Gå til innhold

Ny Pc til musikkproduksjon og spilling. Maks 15k.

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe meg ny Pc forhåpentligvis i løpet av August. Jeg trenger absolutt alt nytt dvs Kabinett med alt av interne kompnenter + skjerm, mus og Tastatur.

Krav til PC'en: Siden den skal i hovedsak brukes til musikkproduksjon vil jeg ha den så stillegående og stabil som mulig. Jeg ønsker også å bruke

PC'en til litt spilling og ønsker Dx 10 støtte.

Jeg har satt opp en handlevogn HER.

Jeg har satt opp forslaget ut ifra hva jeg har lest av tester og erfaringer på nettet og trenger litt innspill til det jeg har satt opp. det er sikkert mange som har mye mer peiling enn meg Pcen skal forøvrig bygges av netshop. en ting jeg er spesielt usikker på er minnet bør jeg gå for 4Gig(får ikke utnyttet alt siden jeg kjører 32-bit OS)? eller bør jeg gå for en mer kostbar 2 Gig kombinasjon. om noen har forslag til hvor jeg kan spare noen kroner er det også flott. Ønsker forøvrig bare kvalitetskomponenter.

Absolutt Makspris er 15000 inkl frakt og bygging.

På forhånd takk!

Endret av Windkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har planer om å kjøpe meg ny Pc forhåpentligvis i løpet av August. Jeg trenger absolutt alt nytt dvs Kabinett med alt av interne kompnenter + skjerm, mus og Tastatur.

Krav til PC'en: Siden den skal i hovedsak brukes til musikkproduksjon vil jeg ha den så stillegående og stabil som mulig. Jeg ønsker også å bruke

PC'en til litt spilling og ønsker Dx 10 støtte.

Jeg har satt opp en handlevogn HER.

Jeg har satt opp forslaget ut ifra hva jeg har lest av tester og erfaringer på nettet og trenger litt innspill til det jeg har satt opp.  det er sikkert mange som har mye mer peiling enn meg Pcen skal forøvrig bygges av netshop. en ting jeg er spesielt usikker på er minnet bør jeg gå for 4Gig(får ikke utnyttet alt siden jeg kjører 32-bit OS)? eller bør jeg gå for en mer kostbar 2 Gig kombinasjon. om noen har forslag til hvor jeg kan spare noen kroner er det også flott. Ønsker forøvrig bare kvalitetskomponenter.

Absolutt Makspris er 15000 inkl frakt og bygging.

På forhånd takk!

9027706[/snapback]

For samme sum får du skjermkortet: foxconn 880gts O.C. det er default overklokket til 575 mhz (500 orginalt) og gir en ganske god ytelseforbedring

Antek lager kabinetter som er støydempet sjekk ut topp modellene deres 182, 150 osv

Har du lagt til et eget lydkort?

Endret av Talgtapp
Lenke til kommentar

Kabinettet jeg har valgt har støydempingsmatter og vibrasjonsdempende fester for harddisk så jeg tror jeg kommer til å gå for det, men skal sjekke ut tipsene dine.

Lydkort har jeg fra før av så det trenger jeg ikke.

Det grafikkortet hørtes interessant ut. :hmm:

Takk for tips..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...