putredu Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg fikk akkurat levert et Abit BD7-II og en Celeron 1.7ghz på døren (samt litt ram) og pusler med å få satt det sammen, men maskinen vil rett og slett ikke starte. Prosessor-vifta starter, men stopper igjen etter ca 1-1.5 sekunder. Det kommer ingen lyder fra speakeren. Ved siden av atx-strømforsyningen på hovedkortet er det et grønt lys som lyser så lenge strømmen står i kabinettet, og når jeg prøver å starte lyser det rødt ved siden av dette grønne lyset. Jeg har prøvd å finne ut hva dette lyset er, men manualen og abit er sparsomme med detaljer. Akkurat nå står jeg litt fast, og jeg er helt tom for ideer. Er det noen der som har noen forslag, eller som kanskje har vært borti noe lignende? Eller vet hvor jeg kan finne ut hva det røde lyset betyr? Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Har Abit selv! Trekk ut strømkabelen og reset Cmos. Prøv til igjen! Har vært borti samme symtonene selv.... Send meg en mail hvis det ikke virker!!! Lenke til kommentar
Tommyh Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Prøv med 1 rambrikke først og sørg for å dytte den skikkelig godt ned på plass. Det pleier å funke:-) Lenke til kommentar
erlingl Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Sørg for at begge strøm kablene er satt i hovedkortet (en liten og en stor). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå