OnklCB_94 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Nå fanger ikke sensor baren opp noen bevegelse men 9310581[/snapback] Beklager, er litt nybegynner på Wiis tekniske detaljer... Kan du da si meg hva som fanger opp disse signalene? Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Beklager, er litt nybegynner på Wiis tekniske detaljer... Kan du da si meg hva som fanger opp disse signalene? 9312183[/snapback] Bluetooth Lenke til kommentar
OnklCB_94 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Beklager, er litt nybegynner på Wiis tekniske detaljer... Kan du da si meg hva som fanger opp disse signalene? 9312183[/snapback] Bluetooth 9313110[/snapback] Bluetooth? Hvor ligger mottakeren, da? Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Mottakeren for bluetooth sitter inne i selve maskina. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Sensorbaren motar faktisk ingen ting, alt går via bluetooth sending fra Wiimote til Wii konsollen. Bluetooth enheten sitter inne i selve konsollen. Sensorbaren er bare lysdioder som sender ut "usynelig" lys som Wiimotens IR kamera "ser" og forteller hvor du peker Wiimoten. Lenke til kommentar
OnklCB_94 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Takk for svar! Har jeg vist lært noe idag også... Endret 19. august 2007 av OnklCB_94 Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Beklager, er litt nybegynner på Wiis tekniske detaljer... Kan du da si meg hva som fanger opp disse signalene? 9312183[/snapback] Bluetooth 9313110[/snapback] Hæ? Bevegelsene fanges da opp av akselerometre, gjør de ikke? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Rekken er som følger armbevegelse->akslerometer->bluetooth_wiimote->Bluetooh_konsoll->bevegelse på skjermen Med andre ord, akslerometrnene oppfanger bevegelsene du gjør og omdanner dette til informasjon som sendes via bluetooth til konsollen, som tolker disse signalene og omdaner dette til animasjonene man ser på spillfiguren på skjermen. Om man derimot sikter på skjermen er det kun IR kamraene som oppfatter hvor wiimoten peker og sender denne informasjonen til konsollen via bluetooth og konsollen tolker da signalene og viser dette på skjermen i form av siktingen. Mener det skulle være slik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå