Gå til innhold

GPS problemer på Htc P3300

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Gå inn i menyene for TT, sjekk at den står på intern GPS-antenne. Så er det bare å starte TT, gjerne gå utendørs, og vente en time eller to til den finner ut hvor den er. Det tar KJEMPELANG tid første gangen, jeg klaget til leverandøren og var klar for å hente en ny telefon da den begynte å funke. Etter dette tar det bare ca 1 minutt før den finner ut hvor den er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Prøv med å koble til den medfølgende eksterne GPS-mottageren (skal inn på kontakten merket GPS på baksiden av tlf), velg denne i menyen, og prøv da. Dersom det ikke funker, har du trolig feil på telefonen. Du kan forsøke med en full reset av den, og begynne på nytt.

Har du kjørt HurtigGPS-programmet på HTC for å laste ned satelliteposisjonene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har du lagt inn oppdateringen for TT på HTCene (og andre PDAer)? Du kan laste ned denne fra TT. Vet ikke om denne løser noe for deg, min funket også på den preinstallerte versjonen.

Har dette aldri funket?

Du har vel ikke den versjonen av HTCen som har bare demoversjonen av TT?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg.. Når jeg skrur på TomTOm på htc`en står det INGEN GPS-ENHET??

Jeg har ikke tilgang på instruksjonshefte akkurat ,så hjelp taes imot:)

9025659[/snapback]

fikk nettopp tilgang på p3300, og hadde samme meldingen. ingen gps-enhet.

tomtom stod på intern gps mottaker. det jeg la merke til er at hvis du har endret på innstillingene for "annen ... gps mottaker" i tom tom, brukes disse også når du står på intern gpsmottaker. så hvis jeg endret innstillingene under "annen .. gps mottaker" til com4, 2400 bits, (og i tillegg konfigurerte gps innstillingen under system innsillinger til at programmene skal bruke com4, hw- com3), så står det at jeg har gps-mottaker under tom tom

Lenke til kommentar
hei, jeg har den tlf'n selv ta å putt in den ekstra gps antenna som fulgte med (trengs ikke) å gå ut et sted der det ikke er noen høye bygg eller trer.. å stå der litt da skal den funke, det gjorde det værtfall for meg :D

9191407[/snapback]

det har ikke noe med antenna å gjøre når telefonen rapporterer ingen gps mottaker. derimot, når tomtom sier ingen signal, er det bare å gå ut og vente.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ta en resett av telefonen, slik at alle settinger går tilbake til utgangspunktet. Da skal det bare være å slå på og vente, det kan ta en halvtime eller to før den finner ut hvor den er første gang. Etterpå går det mye raskere.

På TT.com ligger en oppdatering til 6.030 for bl.a. din TT (til Windows). Du kan også kjøre HurtigGPS før du slår på TT, men jeg har ikke sett at dette hjelper noe særlig.

Lenke til kommentar

Jeg har selv P3300 og GPS'en virker som bare det. Husk at når du starter TOMTOM står det ALLTID: Ingen GPS-enhet", men etter ca 10-15 sekunder dukker det opp "Venter på gyldig GPS-signal". Deretter må man vente til man får signal.

Disse to meldingene er altså vanlig å få hver gang man starter TOMTOM :)

Lenke til kommentar
Jeg har selv P3300 og GPS'en virker som bare det. Husk at når du starter TOMTOM står det ALLTID: Ingen GPS-enhet", men etter ca 10-15 sekunder dukker det opp "Venter på gyldig GPS-signal". Deretter må man vente til man får signal.

Disse to meldingene er altså vanlig å få hver gang man starter TOMTOM  :)

9423897[/snapback]

så det er bare meg som har erfart at hvis du klusser med innstillingene under "annen gps mottaker" (er ikke helt sikker på at det er akkurat det menyen heter)

så fungerer ikke intern gpsmottaker? altså du setter den etterpå til å bruke intern gpsmottaker. kan garantere at det er sånn på den jeg har her i værtfall. da vil den evig stå på ingen gps enhet. men den kommer på sekundet tilbake hvis jeg går å endrer på annen gps mottaker menyen, og derretter setter den tilbake på intern gpsmottaker innstillingen. men men. hvem vet hva trådstarters problem er relatert til. kanskje trådstarter kan gi en liten melding om problemet er løst?

Lenke til kommentar

Disse to meldingene er altså vanlig å få hver gang man starter TOMTOM  :)

9423897[/snapback]

så det er bare meg som har erfart at hvis du klusser med innstillingene under "annen gps mottaker" (er ikke helt sikker på at det er akkurat det menyen heter)

så fungerer ikke intern gpsmottaker? altså du setter den etterpå til å bruke intern gpsmottaker. kan garantere at det er sånn på den jeg har her i værtfall. da vil den evig stå på ingen gps enhet. men den kommer på sekundet tilbake hvis jeg går å endrer på annen gps mottaker menyen, og derretter setter den tilbake på intern gpsmottaker innstillingen. men men. hvem vet hva trådstarters problem er relatert til. kanskje trådstarter kan gi en liten melding om problemet er løst?

9423921[/snapback]

Nei problemet er ikke løst, men eneste grunn er at jeg ikke har hatt tid til å gjøre det. Det blir en Hard Reset som blir utveien, og ikke peiling på hva som har blitt slettet....

TRÅD KAN SLETTES!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...