Tharos. Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Fant få tråder om emnet, så jeg starter en ny! Jeg vil gjerne ha anbefalinger på tegnefilmer, som helst er for et voksent publikum. Ikke noe Looney Tunes og denslags, men mer som The Punisher i tegnefilm-form. Manga er jeg ikke så veldig "inn i", så helst ikke noe av det heller. Og helst helaftensfilmer, men jeg er åpen for episodebaserte saker også! Lenke til kommentar
NyttVisningsnavn Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Team America: World Police har 15-årsgrense i Norge Endret 7. juli 2007 av glennandre Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) South park filmen er 11 årsgrense i norge edit; og slipp jimmy fri har 15års aldersgrense i norge Endret 7. juli 2007 av Cryflopp Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Storparten av tegnefilmer for et voksent publikum er nettopp "manga", eller anime, som tegnefilmer av japansk opphav egentlig heter, og det blir vanskelig å komme utenom. At du ikke er "inne" i det, er vel ingen grunn til å styre unna? Det verste som kan skje er at du ser noe du ikke liker, og da er det bare å skru av. Jeg kan faktisk ikke komme på en eneste skikkelig helaftens voksentegnefilm som ikke er anime sånn helt på sparket. Jo forresten, "tegnefilmen" A Scanner Darkly med Keanu Reeves, men den skal visst være ganske teit. Endret 7. juli 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Med stor frykt for å knuse noen manga/anime-tær nå; jeg liker ikke tegnestilen! Sinnssyke hoder, øyne digre som tinntallerkener... Mulig jeg har sett feil bilder og filmer, men av det jeg har sett, er jeg ikke mye imponert. Gjerne anbefal noe tullete bra, så jeg skifter mening! Hva med Marvel-universet, eller DC Comics? Er det omtrent bare 5 årsgrense på alt som har kommet fra den kanten også? Edit:Hva er forresten forskjellen på manga og anime? Er det det samme? Endret 7. juli 2007 av Tharos_ Lenke til kommentar
Romvesen Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Tror manga er bøker, mens anime er film, men er ikke sikker. Selv synes jeg du skal sjekke ut "Mind game", spesiell animasjon og veldig bra film. Mind game Lenke til kommentar
Exclusive Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Beavis and Butt-Head Do America er vel det eneste jeg kommer på... Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Les Triplettes de Belleville, ikke en film jeg har fått unger til å sitte og se noe særlig lenge på eller interessere seg for å se i det hele tatt. Kanskje litt spesiell, "stumfilm" og herlig jazzmusikk og greier ^^ Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Romvesen: korrekt. Forøvrig vil jeg anbefale den originale Ghost in the Shell filmen (oppfølgeren også til en mindre grad). Joda, øynene er til dels litt store, men uten å være helt sinssyke. Det var den først Anime filmen jeg så som virkelig fikk meg til å sperre øynene opp for anime (Pun not intended). Lenke til kommentar
Montag Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Støtter MrLees forslag. Her har du noen bilder fra den fabelaktige "Inosensu" - animasjonskunst av ypperste klasse kombinert med en dyp historie. Jeg blir aldri helt ferdig med denne og originalen - oppdager stadig nye ting. Gled deg! Endret 8. juli 2007 av Montag Lenke til kommentar
VictorMordenheim Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Vil du se kjekk teiknefilm, som har action og er spennendes: Anbefaler eg Appleseed Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Siterer meg selv fra en annen tråd. Ingen av disse filmene er "tinntallerkenøyne + POKÉMON ARIGATO!11!!": Mine favoritter: Hotaru no haka / Grave of Fireflies (1988) Banpaia hantâ D / Vampire Hunter D: Bloodlust (2000) Akira (1988) Jûbei ninpûchô / Ninja Scroll (1993) Kôkaku kidôtai / Ghost in the Shell (1995) Grave of Fireflies og Vampire Hunder D: Bloodlust ligger forøvrig inne på topp 20-lista mi over de jeg ansér som tidenes beste filmer. Endret 10. juli 2007 av LarsP Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Tusen tusen takk til alle. Let my Visa buuurn! Lenke til kommentar
co2 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Siterer meg selv fra en annen tråd. Ingen av disse filmene er "tinntallerkenøyne + POKÉMON ARIGATO!11!!": Mine favoritter: Hotaru no haka / Grave of Fireflies (1988) Banpaia hantâ D / Vampire Hunter D: Bloodlust (2000) Akira (1988) Jûbei ninpûchô / Ninja Scroll (1993) Kôkaku kidôtai / Ghost in the Shell (1995) Grave of Fireflies og Vampire Hunder D: Bloodlust ligger forøvrig inne på topp 20-lista mi over de jeg ansér som tidenes beste filmer. 9042713[/snapback] Er ikke grave of the fireflies skikkelig film da? - Mulig jeg så remake Endret 10. juli 2007 av co2 Lenke til kommentar
Freddie_Mercury Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Må det være sex-scener i filmene? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Jeg tipper ikke det, regner egentlig med at trådstarter mener voksen som i ment på ett litt eldre publikum enn bumpibjørnene, ikke voksen som i Porr Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 "Fritz the Cat" filmene er en must om du er ute etter "voksne" tegnefilmer IMDB-link og Heavy Traffic Ja og kanskje Heavy Metal Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Hellsing vanlig, ikke OVA 110% anbefalt. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Hotaru no haka / Grave of Fireflies (1988) Er ikke grave of the fireflies skikkelig film da? - Mulig jeg så remake 9046527[/snapback] Det kom en live action TV mini-serie (også japansk) basert på samme boka i 2005. Anime'en er bedre. Mye bedre. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Siterer meg selv fra en annen tråd. Ingen av disse filmene er "tinntallerkenøyne + POKÉMON ARIGATO!11!!": Mine favoritter: Hotaru no haka / Grave of Fireflies (1988) Banpaia hantâ D / Vampire Hunter D: Bloodlust (2000) Akira (1988) Jûbei ninpûchô / Ninja Scroll (1993) Kôkaku kidôtai / Ghost in the Shell (1995) Grave of Fireflies og Vampire Hunder D: Bloodlust ligger forøvrig inne på topp 20-lista mi over de jeg ansér som tidenes beste filmer. 9042713[/snapback] Ja Bloodlust er knallsterk. "Originalen", Vampire Hunter D fra 80-tallet, derimot, er ikke så veldig bra. Den kan man unngå uten å ha gått glipp av noe. Endret 12. juli 2007 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå