Gå til innhold

Klarer ikke 70kg i benkpress!

Anbefalte innlegg

Når jeg gikk i 7 klasse tok jeg 70 kilo i benk. Men nå klarer jeg ikke det mer, går i 10 klasse! Har nettop vært i en traffik ulykke. Bristet et ribbein, fått stive muskler i armene og veldig vondt i foten. Når jeg prøvde mista jeg balansen i den enne armen! Men det var lett på den andre! noen grunner til at jeg ikke klarer det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du trent jevnt de siste årene?

Det kan ha noe med saken å gjøre. Viss man ikke opprettholder kostholdet og kondisjonen vil det jo så klart få følger, for eksempel massen og utholdenheten i musklene.

Det er jo heller ikke så rart viss du har vært i en ulykke og bristet ett ribben, jeg vet at det ikke er anbefalt å trene så lenge ribbenet er svakt.

Endret av cadesius
Lenke til kommentar
Var stor da :)  er dobelt så stor nå!

Har fortsatt brista ribbeinet :(

skal vente 1mnd før jeg begynner og trene igjen

9092695[/snapback]

Fikk selv brist i foten, og det er som regel mye bedre med brudd enn med brist. Det gror ikke alltid helt ordentelig, og det tar mye lengre tid. 1 mnd? Har du så dårlig tid? Jeg kunne ikke spilt fotball etter bristen jeg fikk siden kroppen da naturlig "holder igjen" for å ikke bli skadet igjen. Ble ganske dårlig fart på skuddene.

Å fortsette mens det gjør vondt gjør det bare værre =/

Lenke til kommentar

Jeg tok 50kg som 7-klassing (var 1.60 høy og 40kg ca, haha) , så at han skulle klare 70kg med hysterisk morsom teknikk og dobbelt så mye vekt på kroppen, er vel ikke så utrolig som dere tror.

Mennesker har en naturlig tendens til å sammenligne andre med seg selv, spesielt når man skal anslå sannsynligheten for noe. Det blir helt feil - fordi vi har forskjellige forutsetninger til å lykkes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...