Gå til innhold

Heroes sesong 2 - For de som følger USA-sendinger.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva er det som skjer med spesial FX i denne seongen?, dårligere enn Sesong 1.

det må gjøres men vanilje, det er jo ikke penger det går på her, det har de nok av, sesong 1 var jo utrolig pop... syns denne bluescreen greie er litt mystsik..

 

på Heroes: Unmasked fra sesong 1, skryter de heletiden over hvor bra spesial effektene er,

men hvorfor dårligere i S2, det burde være likt eller bedre, hvis det ikke er gjort med vilje.

 

Du må huske at NBC er penge griske, selv om serien ble veldig populær så vil ikke det alltid si at de får større budsjett. Leste ett eller anna sted at budsjettet for vær episode ble mindre i s2, sikkert fordi de trur at folk forsatt vil komme til og se serien og tjene bedre ved at serien blir billigere og produsere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Forige episode var helt grei spør du meg. Er enig med andre i at de nå begynner å dra det hele litt langt, får håpe de ikke fortsetter denne trenden.

 

du kødder nå? du synes vell Prison Break er mye bedre og ikke drar det ut.

Heroes har så vidt begynt å snuse på historien, som kommer til å vare i minst 5 sesonger

Lenke til kommentar

Hvordan i all verden kan du dra den slutningen at jeg synes Prison Break er mye bedre? Jeg så sesong 1 av PB, og kanskje 10 episoder av sesong 2, men da syntes jeg det hele bare ble for dumt og har ikke sett mer. Akkurat det samme skjedde med Lost også. Derfor håper jeg at dette ikke skjer med Heroes, siden jeg nå har opplevd det ganske mange ganger.

 

Jeg vet jo at de bare så vidt har begynt og snuse på historien, men personlig synes jeg at de kanskje drar inn for mange ting på en gang, men jeg regner med at mange av "del historiene" snart vil komme sammen og gi en god del klarhet i likhet med forige sesong.

 

Hadde du lest gjennom hele denne tråden burde du også fått med deg at jeg er over middels fan av Heroes, så jeg kommer nok ikke til å slutte å følge med på serien.

Lenke til kommentar

Jeg tror de prøver å gjennskape den uvisheten om hvor historien kom til å ta veien. Slik som det var lenge i sessong 1, men de har kansje ikke vært like heldig i år. Personlig liker jeg at vi treffer en del nye mennesker med krefter. Vi fikk jo vite i sessong 1 at det var mange slike personer rundt om i verden. Synes det er positivt at handlingen ikke bare handler om de samme personene fra sessong 1.

 

Det med spesialeffektene syntes jeg er en bagatell. Den skaper nesten en comic-book feeling når de lager det på den måten. Det eneste jeg ikke likte var den effekten der Flygutten(husker ikke navnet) og Clair tok flyveturen for første gang(?), den var ille.

 

Lurer på om Peter kommer til å være i fremtiden en stund eller om han klarer å teleportere seg tilbake. Kansje han teleporterer seg bakover å finner ut hva som har skjedd med han de siste mnd. Gleder meg også til å finne ut hvem denne Adam er :)

Endret av DeeCoo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja det er derfor jeg lurer på om spesial effektene er gjort slik med vilje,

"tegne serie aktig" siden Heroes bygger veldig på dette.

men det er en bagatell ja...

Lenke til kommentar

Bare jeg som reagerer på Hiros samuraieventyr?

Jeg synes hele framstillingen av samuraiene er parodisk - de kunne da gjort det litt røffere/"realistisk"? Kanskje jeg forventer litt mye av et familieshow, men jeg synes hele framstillingen av samuraiene i "Heroes" lider av Hollywoods tendens til å banalisere/vulgarisere andre lands tradisjoner/historie.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Bare jeg som reagerer på Hiros samuraieventyr?

Jeg synes hele framstillingen av samuraiene er parodisk - de kunne da gjort det litt røffere/"realistisk"? Kanskje jeg forventer litt mye av et familieshow, men jeg synes hele framstillingen av samuraiene i "Heroes" lider av Hollywoods tendens til å banalisere/vulgarisere andre lands tradisjoner/historie.

 

Syntes det er en fin framstilling jeg, hadde ikke forventa så mye mer av en britisk immigrant som er en fyllik og en kontor arbeider fra 2000tallet. Også er det jeg liker med Hiro, at historien hans ikke alltid er like seriøst og med litt morsomme twister.

 

Men kan se for meg at vi ser en litt mørkere verson av Hiro nå som han er mot Kensei og en army av samuraier.

Lenke til kommentar

Liker veien Heroes drar nå :) Å sutre over dårlige effekter orker jeg ikke. Det er noe man må forvente i serier, spesielt andresesonger da de allerede har anskaffet en fanbase, og det å få inn nye seere ikke blir like høy prioritet.

 

Liger veldig godt graden av internasjonalitet de drar inn! Mexico, Ukraina, Japan, US, UK. Noe jeg aldri har sett så stor grad av i serier før.

Jeg syntes å ha med bitene med Claire har litt fillerfølselse, men da det ikke skjer mye på hennes front på denne tiden av sesongen er det bedre (syntes jeg) å ha henne slik enn å kutte henne ut helt. Regner med det er oppbyggning til noe.

 

Eneste delen jeg stiller meg litt negativ til er Hiro sitt tidseventyr. Om han klarer å ordne opp i alt sammen og dra tilbake til en fremtid / nåtid som er upåvirket, vil jeg sitte med en følselse av veldig mye av hans del er "bortkastet" - uten et resultat. Kan jo hende de vil "skrive han ut" fra hovedhandlingen en stund, og samtidig gjøre han interressant. Liker delen hans godt, men føler den har lite å gjøre med hovedhandlingen.

 

Som andre her har jeg gitt opp PB og Lost for lengst, og så langt (og jeg er skikkelig sci-fi fan) leverer heroes mer enn bra nok :) Gleder meg til hver episode.

Endret av akarno
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hvis man følger litt med på Hiro`s eventyr kan det tyde på hvem som egentlig er Kensei.

og i sesong 1 så vi en Hiro fra framtiden, så her er det fortsatt veldig mye story igjen.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Jeg vil egentlig tro at Hiro sitt eventyr har veldig mye å si med hva som skjer nå, har en følelse av at Kensei driver med noe lureri (noe som vi fant ut i denne ukens episode). :)

 

Jeg og føler at det er en viktig del av historien. Hiro forandret på fremtiden ved å forelske seg i dama og gjorde Kensei til sin fiende. Kanskje Kensei blir en skikkelig bad-man fremover? Han er jo ihvertfall vanskelig å forinte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...