Gå til innhold

Heroes sesong 2 - For de som følger USA-sendinger.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men den egenskapen er jo ikke like "super" som mange de andre. De fleste mennesker kan jo i teorien trene seg opp til å kunne etterligne spenstige fysiske bevegelser. Å fly, endre de kjemiske egenskaper til ting, regenerering, morphing, reise i tid, osv er jo egenskaper man rett og slett ikke kan trene seg opp til å gjøre (kanskje noen Star Wars-geeker som oppriktig tror på Krafta trener på f.eks telekinese, men de trener i så fall til ingen nytte).

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Jeg tror vel egentlig ingenting, bare spekulerer. Det ville vært litt vilt om hun kunne lære seg og fly, genrere strøm osv bare ved å se på. Jeg regner vel egentlig med at det begrenser seg til "vanlige" ting, men vi får se.

Ja, jeg tror også det :) ... Hun virker som en kul karakter gleder meg til å se om det utvikler seg til noe bra, og finne ut hva slags sammenheng hun har med de andre bortsett fra å være kusina(?) til Micah.

Lenke til kommentar
Og hvordan vet du at hun ikke kan fly? Det står jo at hun kan gjøre alt hun ser, bare ved å se det en gang. Flyving er jo forsåvidt en fysisk handling. Så hvis hun ser West, Nathan eller noen fly, kanskje hun også kan det.

Tja, men om hun ser på TV og lærer slike ting fra å se på TV, hvorfor har hun ikke lært andre rare ting? F.eks Chuck Norris' round-house-kick eller Superman som flyr.

Ellers er det jo også en forskjell på å etterligne det rent kroppslige og å etterligne de ukjente mekanismene som gir folk ulike "krefter". F.eks Claires egenskap som gjør at hun kan leges. Suresh sier jo at denne egenskapen skyldes hurtig celledeling, noe som er rent biologisk styrt på cellenivå. På samme måte at et vanlig menneske ikke kan kognitivt lære seg hvordan man deler sine egne celler for å f.eks gro større muskler, kan ikke hun nye etterligne Claires egenskap med mindre hun kan lære seg de underliggende mekanismene for egenskapen; celledeling styrt av endringer i arvestoffet. Og at hun skulle kunne overføre noe hun har lært kognitivt til å "omprogrammere" sitt kjemiske arvestoff (DNA) virker merkelig. :)

 

Det er bedre slik det er med Peter fordi den ukjente mekanisme bak hans egenskap muliggjør nettopp å etterligne den ukjente mekanismen bak andre folk sine egenskaper, noe som blir logisk konsistent.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg at mange av de nye egenskapene som har blitt introdusert er litt dårlige. Det virker ikke som at de er så innmari kreative- med hensyn til å finne ut av hvilke nye evner de nye karakterene skal ha.

 

Jeg mener, hva er det som er så innmari fascinerende med fotografisk minne? Ingenting, spør du meg.

Lenke til kommentar

Jeg tenker samtidig på det meksikanske søskenparet. Kan den "evnen" Maya har- det at hun gråter svarte tårer, egentlig kalles en superkraft?

 

Hun kan ikke kontrollere evnen sin

Hun vinner ingenting på å bruke den

 

Strengt tatt ville jeg ha kalt det en sykdom- ikke en superkraft.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Jeg tenker samtidig på det meksikanske søskenparet. Kan den "evnen" Maya har- det at hun gråter svarte tårer, egentlig kalles en superkraft?

 

Hun kan ikke kontrollere evnen sin

Hun vinner ingenting på å bruke den

 

Strengt tatt ville jeg ha kalt det en sykdom- ikke en superkraft.

Hva mener dere?

 

Jeg vil tro at hun kanskje bare ikke har lært seg å kontrollere det enda. Det aktiverer seg jo når hun blir stresset.

Lenke til kommentar
Jeg er ganske sikker på at det er en sammenheng. Tror ikke manusforfatterne hadde tatt med alt dette her for ingenting.

For all del, jeg tror det er en sammenheng jeg også. Selvfølgelig. Men tror det er en tilfeldighet at de alle havnet der i serien. Tror ikke det er Sylar eller HRG som har planlagt og satt alt dette tilverks som noen påstod :p

Lenke til kommentar

Men det er en ting som jeg ikke forstår, det med maya..noen ganger så ''våkner'' menneskene etter at Alejandro har hjulpet til, andre ganger så ''våkner'' de ikke opp...noen som skjønner det? er det sånn at hun må være i nærheten av menneskene, fordi han amerikanern i fengslet ''våkna'' opp..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...