s ansikt og alt etter eksplosjonen over New York, men dette var jo et slags bytte Peter og Adam gjorde for at Peter skulle få ut Adam.

- Ved å hjelpe Monica vil hun forstå de bedre, og kanskje bruke de til noe godt som å bygge opp New Orleans(evt. fjerne kriminelle fra gatene).

- Ved å låse inn Adam, ja det sier kanskje seg selv etter at det var han som har hatt samarbeid med både Daniel Linderman og Maury Parkman.

- Ved å sende Suresh for å få Claire kan de redde mennskehten fra Shanti-viruset, men det ser ut til å få det utfallet av at Noah kanskje dør ettersom dette ble malt av Issac.

 

Men på grunn av Adam er jeg usikker, ville Adam virkelig redde verden fra sykdommer med blodet sitt? Tror det tullprat, bare noe han sa for å få seg ut ved hjelp av Peter.

Lenke til kommentar
Åh fy faen så heit Elle er. Kristen Bell hadde hatt en sjans på meg uansett, og så med den personligheten. Hotter than hell !

WORD. Den sosiopatiske adferden hennes er, i motsetning til hva en kanskje skulle tro, IKKE et minus. Ikke i det hele tatt, faktisk.

 

Ellers så er det vel bare å slå fast at Heroes lives on (nå snakker jeg om selve serien, ikke Adam & co.). For et par uker siden holdt de jo på å kjøre seg ned i hengemyra, men nå er det jo virkelig snadder å se på.

 

Vanskelig å ikke like Adam egentlig; det er en karakter som begynner å få behagelig dybde nå. Bob, derimot, blir mindre og mindre sympatisk. :D

Lenke til kommentar
- Ved å sende Suresh for å få Claire kan de redde mennskehten fra Shanti-viruset, men det ser ut til å få det utfallet av at Noah kanskje dør ettersom dette ble malt av Issac.

 

Men på grunn av Adam er jeg usikker, ville Adam virkelig redde verden fra sykdommer med blodet sitt? Tror det tullprat, bare noe han sa for å få seg ut ved hjelp av Peter.

 

Hvorfor i all verden skulle ikke Adam kunne kurrere viruset når Claire gjorde det?

Jeg tror begge sitt blod er ubrukelig. Den eneste kuren så langt har jo vært blodet til Suresh, men det er jo over nå som de har herja med viruset og det har mutert.

 

Og at han gjorde det rette med Nicki? Det han gjorde der var jo å slippe Shanti viruset løs blant folk UTEN noen som helst kur, siden Suresh sitt blod ikke fungerer lenger.

Lenke til kommentar

Ikke pause enda nei, ser ut som det blir episode neste uke også. :)

 

Heroes fortsetter oppturen, dette var absolutt en av de beste episodene i sesongen. Dette var episoden vi har ventet på helt siden slutten av sesong 1. Veldig glad for at de fortsatte nøyaktig der de slapp. Nå begynner ting å gi mening.

Elle er jo råheit, og karakteren er jo spennende også. Er noen stunder der jeg virkelig ikke liker karakteren, men samtidig er hun spennende å følge med på.

Adam er også en ny og utrolig bra karakter. Veldig fornøyd med at han blir med videre i nåtiden og ikke bare ble i fortidshistoriene til Hiro. Usikker på hvilken side han er på, det kan vippe begge veier tror jeg. Håper jo han er en goodguy, da jeg begynner å få sansen for han.

Det som også blir spennende å se er hvor Sylar kommer inn i alt dette her framover. :)

Lenke til kommentar

The Company: Vil "det beste" for menneskeheten. Men, det innebærer å ta liv, eller å sperre inne de "Heroes'ene" som har evner som kan være ødeleggende for verden, eller som onde folk kan dra nytte av. Derfor må de taes av dage.. Disse ønsker å holde alt/verden under kontroll og å bruke sine kunnskaper til å manipulere folk som kommer i veien..

 

 

"Motstandsgruppen:" Med Suresh i spissen; Som ønsker å hjelpe alle med spesielle evner og forske på dem og finne en sammenheng, men IKKE på bekostning av liv og helse. Han/disse setter enkeltindividets verdi foran "helheten", i motsetning til "The Company", som har sin egen agenda. Faren til Claire er også med i denne gruppen, pga å redde Claire's liv, men metodene for å opprettholde den sikkerheten, begynner å bli en tyngre og tyngre vei å gå..

 

 

Adam: Adam er enten fortsatt på hevntok mot Hiro (og andre?), eller så har han blitt snill og vil redde verden (og ett eller annet har skjedd i de 400 årene har har vært på jorden, som vi ikke vet om enda). Adams karakter virker per nå snill, men det siste vi så til han -da han sto bøyd over Hiro- var slemt. Adam kan gå begge veier, og det vil mest sannsynlig skje frem til slutten at vi ikke riktig vet hvor vi har han.. blir nok noen gode tvister fremover!

 

 

Elle: Nei, hun er IKKE så forbanne heit.. :) Seriøst..

 

 

Tvillingene: De er nok de som kommer til å avgjøre serien.. hun har en dødelig kraft som bare broren kan motstå og forhindre. Den totale kraften som de har tilsammen ble splittet de i mellom, siden de er tvillinger..

 

 

Save the Cheerleader, Save the World: (Noen tanker) Siden vi nå har sett at blodet til Adam kan helbrede folk (Nathan), så kan definitivt også Claire sitt blod også gjøre det.. Men, er Adam Evil?? Er hans blod "corrupted"? Vil Nathan bli helt frisk? Vil han bli ond? Vi har sett at han snur seg mot speilet og ser seg selv i ansiktet med forbrent ansikt.. var det bare for å få oss til å lure, eller ser han den onde delen i seg? Er det Claire, den uskyldige cheerleaderen, som har det eneste RENE og GODE helbredende blodet? Er hun fortsatt like viktig?

 

 

 

Ble litt småskuffet over seriens første sesonger, men NÅ begynner den virkelig å komme igang igjen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...