Anon Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Jeg gifter meg senere i sommer, og har i den forbindelse lyst til å synge en sang for jenta. For en som riktignok er glad i å synge, men som ikke er vant til å gjøre det med så mange tilskuere (og i en så følelsesladet situasjon), er kanskje det høyrisikoidrett. Derfor leker jeg med tanken på å spille inn sangen istedet. Problemet er selvsagt at jeg har minimalt med erfaring/utstyr. Det er i første omgang sang jeg har i tankene, men det kunne jo kanskje være aktuelt å legge på et gitarspor også. Hvis jeg prøver meg på noe slikt, hvilket utstyr må jeg ha? PC-en er utstyrt med et Audigy-lydkort. Sikkert ikke all verden, og det kan jeg alltids bytte ut, men husk på at jeg ikke har noen planer om å innrede et permanent studio her. Noen tanker/tips? Hva trenger jeg av utstyr? Software? Regner med jeg trenger en bedre mikrofon enn den på headsetet i alle fall. Er mest komfortabel med PC, men har også tilgang på Mac (hvis Garageband er noe å satse på). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå