Niskivara Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Det høres for meg litt for lettvint å skylde på diskriminering. Du så ikke et unaturlig høyt antall nordlendinger eller samer som var kriminelle på den tiden de ble diskriminert her sørpå for 20-40(?) år siden, gjorde du? 9066269[/snapback] Jo. Det gjorde du. Slagsmål og knivslagsmål var et problem som i store deler av landet har vært assossiert med nordlendinger så lenge man kan huske. Men forskjellen var at de ikke var en like stor økonomisk underklasse, og faktisk mange nordlendinger enkelt og greit skiftet dialekt for å ikke virke nordnorske lenger, noe flere gjør den dag i dag. Kriminalitetsnivået i Norge er langt lavere i dag enn i førkrigstiden, hvor man hadde en stor underklasse som drakk og sloss seg i hjel, og i mellomtiden stjal de nok til å drikke mer. Den underklassen bestod av fattige nordmenn, mye tidligere bønder og håndverkere som ikke fant jobber, som var overrepresentert på all kriminalstatistikk. Alt som har skjedd i dag er at denne underklassen er byttet ut med en importert underklasse av utlendinger som måter enda mer diskriminering. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 det er bare igjen med på å illustrere den selvødeleggende & desillusjonerte holdningen som mange har. Og hvor kommer denne holdningen ifra? Mor? Far? Gaten? Et sted.... Tja hva med Diskriminering? 9065240[/snapback] Holdningene til _enkelte_ (ikke alle) kommer nok fra mor og far ja. Det at de ikke er flinke nok til å sette grenser, at de ikke er gode rollemodeller. Det at f.eks mor eller far sitter på ræva hjemme hele dagen, det er ikke direkte holdningsskapende. Dette gjelder etnisk norske såvel som innvandrere, men det er ganske tydelig hvor problemet er størst... 9066275[/snapback] Ja. Det er vel hos nordmenn, siden nordmenn er de som sitter på ræven mest, skulker mest, og er minst villige til å jobbe, mens innvandrere, særlig fra fattigere land, har en helt annen arbeidsstolthet og jobber generelt ræven av seg hvis det finnes jobber. Var det poenget ditt? For ellers har du ikke noe poeng. 9066386[/snapback] Poenget er vel heller at det er større arbeidsledighet blant innvandrere enn etniske nordmenn. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Poenget er vel heller at det er større arbeidsledighet blant innvandrere enn etniske nordmenn. Poenget: Fordi innvandrer er jævla trygdesnyltere, alle sammen! De har ikke lyst til å integrer, eller å lære seg norsk. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Poenget er vel heller at det er større arbeidsledighet blant innvandrere enn etniske nordmenn. 9066561[/snapback] Som det alltid er blant underklasser, og i dette tilfellet ekstra mye siden arbeidsgivere generelt ikke gir jobber til kvalifiserte mørkhudete innvandrere. Men all statistikk viser at innvandrere både med og uten jobb jobber ræven av seg. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Poenget:Fordi innvandrer er jævla trygdesnyltere, alle sammen! De har ikke lyst til å integrer, eller å lære seg norsk. 9066629[/snapback] Føler diskusjonen har nådd etslags lavmål. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Poenget:Fordi innvandrer er jævla trygdesnyltere, alle sammen! De har ikke lyst til å integrer, eller å lære seg norsk. 9066629[/snapback] Føler diskusjonen har nådd etslags lavmål. 9067348[/snapback] Ikke skyld på meg... Jeg la bare frem et poeng. Et opplagt poeng, som de fleste naive Ola Normann mener.. Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Det er synd at media blåser opp saker om hardkriminelle 15-åringer og hundrevis av trygdesnyltende taxisjåfører fra innvandrermiljøer, men ikke skriver et ord om hardtarbeidende, ærlige og godt på vei integrerte medborgere med en annen kulturell bakgrunn. Det er ikke så rart at Ola Normann føler en viss fremmedfrykt. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Det er synd at media blåser opp saker om hardkriminelle 15-åringer og hundrevis av trygdesnyltende taxisjåfører fra innvandrermiljøer, men ikke skriver et ord om hardtarbeidende, ærlige og godt på vei integrerte medborgere med en annen kulturell bakgrunn. Det er ikke så rart at Ola Normann føler en viss fremmedfrykt. 9067783[/snapback] Står det så dårlig til at det blir en nyhet når det viser seg at noen er hardtarbeidende, ærlig og på vei til å bli integrert? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Poenget er vel heller at det er større arbeidsledighet blant innvandrere enn etniske nordmenn. 9066561[/snapback] Som det alltid er blant underklasser, og i dette tilfellet ekstra mye siden arbeidsgivere generelt ikke gir jobber til kvalifiserte mørkhudete innvandrere. Men all statistikk viser at innvandrere både med og uten jobb jobber ræven av seg. 9067242[/snapback] Så innvandrere uten jobb jobber ræva av seg? Den må du forklare nærmere! Lenke til kommentar
simerix Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Edit: glem det Endret 16. juli 2007 av simerix Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Poenget er vel heller at det er større arbeidsledighet blant innvandrere enn etniske nordmenn. 9066561[/snapback] Som det alltid er blant underklasser, og i dette tilfellet ekstra mye siden arbeidsgivere generelt ikke gir jobber til kvalifiserte mørkhudete innvandrere. Men all statistikk viser at innvandrere både med og uten jobb jobber ræven av seg. 9067242[/snapback] Så innvandrere uten jobb jobber ræva av seg? Den må du forklare nærmere! 9085099[/snapback] Svart arbeid. Lenke til kommentar
Piperenser Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Det er ikke så rart at Ola Normann føler en viss fremmedfrykt. 9067783[/snapback] Nei det er ikke det, jeg driver et par middels store bedrifter som har ca 70% av de ansatte Pakistanske muslimer. Jeg har bare en ting å si: Jeg har aldri i mitt liv opplevd noen mennesker som er så til de grader rasistiske. De skal helst ikke ha noen som helst kontakt med kuffer (oss vantro) og hvis de skal ha det må vi rette oss etter deres unoter for å ikke bli kalt rasister. Har mer enn en gang opplevd å bli slått ned på jobben av muslimer som mener seg fornærmet der det ikke har vært noen som helst fornærmelse mot noen som helst men en muslim som søker med lys og lykte etter å bli fornærmet. Det triste i denne historien er at man ikke får sagt opp djevelskapet uten å få besøk av organisasjoner som SOS-rasisme og andre venstrevridde voldsorienterte aper. Endret 17. juli 2007 av Piperenser Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Det er ikke så rart at Ola Normann føler en viss fremmedfrykt. 9067783[/snapback] Nei det er ikke det, jeg driver et par middels store bedrifter som har ca 70% av de ansatte Pakistanske muslimer. Jeg har bare en ting å si: Jeg har aldri i mitt liv opplevd noen mennesker som er så til de grader rasistiske. De skal helst ikke ha noen som helst kontakt med kuffer (oss vantro) og hvis de skal ha det må vi rette oss etter deres unoter for å ikke bli kalt rasister. Har mer enn en gang opplevd å bli slått ned på jobben av muslimer som mener seg fornærmet der det ikke har vært noen som helst fornærmelse mot noen som helst men en muslim som søker med lys og lykte etter å bli fornærmet. Det triste i denne historien er at man ikke får sagt opp djevelskapet uten å få besøk av organisasjoner som SOS-rasisme og andre venstrevridde voldsorienterte aper. 9087502[/snapback] Jeg tror virkelig ikke du driver et par middels store bedrifter. Blir man slaatt ned saa anmelder man det ogsaa gir du personen sparken paa stedet. Hvis SOS rasisme kommer paa dora da skal du gi dem fingeren. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Poenget er vel heller at det er større arbeidsledighet blant innvandrere enn etniske nordmenn. 9066561[/snapback] Som det alltid er blant underklasser, og i dette tilfellet ekstra mye siden arbeidsgivere generelt ikke gir jobber til kvalifiserte mørkhudete innvandrere. Men all statistikk viser at innvandrere både med og uten jobb jobber ræven av seg. 9067242[/snapback] Så innvandrere uten jobb jobber ræva av seg? Den må du forklare nærmere! 9085099[/snapback] Svart arbeid. 9087465[/snapback] Jepp, og så mottar de trygd og sosialstønad på toppen av det... Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Her er løsningene: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=794111&hl= https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=763150&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå