krister461 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Hei, hadde en lignende tråd tidligere, uten at det resulterte i kjøp. Men, denne gangen nærmer det seg nok. Jeg trenger altså noen små fine stereo høyttalere som spiller ok, pluss en forsterker som ser bra ut. Jeg har foreløpig to alternativer som jeg har hørt på og som jeg synes duger: Bose 3·2·1 GS II B&W M-1 Til sistnevnte trenger jeg forslag til Sub + forsterker som ser bra ut. Noen som har andre tips / eventuelt kommentarer til ovenstående? Jeg heller vel mest mot BOSE akkuratt nu, selvom jeg synes sub'en er litt stygg! Endret 8. juli 2007 av krister461 Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) B&W M-1 + H/K HK970 + B&W AS-1 Kanskje? Edit: Eventuelt kan du se på Cambridge 640A som har et minimalistisk og rent design uten noe jalla i det hele tatt. Jeg synes personlig lyden i BOSE's designhøyttalere fort blir veldig pinglete, og mangler både skikkelig lydtrykk og mellomtone som herjer. Endret 8. juli 2007 av .Marcus Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Takker for godt tips. Har alltid likt stilen på HK.... ...er designet som gjør at jeg heller mot Bose...må høre litt mer på de før jeg bestemmer meg helt... Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 321 systemet til Bose låter faktisk veldig bra det, imponerende va de små tassene klarer. Selv synes jeg høyttalerne ser best ut i sølv finishen sin, men det er vel smak og behag. Har du vurdert GSX varianten da? Koster noen kroner ekstra, men er jo veldig behagelig og ha all musikken lagret på harddisken.. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Joda, er kjempegreit å ha all musikken lett tilgjengelig... ...derfor har jeg startet følgende tråd: Trenger hjelp til ny media-pc... Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hva med podspeakers fra hifiklubben? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Hva med podspeakers fra hifiklubben? 9039633[/snapback] Stilen faller ikke helt i smak dessverre! Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Ble tipset om å kjøpe meg et to KHT3005-høyttalere (ikke hele pakken) pluss sub'en. Synes ikke de ser så værst ut, men vet ikke om jeg får hørt de før jeg bestiller... ...noen som har vært bort i disse? Endret 10. juli 2007 av krister461 Lenke til kommentar
Mato Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Hva med podspeakers fra hifiklubben? 9039633[/snapback] litt mye plastikk da , lyden er litt plastikk på bassen ( fra subben ) Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Hva med podspeakers fra hifiklubben? 9039633[/snapback] litt mye plastikk da , lyden er litt plastikk på bassen ( fra subben ) 9046650[/snapback] Kjøpte MicroPods til søster samt en T-Amp, og du får vanvittig mye lyd for både størrelse og pris. Kjøpte riktignok ikke bassen, synes den ser vanvittig heslig ut. Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Ble tipset om å kjøpe meg et to KHT3005-høyttalere (ikke hele pakken) pluss sub'en. Synes ikke de ser så værst ut, men vet ikke om jeg får hørt de før jeg bestiller... ...noen som har vært bort i disse? 9046208[/snapback] Disse pakkene er gromme, Hi-Fi Center kjeden fører Kef, men tror nok desverre ikke de har det inne i alle butikkene. Er vel et av de bedre "hifi" alternativene med fokus på design og størrelse. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Ble tipset om å kjøpe meg et to KHT3005-høyttalere (ikke hele pakken) pluss sub'en. Synes ikke de ser så værst ut, men vet ikke om jeg får hørt de før jeg bestiller... ...noen som har vært bort i disse? 9046208[/snapback] Disse pakkene er gromme, Hi-Fi Center kjeden fører Kef, men tror nok desverre ikke de har det inne i alle butikkene. Er vel et av de bedre "hifi" alternativene med fokus på design og størrelse. 9047124[/snapback] Hmm...har ikke sett Kef i butikkene, eller på web'en til Hi-Fi Centeret... får undersøke litt og se hva jeg finner.. (ser ut som om Musikk-Magazinet i Bergen har disse....) Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Nei det er ikke noe de har overalt, men vet at de skaffer det hvertfall. Kan hende du finner det i Vika butikken som har litt ekstraordinært utvalg. (hvis du bor i nærheten av oslo da) Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Fant Kef 3005 både på Expert, Musikk-Magazinet og Hifi-centeret i Bergen. På førstnevnte låt de ganske dårlig, men hos de to andre var det veldig god lyd i de. Hørte også på Bose 3·2·1 GS II, og det var ganske skuff når jeg satt på litt rocka musikk... ...så, Kef frister veldig nå...HK 970 i sort også... lurer på å kjøpe følgende forsterker til: Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Hva er maks pris? Du kan jo kjøpe den minste Cambridge eller NAD forsterkeren og kombinere med ett par stativ\bokhyllehøyttalere fra f.eks Dali eller B&W? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Med KEF-pakken + HK-forsterkeren så kommer jeg i 20k. Det må være maks. (Da får jeg også med bakhøyttalere og center som jeg skal bruke på kinorommet.) 20k er absolutt maks. Vil gjerne ned mot halvparten, og vanlige stativ-høyttalere blir for store og firkantede... Synes Nad og Cambridge ser litt kjedelig ut til stuebruk.... Endret 14. juli 2007 av krister461 Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Vil tro at du klarer å forhandle til deg en pakkepris på Kef/HK pakken, så kan du spare noen lapper hvertfall. Verdt et forsøk! Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Satser på det ja. Må bare bestemme meg helt før jeg går inn og starter prutingen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå