mebeemo Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hei! Jeg er en syttenåring som har fått meg sommerjobb i en kiosk i byen. Jobber går ut på å stå i kiosk, lage mat og servere , og dette er altså om natten. Det vil med andre ord si at det ofte kommer berusa folk som har vært på byen som skal ha seg noe mat. Derfor opplever jeg også litt kjeftig og masing, noe jeg ikke bryr meg særlig om. I går kveld kom det en mann inn på kjøkkenet mens jeg drev med matlaging. Han kunne jeg se var den slags kulturelskende mannen, som har stor lommebok. Han kom og spurte om jeg kom fra Vietnam, og jeg svarte ja, noe som var sannheten. Deretter fortalte han at han elsket det landet, og at han settere pris på oss Vietnamesere. Etter det puttet han noe oppi lomma mi. Jeg svarte, som alltid, at jeg ikke kan ta imot dette. Men han sa at vi asiatere fortjener det beste, og gikk ut for å stille seg i kø. Jeg var da veldig opptatt med maten, og kikket aldri i hva som befant seg i lomma. Etter at jeg hadde stengt, kom jeg på at fyren hadde gikk meg noe tips. Det jeg tok ut av lomma var hele 2 tusen kr! Jeg fikk helt sjokk, og visste ikke hva jeg skulle gjøre, for fyren hadde jo gått for lengst! Så jeg har derfor litt dårlig samvittighet for det. Men jeg visste ikke at det var så mye penger, fordi det bare er normalt med kanskje en 50-lapp eller kanskje en hundrelapp. For hadde jeg visst det så hadde jeg ikke tatt imot pengene. Så hva syntes dere? Er det ok for meg å akseptere pengene mentalt? Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hørtes da ut som en hyggelig fyr. Ikke alle som er heldige nok til å møte på en slik en i løpet av livet. Du sa selv at han så velstående ut, og hvis han også var edru skulle det vel ikke være noe problem å ta imot pengene. Du burde lære deg å bruke Enter/Return-knappen. Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Høres mer ut som et lugubert sjekketriks. Skulle ikke forundre meg om han dukker opp om noen dager igjen med helt andre forslag enn de kulinariske, tatt i betraktning at han tross alt har forhåndsbetalt for din oppmerksomhet. Men, men .. kanskje det bare er meg som er kynisk. Bare putt pengene i lomma du, og husk du skylder ham ingenting. Lenke til kommentar
mebeemo Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Høres mer ut som et lugubert sjekketriks. Skulle ikke forundre meg om han dukker opp om noen dager igjen med helt andre forslag enn de kulinariske, tatt i betraktning at han tross alt har forhåndsbetalt for din oppmerksomhet. Men, men .. kanskje det bare er meg som er kynisk. Bare putt pengene i lomma du, og husk du skylder ham ingenting. 9028192[/snapback] Håper ikke du har rett Men fyren var så sykt hyggelig at jeg tviler på han er sånn. Og dessuten, er det normalt at menn sjekker opp gutter da? Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Håper ikke du har rett Men fyren var så sykt hyggelig at jeg tviler på han er sånn. Og dessuten, er det normalt at menn sjekker opp gutter da? 9028530[/snapback] De kalles for pedofile, den type menn. De opererer gjerne med begge kjønn. Og eneste grunnen til at de kan operere er at de er forferdelig flinke til å manipulere barn og ungdommer. Denne type oppmerksomhet skaper et avhengighetsforhold som han bevisst kommer til å benytte seg av. Din unge alder og asiatiske utseende er kanskje det som tiltrekker ham. Mange av dem har jo vært i Thailand og forsynt seg av ung vare tidligere. Pass på at du ikke lar deg forlede inn i fella. Lenke til kommentar
mebeemo Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Håper ikke du har rett Men fyren var så sykt hyggelig at jeg tviler på han er sånn. Og dessuten, er det normalt at menn sjekker opp gutter da? 9028530[/snapback] De kalles for pedofile, den type menn. De opererer gjerne med begge kjønn. Og eneste grunnen til at de kan operere er at de er forferdelig flinke til å manipulere barn og ungdommer. Denne type oppmerksomhet skaper et avhengighetsforhold som han bevisst kommer til å benytte seg av. Din unge alder og asiatiske utseende er kanskje det som tiltrekker ham. Mange av dem har jo vært i Thailand og forsynt seg av ung vare tidligere. Pass på at du ikke lar deg forlede inn i fella. 9028821[/snapback] Har alltid levd i troen på at pedofile opererte med kun barn av begge kjønn og tennårige jenter. Men siden du sier det, så skal jeg være ekstra på vakt Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Jeg vil også være asiater og få 2000 kroner Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Jeg vil også være asiater og få 2000 kroner 9030016[/snapback] Om du betaler meg 2050,- så skal jeg fikse deg slik at du ser ut som en asiater. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Tips i ikke-tips-yrker i Norge kan være vanskelig. Bedrifter har gjerne retningslinjer som sier at de ansatte ikke får lov til å ta imot tips, men det man da ikke har tenkt på er at i mange kulturer er det å ikke ta imot tips nærmest en dødelig fornærmelse. Man står i fare for å miste gode kunder ved å nekte å ta imot. En gang hjalp jeg en hyggelig russer som plent skulle gi meg en hundrings for god service. Jeg sa at jeg ikke kunne ta imot, men like etter at han gikk ut døra og jeg snudde ryggen til, smatt han inn igjen og lurte seddelen opp på disken. Vi ble enige om at den havnet i en fellespott, og jeg vil anbefale at dere vedtar en lignende regel. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Jeg vil også være asiater og få 2000 kroner 9030016[/snapback] Om du betaler meg 2050,- så skal jeg fikse deg slik at du ser ut som en asiater. 9030051[/snapback] Jeg stoler ikke helt på en som nærmer seg 99 år Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Jeg vil også være asiater og få 2000 kroner 9030016[/snapback] Om du betaler meg 2050,- så skal jeg fikse deg slik at du ser ut som en asiater.9030051[/snapback] Jeg stoler ikke helt på en som nærmer seg 99 år 9030084[/snapback] Jeg er faktisk ikke så gammel!! Til trådstarter: med mindre han spør om å få pengene tilbake, skjønner jeg ikke hvorfor du ikke skal ta imot de. Han er da en voksen mann som forhåpentligvis kan styre sine egne penger. Om han prøver seg på noe tull, kan du anmelde han for sex-kjøp! Lenke til kommentar
mebeemo Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Tips i ikke-tips-yrker i Norge kan være vanskelig. Bedrifter har gjerne retningslinjer som sier at de ansatte ikke får lov til å ta imot tips, men det man da ikke har tenkt på er at i mange kulturer er det å ikke ta imot tips nærmest en dødelig fornærmelse. Man står i fare for å miste gode kunder ved å nekte å ta imot. En gang hjalp jeg en hyggelig russer som plent skulle gi meg en hundrings for god service. Jeg sa at jeg ikke kunne ta imot, men like etter at han gikk ut døra og jeg snudde ryggen til, smatt han inn igjen og lurte seddelen opp på disken. Vi ble enige om at den havnet i en fellespott, og jeg vil anbefale at dere vedtar en lignende regel. 9030055[/snapback] Hos oss så har jeg iallefall fått beskjed om at tips er helt greit. Dessuten har vi en fellespott, og jeg delte faktisk pengene med partneren min... Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Dette er helt klart et brudd på alle sosiale normer, den eneste løsningen blir dessverre å sende pengene til meg! Lenke til kommentar
applemania Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Jeg pleier sjelden å ta imot tips når jeg hjelper eldre mennesker/folk i rullestol osv, men det er selvfølgelig koselig at de setter så stor pris på min hjelp at de er villige til å gi meg tips, men jeg tar aldri imot en hundrings bare for å bære et bilbatteri ut til bilen, det klarer jeg bare ikke. Hørtes helt sykt ut med to tusen kroner, da hadde jeg følt at jeg skylder personen noe og det er ikke en kul følelse. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Så du ville ikke tatt i mot tips fra meg? Lenke til kommentar
applemania Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Så du ville ikke tatt i mot tips fra meg? 9031009[/snapback] Spørs hva slags tjenester jeg hadde gjort, men sannsynligvis ikke. Deg hadde jeg i hvert fall følt jeg hadde stått i gjeld til hvis du hadde gitt meg penger Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Faen, der gikk den planen.. Trådstarter, du fikk tips, Behold det. Lenke til kommentar
ModdeRusk Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jeg vil også være asiater og få 2000 kroner 9030016[/snapback] Du er jo redhead! Mr.GiefZMoneyzToTehKidzHeWannaPlayWith hadde sikkert gitt deg 10k *Smaskepå* Luv Yah Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 første som slo meg var "PEDO!" Lenke til kommentar
mebeemo Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 første som slo meg var "PEDO!" 9041493[/snapback] Hehe Det har gått noen dager nå, og fyren har ikke vist seg Begynner å lure på om vi kan avskrive pedo-teorien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå