Gå til innhold

Heroes sesong 2 - For de som følger USA-sendinger.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dagens episode var virkelig bra. :)

 

Kjekt at Peter begynner å komme mer tilbake til sitt gamle jeg og gamle abilities. Faren til Matt ser ut til å være virkelig interessant, siden han har utviklet sin ability til å kunne manipulere folks sinn. Lurer på om det er slik med de andre kreftene også, at det går an å utvikle dem til å bli mye mer omfattende? :hmm:

 

Kirsten Bell virker å være et fint tilskudd til serien. Håper vi får vite mer om hennes karakter i neste episode. Håper også vi får vite noe mer om hva HRG og «the Hasian» gjør i Odessa i Ukraina. I denne episoden så vi kun at de var kommet fram og at det var snø.

 

Interessant å høre om Hiros eventyr i fortiden. Gleder meg til når han og Ando møtes, tipper det vil bli litt av et gjensyn. Satser på at det kommer inn noen nye interessante abilities i serien snart. Er alltid kjekt å se hvordan de prøver dem ut.

 

Alt i alt en meget bra episode, sesongens beste sålangt. Håper denne trenden fortsetter.

Lenke til kommentar
Dagens episode var virkelig bra. :)

 

Kjekt at Peter begynner å komme mer tilbake til sitt gamle jeg og gamle abilities. Faren til Matt ser ut til å være virkelig interessant, siden han har utviklet sin ability til å kunne manipulere folks sinn. Lurer på om det er slik med de andre kreftene også, at det går an å utvikle dem til å bli mye mer omfattende? :hmm:

 

Kirsten Bell virker å være et fint tilskudd til serien. Håper vi får vite mer om hennes karakter i neste episode. Håper også vi får vite noe mer om hva HRG og «the Hasian» gjør i Odessa i Ukraina. I denne episoden så vi kun at de var kommet fram og at det var snø.

 

Interessant å høre om Hiros eventyr i fortiden. Gleder meg til når han og Ando møtes, tipper det vil bli litt av et gjensyn. Satser på at det kommer inn noen nye interessante abilities i serien snart. Er alltid kjekt å se hvordan de prøver dem ut.

 

Alt i alt en meget bra episode, sesongens beste sålangt. Håper denne trenden fortsetter.

The Haitian.. fra Haiti :p

Lenke til kommentar

Hm, jeg lurer litt på om faren til Matt faktisk er en av de virkelig gode personene i serien, selv om han kan virke slem for øyeblikket. Det er mulig alle de folka som var i det i bildet, og som nesten alle har blitt drept, kanskje var de første folkene som utviklet krefter. Kanskje de dannet en slags (elitisk) organisasjon for å utslette alle andre som utviklet krefter slik at de kan forbli på toppen av hierarkiet og kunne misbruke kreftene sine til sine personlige formål; de alle er jo i diverse maktpossisjoner i samfunnet, med unntak av faren til Matt. Så jeg spekulerer på om faren til Matt nå forsøker å rette på ting ved å drepe den opprinnelige eliten så at de som nylig har utviklet krefter kan få brukt kreftene sine for hva det måtte være, mest trolig å redde verden.

 

Edit: Jeg ser ironien i at faren til Matt kan være en av de gode personene fordi han dreper folk, men man må ofre litt for at resten av verden skal forbli. :p

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Nå er det i gang. :D Etter en treig start på sesongen begynner Heroes endelig å få i stand masse spennende storylines. Greiene med Nathan er utrolig spennende, Peter begynner å bli som han var før, evnene til faren til Matt virka utrolig tøffe. Spent på å få vite mer om dem.

Og hun som kan gjøre alt hun ser har også en veldig spennende evne som kan føre til mye bra etterhvert. Det hun kan er jo på nivå med Peter sine absorberingsevner, hvertfall hvis hun lærer å mestre kopieringen fullt ut.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Hun jenta fra new orleans som kan kopiere ting hun ser på tv, jeg trur ikke hun kan kopiere krefter fra andre folk. Håper i værtfall ikke det, holder med 2 folk som har den abilityen.

 

Hmm, ja litt spent på hvor grensene går for hva hun kan kopiere og ikke. Hvis hun kan kopiere absolutt alt, altså spesielle evner som å fly, stoppe tid og sånn så er hun jo like kick-ass som Peter, men som du sier så trenger vi egentlig ikke flere sånne. Satser på at hun blir brukt i en annen og viktig rolle. :)

Lenke til kommentar

Hadde veldig mye å gjøre i går, men episoden ble selvfølgelig sett.

 

Likte Peter-delen godt, fint at han nå innser at han ikke kan gjemme seg fra sin fortid noe mer, det vil nok bringe enda mer spenning og action til sesong 2.

 

Kristen Bell sin karakter Elle er jeg ikke helt sikker på hva jeg skal tro om enda, jeg vet bare at jeg liker henne. Det virker som hun liker å "utnytte" kreftene sine, noe som kan by på flere spennende hendelser.

 

Faren til Matt skuler nok sin sanne hensikt tror jeg. Og jeg ser ikke bort ifra at Skag1 kan ha litt rett i de antakelsene han har gjort seg opp i forhold til Matt sin far. Selv om han selvfølgelig også kan være en av de skikkelige "skurkene" i serien.

 

Monica karakteren blir spennende å følge fremover, lurer på om Mohinder klarer å bringe henne tilbake til "Company".

 

Det store spørsmålstegnet for meg etter denne episoden og det jeg har mest lyst til å finne ut av er hva som "feiler" Nathan. Hva betyr denne doble personligheten han ser titt og ofte.

 

Og ikke minst gleder jeg meg veldig til Hiro kommer tilbake til nåtiden.

Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som er skikkelig skuffet over det tekniske bak Heroes?

Når de var i Ukraina, så var det jo så elendig satt opp med blåskjerm bak. Man så det jo med en gang.

 

Skuffende, synes nå jeg.

De burde jo klare å få det til å se litt ekte ut.

 

Ja, akkurat det la jeg også merke til, det var jo så åpenbart at det var falskt, jeg tittet litt bort fordi jeg ble flau på dems vegne- at det går an å gjøre det så uproft.

 

Men, men, ellers var det en bra episode, der det skjedde mye, selv om jeg savnet Sylar

Lenke til kommentar

Er nok ingen ting og si ang det tidsmessige, når en tvserie får suksess så er det sjeldent de får større budsjett. De får heller mindre budsjett per episode for og tjene mer penger, men jeg syntes ikke at effektene bak ukraina var så veldig ille. De har gjort bra jobb med effektene når West og Claire flydde, var nesten like bra som i smallville " crimsons " episoden. Heroes fikk jo veldig mye oppmerksomhet på starten fordi effektene var på film nivå eller noe sånt ble det sagt. Hadde ikke forundra meg om vi får litt dårligere effekter denna sesonge, nbc er veldig pengegriske ;P

Lenke til kommentar
grunnen til at det ser så dårlig ut er jo fordi de har ganske dårlig tid, de lager jo en episode hver uke og det er mye å gjøre.

 

De spiller da inn episodene lenge før de kommer på TV. Er ikke slik at de først nå begynner å spille inn episode 6, da hadde de jammen meg vært gode. Og forsåvidt veldig uproffesjonelle, siden de da er veldig sårbare med tanke på uforutsette faktorer som sykdom, naturkatastrofer (som med brannen i California nå) ol.

Endret av OlaTK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...