Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Boot-screen > Blue-Screen > Restart

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et lite problem. Hadde nettopp et størmbrudd i huset. Etter dette strømbruddet prøvde jeg å starte pcen, men skrudde den straks av igjen idet jeg hørte en sterk, irriterende lyd(Til nå fungerte alt annet som det skulle). Det var vifta på hovedkortet som hadde slått seg vrang. Jeg koblet den fra og til igjen, noe som gjorde susen, og jeg startet pcen uten noen plagsome lyder. :)

Plutseligt oppdaget jeg at pcen hadde slått leir under "Detecting IDE Drivers", med andre ord, alt hadde frosna.

Jeg fant etterhvert ut at det var noe galt med SATA-Hardisken, så jeg prøvde å koble den til en gammel pc jeg har. Her fungerte alt som det skulle, og jeg kunne kjøre alt som før(Men siden dette var feil pc, bestemte jeg meg for å fikse på den).

Jeg kjørte en kjapp CHKDSK -r via. gjenopprettings-konsollen og koblet harddisken til min nye pc igjen. Når jeg endelig var forbi "Detecting IDE Drivers" fikk jeg fort nye problemer. Hvor XP Boot-screen skulle hvert, var det bare svart og alt sto nok en gang stille. :thumbdown:

Så jeg fyrte i xp-cden igjen, og kjørte en reperasjon på Operativsystemet. Endelig resultat! ...

... Shit, litt av en historie, eh?

*** Her begynner problemet posten handler om ***

Jeg fikk opp XP Boot-screen som jeg hadde håpet på.. Under Loading'a får jeg besøk av Blue Screen of death, og *poff* restart.. Sånn fortsetter dette i en ond sirkel. :hrm:

Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
søk på google hva feil meldinga er for noe. .da ser du fort hva som foråksaker bluescreen.. har hjulpet mei mange ganger.. men kan også formatere hvis det går ann ;)

9033447[/snapback]

Takk for svar!

Jeg har prøvd lenge å finne ut hvordan jeg skrur av reboot at bluescreen, men uten resultat. Sett igjenom BIOSen også.

System summary hvis det kan være til noen nytte:

AMD Athlon 64 prosessor 3700+ (2.21GHz)

Memory - 1024MB

NVIDIA Geforce 6600 LE

SAMSUNG SP2504C

Kan sjekke hvilken strømforsyning jeg bruker i morgen.

Lenke til kommentar

Jeg har til nå kjørt FIXBOOT, FIXMGR, tre typer CHKDSK, EXPAND kernel32.dl_-teknikken. Jeg har også prøvd å reparere windows med XP-CDen. Fortsatt samme resultat.

(Nå kjører ikke XP(som ligger på den harddisken) på den andre pcen heller.. Noe den gjorde tidligere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...