Gå til innhold

Små 2.1 høyttalere + forsterker med høy WAF! v2

Anbefalte innlegg

Hei,

hadde en lignende tråd tidligere, uten at det resulterte i kjøp.

Men, denne gangen nærmer det seg nok.

Jeg trenger altså noen små fine stereo høyttalere som spiller ok, pluss en forsterker som ser bra ut.

Jeg har foreløpig to alternativer som jeg har hørt på og som jeg synes duger:

Bose 3·2·1 GS II

B&W M-1

Til sistnevnte trenger jeg forslag til Sub + forsterker som ser bra ut.

Noen som har andre tips / eventuelt kommentarer til ovenstående?

Jeg heller vel mest mot BOSE akkuratt nu, selvom jeg synes sub'en er litt stygg! ;)

Endret av krister461
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

321 systemet til Bose låter faktisk veldig bra det, imponerende va de små tassene klarer. Selv synes jeg høyttalerne ser best ut i sølv finishen sin, men det er vel smak og behag. Har du vurdert GSX varianten da? Koster noen kroner ekstra, men er jo veldig behagelig og ha all musikken lagret på harddisken.. :)

Lenke til kommentar
Hva med podspeakers fra hifiklubben?

9039633[/snapback]

litt mye plastikk da , lyden er litt plastikk på bassen ( fra subben )

9046650[/snapback]

Kjøpte MicroPods til søster samt en T-Amp, og du får vanvittig mye lyd for både størrelse og pris.

Kjøpte riktignok ikke bassen, synes den ser vanvittig heslig ut.

Lenke til kommentar
Ble tipset om å kjøpe meg et to KHT3005-høyttalere (ikke hele pakken) pluss sub'en.

Synes ikke de ser så værst ut, men vet ikke om jeg får hørt de før jeg bestiller...

...noen som har vært bort i disse?

9046208[/snapback]

Disse pakkene er gromme, Hi-Fi Center kjeden fører Kef, men tror nok desverre ikke de har det inne i alle butikkene. Er vel et av de bedre "hifi" alternativene med fokus på design og størrelse.

Lenke til kommentar
Ble tipset om å kjøpe meg et to KHT3005-høyttalere (ikke hele pakken) pluss sub'en.

Synes ikke de ser så værst ut, men vet ikke om jeg får hørt de før jeg bestiller...

...noen som har vært bort i disse?

9046208[/snapback]

Disse pakkene er gromme, Hi-Fi Center kjeden fører Kef, men tror nok desverre ikke de har det inne i alle butikkene. Er vel et av de bedre "hifi" alternativene med fokus på design og størrelse.

9047124[/snapback]

Hmm...har ikke sett Kef i butikkene, eller på web'en til Hi-Fi Centeret...

får undersøke litt og se hva jeg finner.. (ser ut som om Musikk-Magazinet i Bergen har disse....)

Lenke til kommentar

Fant Kef 3005 både på Expert, Musikk-Magazinet og Hifi-centeret i Bergen. På førstnevnte låt de ganske dårlig, men hos de to andre var det veldig god lyd i de.

Hørte også på Bose 3·2·1 GS II, og det var ganske skuff når jeg satt på litt rocka musikk...

...så, Kef frister veldig nå...HK 970 i sort også... :)

lurer på å kjøpe følgende forsterker til:

Lenke til kommentar

Med KEF-pakken + HK-forsterkeren så kommer jeg i 20k. Det må være maks. (Da får jeg også med bakhøyttalere og center som jeg skal bruke på kinorommet.)

20k er absolutt maks. Vil gjerne ned mot halvparten, og vanlige stativ-høyttalere blir for store og firkantede...

Synes Nad og Cambridge ser litt kjedelig ut til stuebruk....

Endret av krister461
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...