unwill Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Når jeg setter opp en trådløs router kommer det ofte warning og sånt om hvilket land jeg bruker utstyret i, og reglement for det osv. Er det forskjeller på trådløs router fra forskjellige kontinent? Har nemlig tenkt å kjøpe et 802.11n router fra Asia og lurer på om den vil fungere fint her i Norge (når volten stemmer). Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Hvis du får spørsmål om landet ditt når du setter opp ruteren så har nok det med at jeg mener det ikke er alle kanalene (signalfrekvensene) som er lov å bruke i alle land. Noen land har ikke like stort frekvens-spekter reservert for trådløst datakommunikasjon. Resultatet av landevalget er derfor sikkert bare at du får et par flere eller færre kanaler å velge mellom avhengig om landet du valget har lov å bruke hele spekteret eller redusert. Jeg kjenner ikke til at det skal være fysiske forskjeller i sånt utstyr dog. Dette er nok en ren software ting, og det er derfor de selv ber deg velge landet du er i. Du skal nok ikke ha problwmr med wireless utstyr fra asia, så lenge du får med deg at får riktig input voltage. -Stigma Endret 7. juli 2007 av Stigma Lenke til kommentar
unwill Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Takk Stigma, Var det jeg trodde, bare tenkte på å spørre for sikkerhetsskyld før jeg bruker penger og tid på å kjøpe ting der. 802.11n er jo en standard og en "standard" bør jo være universal og lik over hele verden. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Tror det også er forskjeld i maks sendestyrke mellom landene. Men så lenge utstyret du skaffer kan stilles inn til det som er tillatt i norge ser heller ikke jeg noen problemer med å kjøpe inn utstyr fra asia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå