zombien Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Hei. Jeg har hatt min dv2310 siden mars. Har brukt den veldig mye rett på madrass, og har vel nå funnet ut at dette ikke var så lurt. Den blir veldig varm til venstre for mousepadden og vifta går ganske bra som skaper litt lyd. Har starta å ha en bok under, men den blir fortsatt varm og vifta går. Etter hva jeg leser om den så skal jo ikke dette skje? Også når jeg kobler fra strømforsyninga og lar den gå på batteri så kommer det en lav nesten pipelyd. Den starter når jeg tar ut ladern og stopper når jeg setter den i. Noen råd? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Jeg har to forslag: 1: Sjekk om det er støv inni maskinen. Bruk f.eks en trykkluft på boks inn i vifteinngangen. Det kan være lurt å holde igjen viften med noe, så den ikke går altfor fort rundt selv. 2: Oppdatere bios-en til siste versjon. Den finner du på hp.no's sider. Å flashe bios er heller ingen tryllekunst. Husk at maskinen også har ventilasjon på undersiden, så madrass og pc hører ikke helt sammen. Men du fant på en grei løsning der ihvertfall. Da håper jeg at problemet forsvinner. Bruker du XP MCE eller Vista? Lenke til kommentar
zombien Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Takk for tipsene. Skal skaffe meg sånn trykkluft-boks ja. Den kan jeg vel bruke på ventilasjonen under pcen også? Etter litt mer undersøkelse er det nok der lyden og problemet sitter ja. Punkt to skjønte jeg veldig lite av hehe. Vet hva BIOS er men der stopper det. Noen linker eller beskrivelse av hvordan jeg skal gjøre dette? Bruker XP Endret 8. juli 2007 av zombien Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Takk for tipsene. Skal skaffe meg sånn trykkluft-boks ja. Den kan jeg vel bruke på ventilasjonen under pcen også? Etter litt mer undersøkelse er det nok der lyden og problemet sitter ja. Punkt to skjønte jeg veldig lite av hehe. Vet hva BIOS er men der stopper det. Noen linker eller beskrivelse av hvordan jeg skal gjøre dette? Bruker XP 9030455[/snapback] http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...&os=228&lang=no Der kan du laste ned siste bios-versjon, som vil mulig være til hjelp. Du bare laster ned filen og følger beskjedene. Det er ingen vanskelig sak. Om problemet forsvinner helt etter bruk av trykkluft, så trenger du ikke å oppdatere biosen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå