Gå til innhold

Arbeidsstasjon, 30000-40000, stille og stabil

Anbefalte innlegg

Hei sveis!

Jeg skal bygge en ny stasjonær PC i kategorien sint arbeidsstasjon. Den skal brukes hovedsaklig til 3D+animasjon+comp, videoredigering og lydproduskjon. Hvis det er mulig å få i pose og sekk hadde det vært fint å ha muligheten til å kjøre neste generasjons spill (kun i arbeidssammenheng selvfølgelig :blush: ). Jeg vil at den skal være rask, stille og ikke minst stabil.

Så langt har jeg satt opp et forslag her

Workstation [2]

PSU: Corsair HX620W

Hovedkort: Tyan Tempest i5000XT (S2696)

CPU: (2x)Intel Xeon X5355

Kabinett: Lian Li PC-V2100BplusII

Skjermkort: PNY Quadro FX 1500

HDD1: (2x)Western Digital RAID Edition 500 GB

HDD2: (2x)Western Digital Raptor 150 GB

Det som mangler fra denne listen er minne og kjøleløsning for CPUene. Ang. minne så er det vel begrenset hva som støttes av hovedkortet. Det blir dermed mest sannsynlig 2 eller 4 slike brikker:

Corsair DDR2 PC5300 2048MB CL4 ECC, FULLY BUFFERED, 256Mx72, 240pin

Siden det blir litt tøysete pris på denne maskinen hadde jeg satt stor pris på innspill på følgende

- Alternativ til MINNE

- Alternativ til SKJERMKORT

- Stille KJØLELØSNING for CPU

- Forslag til videre støydemping

(- Alternativ til hovedkort)

Hvis du mener det finnes et bedre alternativ til hele oppsettet vil jeg selvfølgelig gjerne høre det også :)

Endret av Arkegonium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipsene!

Vannkjøling blir ikke aktuelt i denne omgang, selv om det sikkert hadde vært det beste både med tanke på støy og stabilitet.

Ifølge netshop.no og produsentens hjemmeside er kabinettet allerede støyisolert ved hjelp av matter. Mulig det ikke er snakk om de helt store greiene fordet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...