Gå til innhold

Test: Apple iPhone


Anbefalte innlegg

Har ikke lest alle innleggene i denne tråden, men det er ikke tvil om at iPhone er et hett tema. For meg personlig, ser det ut som en lekker liten sak, selv om den har en del mangler i funksjoner. MEN fatter ikke hvorfor det ene-operatør diskusjonens tas, i et land som Norge, hvor noe slikt egentlig ikke er lov. Dessuten er det personlig særdeles utintr å kjøpe en dyr tlf med et abo, som kan bli tilsvarende dyrt som i USA... 50$ i mnd i abo.avgift og 24mnd binnetid. Totalt uintr. Nei, holder meg til andre produkter som ikke er signert Steve jobs!

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testen skriver at

I tillegg reagerer vi litt på mangelen av A2DP på blåtann-støtten. Dette betyr nemlig at du ikke kan koble til trådløse musikkhodesett - et paradoks i og med at iPhone nettopp er laget for å være en musikktelefon. Både Nokia og Sony Ericsson på en annen side har A2DP-støtte i nesten samtlige av sine musikktelefoner.

 

Det er rett at A2DP-støtte er støtte for hodetelefoner, men her har journalisten skrevet feil, for det er BARE A2DP-blåtann iphone har, altså ikke støtte for sending av filer, men dog støtte for ekstra hodetelefoner.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+5432143541

Det er nå mms! ( for vi som har unlocka så kan vi bruke SwirlyMMS)

 

Java støtte får vi se om det kommer, husker en pressemelding angående denne saken.

 

Spillmessig så er den sjef :fun:

Til dags dato har jeg:

Solitaire

TTR (Gitar Hero Klone)

Labyrint

Contrasense

Domino

Gemlogic

iDope

iPhysics

Slots

Pong

iZoo

Lights Off

Tris (Tetris)

OpenTDD (Transport Tycoon Deluxe)

Parking Lot

Pool

TuxPuck

Yeti3D

 

Samt emulatorer:

NES

genesis4iphone

gpSPhone

psx4all

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke lest hele tråden, så det kan godt hende dette er sagt men.

 

Det er jo helt idiotisk å gi iPhone en 5'er når den har såpass store mangler som 3g, MMS, AD2P og java. I tillegg beviser de at WiFi er ustabilt, og rykter sier at talekvaliteten er ymse. Da kan da ikke dette være en 5'er. En 5'er er så godt som fantastisk, og er disse tingene en selvfølge mener nå jeg.

 

JA, iPhone er fantastisk ellers. Men de manglene der burde dra telefonen MINST ned til en 4'er.

 

Jeg er absolutt ikke anti-apple nå, jeg liker faktisk Apple, men dette er mangler som ikke skal være på en proff-telefon i dag.

Java er ikke vits å ha. Har du iPhone i Norge i dag har du også jailbreaket den og har bedre og lettere programvarestøtte enn de fleste.

Talekvaliteten er ikke på topp, men det er jo pga mangel av 3G. MMS-mangel er greit det, men det finnes nå også MMS-støtte med tredjeparts programvare om det er viktig. AD2P vet jeg så vidt hva er.

 

Poenget mitt er; jeg har prøvd utallige proff-telefoner fordi jeg er en teknofrik. Jeg har allikevel endt opp med iPhone på tross av manglene. Tingen er at det den gjør gjør den ufattelig bra. Surfing på nettet er overlegent ALT annet på mobiler i dag, LETT! Jeg hadde glatt gitt den en sterk femmer, for den fortjener faktisk det. TyTN II har kanskje alt av funksjoner, men den gjør ikke ting like bra som iPhone. Og når begynte profftelefoner å koste 2000?

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 8 år senere...
×
×
  • Opprett ny...