dj_vega Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Hei. Jeg har endel musikk nå på pc`n min som jeg øsnker å sortere slik at det blir mer orden. Jeg tenker da på et programm som finner musikk filene ved at det søker eller du skrive inn hvor musikk filene ligger, og etter på legger programmet all musikken i mapper med artisten sitt navn... Noen Forslag? EDIT: Leif... Endret 7. juli 2007 av dj_vega Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Det er to programmer jeg bruker sammen. Begge er fra samme sted: http://musicbrainz.org/ Tagger og Picard. Picard er ment å erstatte Tagger, men jeg synes de har hver sine styrker. Først bruker jeg Tagger: Du peker til mappen med musikken, så begynner den å analysere dem og sammenligne dem med en musikk database. De den ikke klarer kan du markere manuelt å velge hvem som stemmer...men det kan være noen den overhode ikke klarer. Du setter i innstillinger i programmet hvordan den skal rename filene. Jeg har fekst track nr. og sang tittel. Så bruker jeg Piccard til å strukturere de filene i album igjen. Da flytter den filene til ett sted jeg sier i denne strukturen her: Artis - Album navn. Da fyller den på med nye album om den finner flere fra samme artis/band. Veldig greie programmer. Bruk en times tid på å leke rundt og teste navne konvesjoner og sånt..før du bruker den på alle filene dine. AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå