Gå til innhold

Anbefal meg en voksen tegnefilm!

Tharos.

Anbefalte innlegg

Fant få tråder om emnet, så jeg starter en ny!

Jeg vil gjerne ha anbefalinger på tegnefilmer, som helst er for et voksent publikum. Ikke noe Looney Tunes og denslags, men mer som The Punisher i tegnefilm-form. Manga er jeg ikke så veldig "inn i", så helst ikke noe av det heller.

Og helst helaftensfilmer, men jeg er åpen for episodebaserte saker også!

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Storparten av tegnefilmer for et voksent publikum er nettopp "manga", eller anime, som tegnefilmer av japansk opphav egentlig heter, og det blir vanskelig å komme utenom. At du ikke er "inne" i det, er vel ingen grunn til å styre unna? Det verste som kan skje er at du ser noe du ikke liker, og da er det bare å skru av. Jeg kan faktisk ikke komme på en eneste skikkelig helaftens voksentegnefilm som ikke er anime sånn helt på sparket. Jo forresten, "tegnefilmen" A Scanner Darkly med Keanu Reeves, men den skal visst være ganske teit. :)

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Med stor frykt for å knuse noen manga/anime-tær nå; jeg liker ikke tegnestilen!

Sinnssyke hoder, øyne digre som tinntallerkener... Mulig jeg har sett feil bilder og filmer, men av det jeg har sett, er jeg ikke mye imponert.

Gjerne anbefal noe tullete bra, så jeg skifter mening! :)

Hva med Marvel-universet, eller DC Comics? Er det omtrent bare 5 årsgrense på alt som har kommet fra den kanten også?

Edit:Hva er forresten forskjellen på manga og anime? Er det det samme?

Endret av Tharos_
Lenke til kommentar

Romvesen: korrekt.

Forøvrig vil jeg anbefale den originale Ghost in the Shell filmen (oppfølgeren også til en mindre grad). Joda, øynene er til dels litt store, men uten å være helt sinssyke. Det var den først Anime filmen jeg så som virkelig fikk meg til å sperre øynene opp for anime (Pun not intended).

Lenke til kommentar

Støtter MrLees forslag. Her har du noen bilder fra den fabelaktige "Inosensu" - animasjonskunst av ypperste klasse kombinert med en dyp historie. Jeg blir aldri helt ferdig med denne og originalen - oppdager stadig nye ting. Gled deg!

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Siterer meg selv fra en annen tråd. Ingen av disse filmene er "tinntallerkenøyne + POKÉMON ARIGATO!11!!":

Grave of Fireflies og Vampire Hunder D: Bloodlust ligger forøvrig inne på topp 20-lista mi over de jeg ansér som tidenes beste filmer.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Siterer meg selv fra en annen tråd. Ingen av disse filmene er "tinntallerkenøyne + POKÉMON ARIGATO!11!!":

Grave of Fireflies og Vampire Hunder D: Bloodlust ligger forøvrig inne på topp 20-lista mi over de jeg ansér som tidenes beste filmer.

9042713[/snapback]

Er ikke grave of the fireflies skikkelig film da?

- Mulig jeg så remake

Endret av co2
Lenke til kommentar

9042713[/snapback]

Ja Bloodlust er knallsterk. "Originalen", Vampire Hunter D fra 80-tallet, derimot, er ikke så veldig bra. Den kan man unngå uten å ha gått glipp av noe.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...