2ball_ Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 blir nokk ikke billig å fly med dette kommer dessverre ikke til norge på en GOD stund (om det kommer) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 blir nokk ikke billig å fly med dette 9034154[/snapback] Nei vel? Vil du innvolvere oss i din økonomiske tenkning?? Lenke til kommentar
Rot Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hmm... håper det kommer til Norge . Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Noe av det som er spesielt med 787 er at det ikke benytter seg av det som kalles bleedair til air conditioning, dette vil bli erstattet av et helt elektrisk system. Mye av flyet er dessuten bygget i diverse komposittmaterialer, og på grunn av dette så vil kabinen trykksettes på 6000ft AGL istedenfor de normale 8000, dette gjør at det også blir høyere luftfuktighet. De store vinduene er det jo mye snakk om, og de har kvittet seg med plastikk-gardinen man kan dra ned, og erstattet det med et system basert på LCD, slik at det forsatt kan være transparent men at passasajeren selv kan velge hvor mørkt det skal bli. I Tillegg har de også kvittet seg med lysstoffrørene i taket, og erstattet det med LEDs, slik at man kan få opptil 128 forskjellige fargekombinasjoner i taket på flyet! Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Flyet blir ikke klar til å ta av før neste år i mai. Det er ikke noen ting på plass inni det enda, ikke engang seter. Elektronikken er heller ikke i på plass, og da de viste frem flyet gikk det ikke for egen maskin. Det er vel en del titan i flyet også, hvertfall hele halepartiet og de fleste skruene. Flyet er også populært blandt flyselskapene, 677 fly er bestilt!! Prisen er relativt høy, Berlin Air har bestilt 25 Dreamlinere for til sammen 4 milliarder dollar. Endret 9. juli 2007 av Jensemann4 Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 OMG så deilig fly *vil ha i hagen min* er jo mye finere enn den Euroflight driten, husker desverre ikke hva den het... Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Blir det et "hverdagsfly" eller mer som Concorde? Leste at Berlin air eller noe hadde bestilt 24 stykker Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Det blir mer som et hverdagsfly om du vil kalle det det, Boeing har 742stk. på bestilling totalt, faste ordrer på 677 og opsjoner på 65. Så det er nok ingen fare for at den blir like sjelden å se som det Concorde var i sin tid. Endret 9. juli 2007 av Aleks_r Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) blir nokk ikke billig å fly med dette 9034154[/snapback] Nei vel? Vil du innvolvere oss i din økonomiske tenkning?? 9034315[/snapback] ikke i norge... så du det interiøret?? se på de som er i norge i dag! rart at de letter.... men for all del håper det kommer til norge. jeg kommer nokk til å fly med dette uansett... edit: blir en del dyrere enn dagens fly... eller bruker det så lite drivstoff at dette presser prisene ned? Endret 9. juli 2007 av 2badle Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Det interiøret du ser bilder av er jo bare noe Boeing har satt sammen for å vise hvordan det kan bli, ikke brått sikkert at alle flyselskapene vil ha det på den måten. Forøvrig tror jeg interiørets utseende vil få svært lite å si for den endelige bilettprisen, i likhet med selve flytypen. Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hørte noe om at skroget på dette og 747 var veldig likt, er dette sant? Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Nei. Det er omtrent så forskjellig som det kan få blitt. 787-skroget består for det aller meste av kompositter, mens 747 er for det meste aluminium. Designet er også svært forskjellig, i tillegg til at 747 sitt selvsagt er mye større. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hvor stor er egentlig 787? Slik jeg ser det er den større en 737, men mindre en 747 - korrekt? Har trist lite peiling på fly, men 787 var en skjønnhet. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Det stemmer, det er en slags mellomting; noe rundt 767-størrelse, altså rundt 55-65 meter langt. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Blir det et "hverdagsfly" eller mer som Concorde?Leste at Berlin air eller noe hadde bestilt 24 stykker 9035431[/snapback] Hverdagsfly blir nokk ikke billig å fly med dette 9034154[/snapback] Nei vel? Vil du innvolvere oss i din økonomiske tenkning?? 9034315[/snapback] ikke i norge... så du det interiøret?? se på de som er i norge i dag! rart at de letter.... men for all del håper det kommer til norge. jeg kommer nokk til å fly med dette uansett... edit: blir en del dyrere enn dagens fly... eller bruker det så lite drivstoff at dette presser prisene ned? 9036194[/snapback] Interiøret kan byttes ut, og du kan få inn flere seter enn det som "visningseksemplarerne" viser.. Så ikke bekymre deg for interiør... Jeg ser en haug med fly daglig her i Norge, og de er slettes ikke i dårlig stand. For det andre skjønner jeg ikke hvor sammenhengen er mellom "rart at de letter" og interiør.. Og nei, det blir nok ikke noe særlig dyrere enn å kjøpe noe nytt annet Boing fly. Jeg innbiller meg størrelsen er noe i mellom 737 og 767, og tror ikke det blir noe dyrere enn det. Nytt såklart. Det bruker dessuten en del drivstoff. Hvis vi ser på de russiske maskinene er de kjempebillige i innkjøp, men de sluker jo drivstoff tre ganger så fort som Airbus og Boeing.. Mao, din økonomiske tenkning har jeg ikke helt forstått ennu. Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Desverre ikke en eneste smiley som kan simulere mitt ansikt nå. Det så sykt comfy ut! Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Tipper innsiden vil bli seende mere slik ut når flyselskapene får velge: Viktig å tenke økonomisk vet dere..... Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 ...fortsatt - synes man burde begynne å tenke litt mer på global oppvarming når man lager slike... Flyet her kommer vel til å eksistere en god stund og most likely bli brukt som 747, og det så ikke akuratt som om den tok en liten sip bensin på veien fra oslo til hongkong. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Tipper innsiden vil bli seende mere slik ut når flyselskapene får velge:Nettopp. 9041508[/snapback] Og du rett over her.. Hallo, hvilken verden lever du i? Dette flyet er jo langt mer miljovennlig. Og NEI, det er ikke en ny 747 og vil heller ikke bli brukt som en.. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Pirke pirke: Fly bruker ikke bensin, men parafin. Vel det er en liten forskjell med tanke på kvalitetskrav og slikt, men parafin er det nærmeste man kommer for å betegne flydrivstoff. Med mindre en bare kaller det Jet A-1 flydrivstoff. Endret 10. juli 2007 av Jensemann4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå