Zethyr Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Jeg har oppdaget at dersom jeg spiser mye fiberrik frokostblanding så får jeg en helvetes gassdannelse noen timer etterpå. Jeg mistenker enten fiberet eller melka (laktose, kasein). Vet noen om det er en sammenheng her? Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Merker det jeg også etter jeg har spist havregrøt! Har ikke spist havregrøt på noen dager, og da er det ingen gass Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Vanlig melk inneholder mye melkefett som setter seg fast i veggene i tarmen. Det forsvinner ikke like fort som andre ting og blir liggende og råtne. Og derfor skaper det mere gass og kan skape andre mageproblemer som diare etc. Ville heller anbefale en melk med mindre fett. Enten skummet melk eller Biola med bringerbær eller blåbær. Biola er en syrnet melk laget av skummet melk så den er ikke tykk og klumpete som vanlig surmelk. Den er ihvertfall veldig bra for fordøyelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå