eivindbirkeland Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Dette har sikkert vært diskutert før, men jeg kunne ikke finne noe... Hvis man installerer MSN Messenger 5 på en WinXP, legger det seg jo ikke over den Messengeren som er standard i OS'et fordi dette er Windows Messenger. Dermed sitter man med to versjoner. Så kan man jo (med litt arbeid) få avinstallert Windows Messenger, og dermed bare ha MSN Messenger. Men blir den da automatisk OS'ets "standard"? Altså at det er den som f.eks. åpnes sammen med Outlook Express (eller hvordan det nå virker - jeg bruker ikke funksjonen selv)?? Hvis ikke, hvordan får man det til? Og siste ting: kan man fjerne de der fanene ute langs venstre siden? På forhånd takk. Eivind. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Tror det med fanene kan løses i options, men jeg har et bedre forslag. Kutt ut hele greia og last ned Trillian. Dette samler MSN, AOL, IRC, ICQ og Y!. Du finner det på http://www.ceruleanstudios.com/trillian/index.html Lenke til kommentar
Akke Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Skal du avinnstallere den gamle så gjør du ihvertfall det under "legg til eller fjern programmer", så klikker du på "legg til /fjern windows komponenter" og finner MSN messenger i lista og huker bort krysset, så OK. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Zethyr: Trillian støtter ikke lengre ICQ skikkelig, ettersom de oxo begynnte å lagre kontakt lister på sentral server...dette er forbanna dritt, siden jeg ville bruke Trillian, men det er nesten bedre å bare bruke ICQ OG MSN Messenger for tida... hvis Trillian blir oppdatert en gang, hopper jeg på ASAP Lenke til kommentar
shorin Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Ja,windows msg. er no dritt.Har nesten klart å få den vekk nå(ikke sletta). Den slår seg oxo på når man starter outlook express,så gå inn på verktøy/windows msg./alternativer/innstillinger og kryss VEKK "kjør dette programmet når windows starter" og "tillat dette programmet å kjøre i bakgrunnen" Gå så på verktøy/alternativer,skille arket GENERELT og kryss VEKK logg automatisk på windows msg. Deretter gå du på skrivebord/start/kjør/msconfig,skille-arket oppstart og krysser vekk msmsgs og starter pc på nytt. Har i hvertfall hjulpet meg.Jeg tok oxo å om-programmerte hurtig tasten på tastaturet til msn v 5.0 (v5,0 ruler forresten,helt fett) noen som vet hvordan man sletter Windows messenger?? Lenke til kommentar
christt Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Avinstaller messenger ved å: start->run: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%INFmsmsgs.inf,BLC.Remove Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå