Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan du kose deg med alkohol - virkelig kose deg?

nomore

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere som knapt nok er gamle nok til å drikke sprit bør jo ikke komme med en hel masse uttalelser om hva det å være alkoholiker er da... :p

9046927[/snapback]

Hvis det var meg du siktet til så prøver jeg bare å ikke bestemme hva en alkoholiker er, noe du prøvde da du sa omtrent dette: "Man er alkoholiker når man må starte dagen med alkohol for i det hele tatt å fungere normalt..."

Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt så er ikke "kontinentale alkoholvaner" sunt. Å ta seg ei øl en onsdagskveld en gang i blant er ikke farlig, men om man drikker vin til middagen hver dag, eller stresser ned med ei kald ei etter jobb flere ganger i uken så har det negative helsemessige effekter. At et glass vin om dagen er sunt er vrøvl og løgn. Et glass solbærsaft om dagen er sunt, et glass vin om dagen vil gi deg skrumplever.

Lenke til kommentar
At et glass vin om dagen er sunt er vrøvl og løgn. Et glass solbærsaft om dagen er sunt, et glass vin om dagen vil gi deg skrumplever.

9047983[/snapback]

Amen! Jeg har så vondt av folk som står på sitt og drikker et glass vin om dagen fordi det skal være sunt. Jeg kjente en gang en kar med en mor som "koste" seg med et glass vin til maten hver dag og skrøt av hvor sunt det var. Denne filosofien hadde hun selvsagt plakket over på sønnen sin, og han ble både irritert og stillte seg uforstående til mitt utsagt om at det slettes ikke var særlig bra. Jeg syntes virkelig synd på denne karen, men han viste seg å være en drittsekk, så det er kanskje like greit :p

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
Det som er virkelig farlig er jo å drikke lightbrus for å "kose seg med". Jeg tør påstå at dette er mer skadlig enn alkohol. Drikk vann!

9049920[/snapback]

Bullshit.

Alkohol er jo farligere enn flere narkotiske stoffer. Hvordan i all verden kan lettbrus være farligere?

Lenke til kommentar
Det som er virkelig farlig er jo å drikke lightbrus for å "kose seg med". Jeg tør påstå at dette er mer skadlig enn alkohol. Drikk vann!

9049920[/snapback]

Bullshit.

Alkohol er jo farligere enn flere narkotiske stoffer. Hvordan i all verden kan lettbrus være farligere?

9085969[/snapback]

Say "Hi to my friend; Mr. NiceChemicals. Mr. NiceChemicals is looking forward to melt your guts ,yes?"

Jeg koste meg senest i går med ett glass hjemmebrygg. Jaja, vekk må det, vi brygget jo trossalt 250l til brodern og svigerinnen min sin felles 30års dag, at mormor døde førte til at det hele ble avlyst. Vi har omtrent 200l igjen i kjølen nå.

Lenke til kommentar

Tenker at det fort kan bli en vane hvis jeg først hadde begynt med et glass vin om kvelden, og fått problemer med å begrense mengden etterhvert. Av den grunn er det ytterst sjeldent jeg drikker alene.

Men helg, godt selskap og en flaske vin er jo en perfekt kombinasjon :).

Lenke til kommentar
Som tidligere nevnt så er ikke "kontinentale alkoholvaner" sunt. Å ta seg ei øl en onsdagskveld en gang i blant er ikke farlig, men om man drikker vin til middagen hver dag, eller stresser ned med ei kald ei etter jobb flere ganger i uken så har det negative helsemessige effekter. At et glass vin om dagen er sunt er vrøvl og løgn. Et glass solbærsaft om dagen er sunt, et glass vin om dagen vil gi deg skrumplever.

9047983[/snapback]

bra logikk, virklig bra. får det til å høres ut som sikkert 50% av folka i frankerike, spania, italia og hellas med fler, er alkohlikere. og det er vrøvl som du så fint kaller det. med samme logikken bør man jo egentlig få diabetes av et glass saft om dagen.

et glass vin om dagen er ikke ensbetydene med dårlig helse og alkoholisme. og alkoholisme er ikke ensbetydene med å drikke seg full hver eneste dag. å kjenne at man må drikke seg full hver eneste helg kan også være en form for alkoholisme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...