Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys WRV54G router og CNet repeater

Anbefalte innlegg

Jeg forsøker å få trådløst nett ned i kjellerleiligheten. Signalet fra WRV54G er ikke sterkt nok til å få koblet opp pc'n som står der. Derfor kjøpte jeg en repeater i den tro at dette var lett som en plett å fungere. Ingen av de nettbutikkene jeg sjekket skrev noe om at det ikke alltid gikk å få en repeater til å snakke med routeren.

Mitt problem er som følger: Min WRV54G vil ikke kommunsere med min repeater som er en CNet CWA-854. Hva kan jeg gjøre for at dette skal gå?

Jeg får satt opp CNet'en som et trådløst aksesspunkt, men det hjelper jo fint lite.

Alle tips og triks mottas med takk, jeg begynner å bli sprø nå....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den Cneten fungerer ikke med den linksys routeren fordi Linksysen (WRV54G) ikke har WDS (Repeating funksjon).

Du må altså alternativt bytte ut WRV54Gen, men WDS er nå uansett litt knotete å sette opp.

Edit: Noen av de routerene skal ha WDS, og noen ikke.

Har den WDS så er en tyåisk feil å blande WLAN mac og LAN mac addresse.

Endret av kahorn03
Lenke til kommentar
Den Cneten fungerer ikke med den linksys routeren fordi Linksysen (WRV54G) ikke har WDS (Repeating funksjon).

Du må altså alternativt bytte ut WRV54Gen, men WDS er nå uansett litt knotete å sette opp.

Edit: Noen av de routerene skal ha WDS, og noen ikke.

Har den WDS så er en tyåisk feil å blande WLAN mac og LAN mac addresse.

9031408[/snapback]

Så det er altå ikke noen måte jeg kan få videresent signalet fra routeren min slik at rekkevidden blir lengere. Mulig jeg er dum, men jeg kan ikke fatte hva som forskjellen på at jeg kobler opp en pc til routeren (trådløst) og at jeg har en "boks" som sender signal videre. En pc tar i mot og sender informasjon trådløst til og fra routeren, det er jo akkurat det samme som repeateren gjør. Jeg kan ikke skjønne at det skal være noe problem.

Håper at det er noen som kan forklare meg det på en enkel og lettfattelig måte.

Lenke til kommentar

Kan ikke svare på det nei, men enheter med WDS sender trådløst mellom seg (andre routere) og så til klienter (datamaskiner etc). De sender i to faser og dermed er båndbredden (data som er mulig å overføre per sekund) halvvert.

Du kan altså kjøpe en til av de Cnet routerene (billigste og vanskeligere alternativ) eller kjøpe en slik som agvg anbefalte. Har ikke testet en slik en, men antar de er en god del lettere å sette opp.

En boks er i så måte ikke en boks. Den agvg er en slik boks som du etterspør, mens vanlige trådløse routere ikke har en slik funksjon.

Endret av kahorn03
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...