Gå til innhold

De STORE gutta på gymmen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fullstendig rett :) eg trena sjølv litt styrketrening, men ikkje så mykje. men eg trena ikkje så tungt, trena mest for å holde meg i form og for å få engergi :) sjølvsakt litt for å sjå bra ut, dei fleste damer liker jo det så :) men akuratt det me å denga folk e vell ikkje så viktig her i gården :p men det er greitt å trena for å holde kroppen i form.. det finst mange gode grunna for å ta ein gå/joggetur, eller for å reise på eit treningssenter!!

Lenke til kommentar

Man trener for å bli stor og sterk, ikke for å ta 150 situps. De aller fleste trener i dag for å forbedre sitt fysiske utsende, ofte av helt andre grunner enn å dra damer. Å kunne forme sin kropp etter eget ønske gir en kontroll over din egen situasjon, og når resultatene kommer også følelsen av å oppnå noe samt store mengder selvtilitt. Det er nyttig psykisk for en selv å bygge muskler, og jeg vil si at den nytten er større enn å kunne ta 10 pushups flere enn alle andre :)

 

For å si det på en annen måte, det er bedre å konkurrere med seg selv enn alle andre.

Lenke til kommentar

Det er utrolig god følelse å se seg i speilet og være fornøyd med det en ser. Særlig om man har klart å forme kroppen ved hjelp av hard trening og ikke minst masse lært teori.

 

Interviewer

Do you visualize yourself as a living sculpture?

 

Arnold

Yes, definitely. Good bodybuilders have the same mind when it comes to sculpting, than a sculptor has.

Lenke til kommentar

Herre gud for en unyansert post. Setter opp noen punkter du sikkert ikke har tenkt på:

 

#Store og sterke folk klarer å løfte steiner og gjøre annet hagearbeids som små og svake folk må være flere for å klare.

 

#Er det nødvendigvis slik at om man er sterk så er man ikke utholdende? Jeg ser at du setter dette som en forutsetning i kasseløfter-eksempelet ditt.

 

#En fyr på 120 kg som tar 20 pushups har gjort et større arbeid enn en fyr på 60 kg som tar 30 pushups. Forestill deg en guttunge på 60 kg som legger 60 kg vekter på ryggen og tar pushups til å holde tritt med en stor fyr, så skjønner du hva jeg mener.

 

#12-pack? Det meste en normal person kan ha, med litt flaks med genene, er en 8-pack.

 

#Om man ikke driver med eksplosiv idrett, men man trener for å få større muskler, så vil man nødvendigvis banke folk eller dra damer? Ikke narr meg til å le. Helsemessig gevinst, økt selvsikkerhet, bedret arbeidskapasitet og mange andre faktorer må tas med i betraktningen.

Lenke til kommentar

Det går ikke ann å ha tvelve-pack, det meste du kan ha er eight-pack og det pleier som regel ikke folk ha. Er mer vanlig med six-pack eller four-pack.

 

Og at du slo han har ingen ting med hvor sterk du er, det har noe med utholdenhet og hvor mye dere veier. Er vanskeligere å løfte en tung overdel med magemusklene enn en liten spjæl overkropp på 50kg. Og det samme gjelder pushups hvor det igjen går enda mer på hvor lite du veier.

 

Hva trenger man å kunne ta 140kg benkpress for? Jo man trenger det rett og slett i vektløftingen. Det er moro å løfte vekter og vektløfting er noe man driver med akuratt som spydkasting.

 

Hvorfor trenger man store muskuløse kropper? Ivertfall ikke for å banke opp noen. . . Det er rett og slett pent å se på og andre gir deg kanskje litt mer respekt. Og det er morsomt å bygge opp sin egen kropp å bli enda større over tid og virkelig vite at du har klart å gjennomføre noe du er stolt av. Og bodybuilding kan man også drive med, akuratt som noen driver med spydkasting så driver noen med bodybuilding.

 

Og vektløfting gir deg bedre helse og matveien som du velger gir deg også bedre helse. Han vennen din har vel mye større sjangse for å leve et liv uten kreft og andre sykdommer enn en vanlig fyr som røyker og sitter å spiser potetgull dagen lang.

 

 

Og det med å bære kasser: Tror nok de fleste utrente personer hadde klart det der lett. De veier jo bare 20kg så styrkeløfteren hadde tatt dem lett og det hadde spydkasteren og.

 

Og hvem har sagt at man ikke kan kombinere bodybuilding med løping og sykling?

Når de som trener med vekter skal gjøre seg klar for sommern eller en bodybuilding konkuranse må de sykle og løpe flere ganger i uken på rundt 30-60 min intensivt.

Og de fleste gjør dette også når de bygger muskler "off-season", men ikke i like stor grad.

De får ikke en fettprosent på 6% uten å slite ræva av seg med løping og sykling.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva trådstarter vil frem til, styrkeløfting er da like fullt en idrett som spydkasting. Det å være sterk kan også være en fordel under arbeid, for eksempel på et lager; der har man mer bruk for en litt stor kar som kan stable i høyden enn en liten utholden kar som kan løfte litt over lenger tid.

 

Å være utholden og sterk er heller ingen motsetning.

 

Regelmessig trening gir økt helse og velvære, i tillegg til at de aller fleste ser bedre ut med mindre fett og mer muskler på kroppen.

Lenke til kommentar

Hm så jeg hadde rett da, dere hadde feil.

 

De som pumper seg virkelig store, gjør det for å se bra ut. Det har ingen nytte i dagliglivet.

 

Prøv å hold fokus her a gutta: De som trener masse eksplosivt fordi de driver med idrett er jo klart viktig.

 

De som ikke driver med en idrett, gjør det for å se bra ut. Det har ingen nytte i dagliglivet. Nesten som 100 meter løpere, de løper 100meter og så faller de omtrent sammen:P

Lenke til kommentar
Hm så jeg hadde rett da, dere hadde feil.

 

De som pumper seg virkelig store, gjør det for å se bra ut. Det har ingen nytte i dagliglivet.

 

Prøv å hold fokus her a gutta: De som trener masse eksplosivt fordi de driver med idrett er jo klart viktig.

 

De som ikke driver med en idrett, gjør det for å se bra ut. Det har ingen nytte i dagliglivet. Nesten som 100 meter løpere, de løper 100meter og så faller de omtrent sammen:P

9032745[/snapback]

Styrkeløfting er jo en idrett. Hvorfor drive med spydkast da, man gjør jo ikke noe fornuftig? Med mindre man skal ut i krigen og kaste spyd, har det ingen nytte.

Lenke til kommentar
Hm så jeg hadde rett da, dere hadde feil.

 

De som pumper seg virkelig store, gjør det for å se bra ut. Det har ingen nytte i dagliglivet.

 

Prøv å hold fokus her a gutta: De som trener masse eksplosivt fordi de driver med idrett er jo klart viktig.

 

De som ikke driver med en idrett, gjør det for å se bra ut. Det har ingen nytte i dagliglivet. Nesten som 100 meter løpere, de løper 100meter og så faller de omtrent sammen:P

9032745[/snapback]

Styrkeløfting er jo en idrett. Hvorfor drive med spydkast da, man gjør jo ikke noe fornuftig? Med mindre man skal ut i krigen og kaste spyd, har det ingen nytte.

9032765[/snapback]

Det var bare et eksempel da vettu, tenkte på idrett generelt.

 

Vil ikke si at vektløfting er en idrett. Det er mer å trene styrke. Styrke er noe man har bruk for i en idrett.

Lenke til kommentar
Hm så jeg hadde rett da, dere hadde feil.

 

De som pumper seg virkelig store, gjør det for å se bra ut. Det har ingen nytte i dagliglivet.

 

Prøv å hold fokus her a gutta: De som trener masse eksplosivt fordi de driver med idrett er jo klart viktig.

 

De som ikke driver med en idrett, gjør det for å se bra ut. Det har ingen nytte i dagliglivet. Nesten som 100 meter løpere, de løper 100meter og så faller de omtrent sammen:P

9032745[/snapback]

Trening gir rus. De fleste som begynner å trene, gjør det fordi dem vil forandre seg selv. Kanskje dårlig selvbilde, kanskje er dem ikke helt friske eller kanskje dem rett og slett vil bli sterkere. Men det som får folk til å holde på videre kan jo være det med at det gir en slags rus. Man blir veldig opplagt og føler seg bra. Man opplever fremgangen og ønsker å presse seg ennå lengre for å se hvor langt man når.

 

Noen har bare mindreverdighetskomplekser, slik er det og det kommer alltid til å være slik. Du har også de middelaldrende som har midtlivskrise, dem er ekstremt aggressiv i gymmet, det beste er å bare ikke se på dem og ikke engasjer seg i samtale med dem, for dem vet ikke hva dem selv gjør der engang (Det tar vel tid å innse at en er blitt gammel og at hormonnivåene bare synker og synker)

 

Men én ting har alle som trener, felles, dem er sunnere, har mere overskudd, er blidere og mere sosiale, mere tolerante, høyere selvtillitt, lever lengre, drar godt med damer, med andre ord en god grunn for å være litt høy på pæra.

Lenke til kommentar

skinnbanken, jeg er ingen fan av å pumpe for å bli stor, men de argumentene dine er jo helt på jorde.

 

At du klarer 150 sit-ups har sikkert noe med at du er jævlig tynn og at det faktisk ikke er magemusklene som yter mest kraft under slike sit-ups som du beskriver.

 

Dessuten så vil en svær person som er godt trent og veier oppi 100kg gjøre den løftejobben du snakker om mye bedre enn en fjopp på 65kg, med mindre den 'lette' personen har noen fantastisk sterke muskel-til-vekt forhold (som er høyst usannsynlig).

 

 

Jeg er ikke i humør til å slenge ut med mine tanker rundt emnet akkurat nå, men det du skriver er veldig lite gjennomtenkt. Selv om du løfter vekter - så betyr ikke det at du nødvendigvis kjører set på 5 reps hele veien. Normalt vil en person som løfter for å få en flott og muskeløs kropp f.eks kjøre 1x15, 1x12, 1x10, 1x8 eller hva han måtte ønske. Det finnes faktisk uendelig mange forskjellige måter å trene styrke med vekter på ...

 

Og det med at du selv konkluderer med at du har rett og 'alle andre' feil blir jo helt på tryne når du selv ignorerer hva alle andre skriver og finner på ting selv. Tenk litt igjennom ting før du hopper inn på "diskusjon.no -> styrketrening" og slenger mindre konstruktive tanker om nettopp styrketrening rundt deg.

 

De positive sidene med vekt-trening er mange.

Lenke til kommentar

100meter løpere knekker ikke sammen i utmattelse; de blir veldig slitne ja, men det er fordi de har løpt alt de klarer 100 meter.

 

Løp 100 meter så fort du kan selv og se. Du kommer nok til å stupe ned i gresset og puste for harde livet. Ikke vondt ment, men sånn er det for alle oss som ikke gjør slikt til vanlig.

 

At folk pumper seg store er en ting, men hva med de som sitter i wow, css og på nettforum dagen lang.

Har det noe for seg i dagliglivet?

Lenke til kommentar
100meter løpere knekker ikke sammen i utmattelse; de blir veldig slitne ja, men det er fordi de har løpt alt de klarer 100 meter.

 

Løp 100 meter så fort du kan selv og se. Du kommer nok til å stupe ned i gresset og puste for harde livet. Ikke vondt ment, men sånn er det for alle oss som ikke gjør slikt til vanlig.

 

At folk pumper seg store er en ting, men hva med de som sitter i wow, css og på nettforum dagen lang.

Har det noe for seg i dagliglivet?

9033934[/snapback]

løper på 12 blank. Ble ikke det minste sliten min gren er 400 meter

Lenke til kommentar
Hva handler tråden om? :hmm:

9035774[/snapback]

Jeg mente bare at kroppsbygging var kun for utseende og for å dra damer. Med mindre man driver med en idrett.

 

Det var visst alt for mange hårsåre her inne :dribble:

 

til alle dere som har noe å si: jeg kan ikke svare før om noen uker! heioghå

Endret av skinnbanken
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...