OscarWoHA Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Lager denne tråden for å høre hva folk synes. Det virker ihvertfall fristende med tanke på kvaliteten på BluRay-filmer i forhold til HD DVD, som har blitt pøst ut i lav kvalitet de siste månedene. Riktignok er spillutvalget fortsatt labert og det er kanskje det viktigste. Må si det frister nå som prisen nærmer seg bakkenivå... Edit: Hei Leif Endret 7. juli 2007 av Meldarion Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 3000kr er maks jeg vil betale 3500 hvis kontrolleren hadde hatt rumble og de hadde sendt med HDMI kabel Lenke til kommentar
AndreasGS Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Til og med xbox 360 koster mer enn 3000. Og da får du ikke murlighet til hdmi, ikke blu-ray/hddvd spiller eller wifi. og du må også betale for og spille online. Så hvis du tenker over det så er ikke 6000 så super dyrt for konsollen. Man må tross alt betale over 7000 kr hvis du skal ha utstyret som føller med til ps3 på xbox 360... pluss 500 kr i året for å spille online. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Når den kommer under 4000 så skal jeg vurdere den, er helt klart maks prisen jeg ønsker å gi for en spillkonsoll. All de påståtte mediasenterfunskjonene bruker jeg heller en mediapc til, og pr i dag er heller ikke PS3 et godt mediasenter. Og Blu-ray? Så lenge de skal beholde soneinndeling så holder jeg meg unna. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Når den kommer under 4000 så skal jeg vurdere den, er helt klart maks prisen jeg ønsker å gi for en spillkonsoll. All de påståtte mediasenterfunskjonene bruker jeg heller en mediapc til, og pr i dag er heller ikke PS3 et godt mediasenter. Og Blu-ray? Så lenge de skal beholde soneinndeling så holder jeg meg unna. 9027054[/snapback] Siste nytt er at Blu-Ray leder voldsomt mye forrand HD-DVD. Faktisk så mye at en komisjon er blitt satt igang for å sjekke om at Sony ikke har noe snusk i lommene. Så det blir nok godt mulig du må forholde deg til soner Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Må si meg enig med Dragoncrest, hvis/når den koster under 4000kr så skal jeg vurdere å kjøpe den. Utsalgsprisen skal hvert fall være nærmere 4000kr enn 5000kr før jeg tenker tanken, tiden får vise hva jeg finner ut. Tror jeg skal vente til hele formatkrigen er over før jeg finner ut hva jeg skal plassere under tv'n Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 jeg kommer nok aldri til å gi mer enn 3000 for den...om den ikke går under det så lar jeg heller vær..... Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Tror jeg skal vente til hele formatkrigen er over før jeg finner ut hva jeg skal plassere under tv'n 9027175[/snapback] Snakkes om 7-8 år. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Når den kommer under 4000 så skal jeg vurdere den, er helt klart maks prisen jeg ønsker å gi for en spillkonsoll. All de påståtte mediasenterfunskjonene bruker jeg heller en mediapc til, og pr i dag er heller ikke PS3 et godt mediasenter. Og Blu-ray? Så lenge de skal beholde soneinndeling så holder jeg meg unna. 9027054[/snapback] Siste nytt er at Blu-Ray leder voldsomt mye forrand HD-DVD. Faktisk så mye at en komisjon er blitt satt igang for å sjekke om at Sony ikke har noe snusk i lommene. Så det blir nok godt mulig du må forholde deg til soner 9027166[/snapback] Joda, Blu-ray har ledelsen for øyeblikket. Men la oss nå på sikt si at Blu-ray vinner krigen så er det uansett ingen som tvinger meg til å kjøpe meg en Blu-ray spiller. DVD kommer til å være det dominerende formatet i lang tid fremover, og HD formatene kommer mest sannsynligvis til å være av interesse for spesielt interesserte. Personlig så støtter jeg uansett HD DVD i denne "krigen", i all hovedsak pga sonefri koding og klarere og bedre standarder. Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Den bør være eit stykke unna 5000 før eg kjøper. Gjerne ned mot 4000. Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Dropper den til 4k så kjøper jeg den. Mest for å få en rimelig blu ray spiller, hadde den ikke hatt det så hadde jeg ikke gitt mer enn 3k for den siden den da bare ville vært en standard spillmaskin. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Driter i prisen, kjøper den ikke før spillbiblioteket har kommet opp på et akseptabelt nivå. Lenke til kommentar
Futurama Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Kjøper PS3 når GTA IV og PES 2008 kommer ut. Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Kjøper den kanskje i sept når GTA4 kommer, HVIS den er nede i en 4500-4000 da. Forutsatt at xbox360 ikke er 3500 for Elite, for da blir det Elite heller (+Halo3). Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Kjøper når beistet har fått spill som Lil Big Planet, Ratchet & Clank og da har forhåpentligvis den også gått ner i pris Lenke til kommentar
Enigma123 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Har allerede PS3, gad ikke å vente ett par år for å spare ett par tusen. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Lager denne tråden for å høre hva folk synes. Det virker ihvertfall fristende med tanke på kvaliteten på BluRay-filmer i forhold til HD DVD, som har blitt pøst ut i lav kvalitet de siste månedene. Riktignok er spillutvalget fortsatt labert og det er kanskje det viktigste. Må si det frister nå som prisen nærmer seg bakkenivå... Edit: Hei Leif 9026408[/snapback] Tror ikke man skal kjøpe PS3/BD spiller på bakgrunn av enkelte HD DVD filmer som ikke har vært like bra som tidligere utgivelser. Dette har gått opp og ned, fra film til film, på begge format. De siste ukene har et kommet flere fantatiske HD DVD filmer - akkurat som det har kommet BD filmer. Men har man lyst på en BD spiller - ja jøss. Under 5000 er per i dag billig for en BD spiller. Og til alle de som sitter på gjerdet og venter på at prisene skal falle under det eller det eller osv... i den perioden der kan vi som allerede har kjøpt den kose oss med den. Jeg skjønner godt at mange har en smertegrense på hva de gidder betale for noe, men man kan vente til !evig tid" hvis man vil ha noe billig nok. PS3 ble solgt for under 5000 hos Coop for noen uker siden, og jeg slo til. Kunne nok like gjerne vente da jeg har hatt BD spiller siden i fjor. Men nice alikevel. Skal dere vente på HD krigen er ferdig, så glemt det. Sorry. Snart må vel journalistene også som dekker det her få latterkick når Sony sikkert snart igjen for n'te gang erklærer at de har vunnet uten at noe endrer seg. Den bløffen går ikke snart mer. HD DVD er kommet for å bli, og HD DVD leieren sier de fint kan eksitstere side ved side med Blu-ray fordi de har såpass lavt kostnadsnivå og derfor regner at HD DVD standarden blir noe som bli implementert i "vanlige" DVD spillere med tiden, og således blir en mer smertefri overgang. Det er ikke nødvendig for de at BD blir skviset ut - imotsetning til BD leieren som gjør "alt" for å få fram at de allerede har vunnet og vil ha bort HD DVD. BD leieren er mere avhengig av eksklusivitet for å oveleve, blant pga kostnader og derfor må konkurenten bort fortest mulig for å kunne styre prisene mest mulig i tiden som kommer uten den direkte konkurransen som er nå. Og det pussige oppe i alt det er jo nettopp at tidligere Blu-ray eksklusive produsenter som Samsung kommer med kombi-BD spillere - altså at de er BD spillere som også spiller HD DVD (eller motsatt for de som vil vri på det). Og disse planene fra Samsung dukket opp etter at Sony hadde erklært slaget for over tidligere i vinter. Merkelig da at BD only Samsung tar med seg HD DVD delen i nye spillere i framtiden... Så - glem krigen. Ingen av de forsvinner med det første. Kjøp en av de- og kos dere med film intill dere har penger til å kjøpe en spiller nummer to eller kjøpe en kombispiller. Endret 8. juli 2007 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 hmm.. det Coop tilbudet gikk meg husforbi faktisk Nå som h264 er implementert i PS3, er den straks mer aktuell som mediasenter.. laster ned en del serier i h264... Lenke til kommentar
Endrogaz Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Gniere, dere må ned på 3000 for og kjøpe verdens kraftigeste spill konsoll?...lame..jeg kjøper meg ps3 når den kommer under 5000.. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 hmm.. det Coop tilbudet gikk meg husforbi faktisk Nå som h264 er implementert i PS3, er den straks mer aktuell som mediasenter.. laster ned en del serier i h264... 9030491[/snapback] ikke samme version som serier/filmer bruker som er nå tilgjengelig på PS3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå