khvm Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hei! Jeg og noen kompiser har tenkt oss på en del fisketurer neste uke, og er relativt ukjente med gode fiskemuligheter i Oslo/Akershus omegn. Hvor har man faktisk god mulighet for å få fisk? Hva slags agn bør man bruke på de ulike stedene? Fortrinnsvis innsjø, men sjø går jo også! Takker for tips! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 spørs hva slags fisk du er ute etter da. Lillomarka er jeg mest kjent i, og her har du mange muligheter i f.eks aurevann og kulpene ovenfor. Best agn syns jeg er mark. Men opplever også at spinner fungerer. Men her er mitt forslag til deg: Ta kanoturen gjennom Lillomarka. Den starter på Mylla og ender i Maridalen. Her kan dere fiske fra kanoen og kose dere. Ta inn på turisthytta på katnosa og fisk der en dag, til dere tar inn på kikut og fisker litt i det området .) Røyeskje etter båten bør fungere. Jeg fisker alltid med to stenger. En med dupp og mark, og en med spinner / sluk. Spinner gir mest suksess i lillomarka har jeg erfart .) Lenke til kommentar
khvm Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Får man leid kano? Jeg er medlem av den norske turistforeningen, og jeg har enda ikke benyttet meg av tilbudene deres. Hmmm.... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 selvfølgelig kan du leie kano Her er foresten turen: http://www.aktivioslo.no/nordmarkaclassic.php Lenke til kommentar
khvm Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Må man virkelig være med på et slikt ferdiglaget turoppsett? Er nemlig mer interessert i å kun ta en tur med kompisene, bare oss. Gjerne kun for en dag med overnatting, f.eks. Ikke 3-dagers tur! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Tenkte bare du skulle se ruta jeg Jeg har tatt den turen med kompiser flere ganger. Vi har leid oss en kano og fått noen til å kjøre oss med kano på taket til Mylla. Der padler vi innover, og pass på at du har med trille til kanoen, for dere triller mye. Skriv ut ruta først, slik at dere har den og vet hvor dere skal trille og ikke. Første gang jeg padla den turen var vi bare to stykker, dog var vi rimelig bra trente. Vi padla hele turden, i bekker også. Helt sykt morsomt, men det er fossefall og slik, så du må passe på. Ikke padle fossen etter katnosa. Da kan du regne med at en av dere stryker med (den ligger et stykke etter demningen) Jeg og en kompis padla denne turen på 14 timer, og da padla vi alt Men igjen det krever at dere er i toppform Men nå er det mye vann i marka, så dere kan padle mye. Men igjen bør dere være i god form hvis dere velger det. Er dere i dårlig form triller dere Og sett av 2-3 dager (hvertfall). Ta å få nøkkel til Katnose hos turistforneningen, og overnatt der Fisk fra kanoen og kos dere (er det fint vær kan dere telte på øya i katnosa. Men det er digg med hytte om det skulle regne Lykke til Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Glemte å si at noen bør hente dere ved skar og da Lenke til kommentar
khvm Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Tenkte bare du skulle se ruta jeg Jeg har tatt den turen med kompiser flere ganger. Vi har leid oss en kano og fått noen til å kjøre oss med kano på taket til Mylla. Der padler vi innover, og pass på at du har med trille til kanoen, for dere triller mye. Skriv ut ruta først, slik at dere har den og vet hvor dere skal trille og ikke. Første gang jeg padla den turen var vi bare to stykker, dog var vi rimelig bra trente. Vi padla hele turden, i bekker også. Helt sykt morsomt, men det er fossefall og slik, så du må passe på. Ikke padle fossen etter katnosa. Da kan du regne med at en av dere stryker med (den ligger et stykke etter demningen) Jeg og en kompis padla denne turen på 14 timer, og da padla vi alt Men igjen det krever at dere er i toppform Men nå er det mye vann i marka, så dere kan padle mye. Men igjen bør dere være i god form hvis dere velger det. Er dere i dårlig form triller dere Og sett av 2-3 dager (hvertfall). Ta å få nøkkel til Katnose hos turistforneningen, og overnatt der Fisk fra kanoen og kos dere (er det fint vær kan dere telte på øya i katnosa. Men det er digg med hytte om det skulle regne Lykke til 9036221[/snapback] Ja, jeg tror nok det er det beste, ettersom en av oss er skadet for tiden. Snakket nemlig med DNT som mente at Sognsvann eller Strykan" var det nærmeste stedet å parkere bilen dersom vi kom med bil. Men da velger vi nok heller å padle innover fra Myllan, som du sier. Men håper bare ikke det blir en altfor stor belastning for vedkommende... Hvordan kommer man seg til Myllan? Kan man parkere bilen her? Når man da padler nedover, så når man hytta med vannet ved siden av? Er du kjent med fiskemuligheter her? Mark eller sluk? Takk! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Du får noen til å kjøre dere til Mylla. Men parkeringsmuligheter er det der og. Dog kommer dere jo ikke tilbake dit, da dere ender i Skar i Maridalen Fiske gjør dere fra kanoene. Beste der er å bryke røyeblink med mark etter, når dere padler. Ellers anbefalles spinnere. Gjerne mørke spinnere er min erfaring. Mørke med gule prikker har fungert godt for meg. Men mark ruler Søk litt på nettet. Dette er en veldig annerkjent tur. Og det var dessverre her en døde på skøyter i vinter. Det er nemmelig vanlig å ta den på skøyter om vintern. Turen er morsom og dere kan jo stoppe ved kirkebjerget som er Oslos Høyeste fjell Katnosa har DNT hytte Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Har vært tatt en del fin ørret i Romeriksåsene denne sommeren : http://www.rfa.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå