nomore Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Hei Sitter her nå, en lørdagskveld, alene, og koser meg med øl. Har tent stearinlys, satt Discovery på tv'n, Vamp på musikkannlegget mens eg nå surfer rundt, blar i forumet og prater på MSN. Eg er veldig avslappet og koser meg veldig. Men så kom vi inn på dette med alkohol med en kamerat på MSN. Han ble regelrett sjokkert da han hørte at eg satt her alene og drakk alkohol. Han mente det var på grensen til alkoholiker. Hva mener dere andre? Eg har sett et par temaer om dette i det siste, og deriblandt noen artikler på nyhetssider/tabolidsider. Eg ønsker å høre andres syn på dette. Men for å ha det sagt så føler eg at eg har et veldig sunt forhold til alkohol. Eg er ute og fester ofte nok, med alkohol. Føler eg har begynt å utvikle smaksløkene mine for alkoholsmaker og typer, og kan gjerne ha vin i glasset i stede for, om eg liker vinen(men i kveld følte eg ikke det passet å sprette noen av vinene ). Fra barndommen min har eg alltid sett de voksne drikke en forsvarlig mengde alkohol i godt selskap, og føler det la grunnlaget for det eg mener er et sunt syn på alkohol. Eg er for øvrig en mann på 24 år, separert og har ei datter. Hva mener dere? btw: litt usikker på hvor eg skulle poste denne, men føler dette går bra. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 For å si det sånn jeg synes det er bedre å ta seg et glass med vin istedet for brus. Kos deg med ølen din du Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 For å si det sånn jeg synes det er bedre å ta seg et glass med vin istedet for brus. Kos deg med ølen din du 9025353[/snapback] Høres bra ut Grunnen til at eg blir litt skeptisk er tross alt artikler som dette. I følge "varsellampene" der bør eg virkelig passe meg(nr 2(kun om den er god), 3 og 5). Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 jeg trenger en grunn til å drikke og den neste grunnen jeg syns er god nok er når jeg er med venner, kan enkelt gå 6-8 måneder mellom hver gang jeg få i meg en dråpe alkohol. forledrene mine kjøper alkohol til meg, da de vil atjeg skal drikke men siden jeg ikke drikker har jeg nå et skap fullt med sprit Lenke til kommentar
Rocket Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 pssh, ikke tenk på det.. jeg bruker også å kose meg med et glass øl eller to om kvelden når dagen går mot hell..sjeldent i ukene, men det hender av og til.. synes det er helt ok om du synes det er spennende å kjenne forskjeller på øl, at du klarer å differensiere mellom dem, finne fordeler og svakheter uten at du drikker for å bli full, så kan jeg tipse om at det er veldig mye gøy i hjemmelaget øl med litt øvelse, så kan du få ølet veldig forskjellig fra kjøp-øl! jeg har laget en god del av de lag-selv-boksene med øl, og vært forholdsvis fornøyd med resultatet, men jeg føler jeg ikke har fått til smaken enda..så neste gang skal jeg forandre på oppskriften ^^ men on the bottom line, så hvis du vet å nyte godt øl, så er det en fin hobby å lage det selv Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Ja, jeg kan kose meg med god mat og drikke til. Har ingen mål og mening med å drikke seg dritings, for min del. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Drikker meg aldri full, men nyter gjerne øl til mat eller når jeg er med venner. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 om du synes det er spennende å kjenne forskjeller på øl, at du klarer å differensiere mellom dem, finne fordeler og svakheter uten at du drikker for å bli full, så kan jeg tipse om at det er veldig mye gøy i hjemmelaget øl med litt øvelse, så kan du få ølet veldig forskjellig fra kjøp-øl! jeg har laget en god del av de lag-selv-boksene med øl, og vært forholdsvis fornøyd med resultatet, men jeg føler jeg ikke har fått til smaken enda..så neste gang skal jeg forandre på oppskriften ^^ men on the bottom line, så hvis du vet å nyte godt øl, så er det en fin hobby å lage det selv 9025444[/snapback] Tja, det høres spennende ut, men eg har egentlig ikke tid eller tollmodighet til det. Desverre. Men eg liker å prøve litt forskjellig øl, og innbiller meg å kjenne forskjell på enkelte, og eg har favoritter Ja, jeg kan kose meg med god mat og drikke til.Har ingen mål og mening med å drikke seg dritings, for min del. 9025446[/snapback] Det er forsåvidt sjeldent eg drikker meg dritings, men det kan skje i godt selskap. Dog har eg enda aldri gjort det alene. Når eg nå sitter her for eksempel blir det kun et par glass, kun for kosen. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 så klart liker du smaken av øl eller vin kan du jo drike det når du føler for det(så lenge du ikke skal kjøre etterpå) selv syns jeg det smaker shit så jeg kan ikke drikke det for smaken. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Nei den db.no artikkelen er noe stort piss. drikker du deg dritings mer enn 5 ganger i måneden i tillegg til noen kosepils så drikker du mye, men du har ikke ett problem. Drikker du deg dritings 3-4 ganger i uken har du kanskje ett lite problem. Tar du deg en øl eller ett rødvinsglass hver dag så betyr ikke det en jækla dritt. Ikke for leveren din heller. Hvor er det de lever lengst i verden? Hellas har høy levealder og der er det vanlig med alkohol til middagsmaten. Det gjelder å skille mellom fylla og kosepils/vin Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Det gjelder å skille mellom fylla og kosepils/vin Nemlig, dette er sakens kjerne. Det er stor forskjell mellom bruk og misbruk av alkohol. Endret 7. juli 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Typisk norsk holdning. Det er akseptert å drikke seg dritings i helgene, men så fort du setter deg ned og slapper av med et par øl på en vanlig dag er man "alkis". Nomore; Hørtes forresten utrolig koslig ut. Endret 7. juli 2007 av FrenChie Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Alt med måte. Det er eg enig i Men eg lurer litt på om kanskje både tittel og plassering på denne posten er litt feil, vinklingen min var kanskje mer rettet til samfunnsdelen? Har uansett pratet med en annen kamerat også. Han spiller WoW og drikker øl. Mao var det full sympati i fra den kanten Lenke til kommentar
V-by Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Av en eller annen merkelig grunn, syntes jeg ølen ikke smaker så godt, når man er aleine. Derfor greier jeg ikke å kose meg med en øl alene, men så fort det kommer flere inn i bildet, da kan jeg kose meg. dvs, ikke på fest, men ved maten, sitte å prate og slike ting. Ellers så har jeg vel egentlig ikke det forholdet til alkohol at jeg kan kose meg med det. Har andre ting å kose meg med Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Min mor raser over at jeg drikker alene, men nå har jeg heller ingen å drikke med lenger, og hun innrømmer å se problemstillingen der. Fra jeg var 15-17 år var jeg ute nesten hver helg å kunne drikke 1-2 sixpacker+ på en kveld. Etter fylte 17 har jeg imidlertid tatt meg en 2-4 pils mens jeg har spist potetgull med dip og sett en god film for meg selv på lørdagskvelden. Det er mye koseligere Dog ser jeg så absolutt "alvoret", samt "ansvaret" som kommer med å drikke alkohol alene, så jeg har valgt å begrense meg til annenhver helg. Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Det er visse grenser mellom å kose seg med en øl eller to eller å drikke seg kanon og da. ^^ Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Ah jeg savner danmark. Drike øl som brus og ta en flaske vin i parken med røkelaks og loff på en fin dag Lenke til kommentar
xersess Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 om eg kose meg med alchohol? tja stor trives når eg blir full eg men å stor kose meg med drikken, gjør ein ikkje med rein sprit. Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 forledrene mine kjøper alkohol til meg, da de vil atjeg skal drikke men siden jeg ikke drikker har jeg nå et skap fullt med sprit 9025429[/snapback] Høres ut som noen fornuftige foreldre du har... Lenke til kommentar
Elvorn Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Tar meg gjerne en øl eller to selv om jeg er alene. Bare for kosens skyld. Men selvfølgelig er det mest hyggelig når man er flere. Fylla (les: godfull) er også gøy, men ikke alene da selvfølgelig Dritings derimot er ikke så gøy. Liker ikke følelsen da man er helt ute av kontroll. For å svare på topic: ja, jeg kan gjerne kose meg med en øl selv om jeg er alene. Endret 7. juli 2007 av Elvorn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå