Gå til innhold

Hyperkriminell innvandrerungdom i Oslo

Anbefalte innlegg

Problemet er en ondsirkel som det norske samfunnet må først forandres.

Ali jr. greie ikke å ser fornuften, når samfunnet gir ingen..

9051005[/snapback]

Det der går begge veier.

Det første man bør gjøre er å eliminere de kriminelle gjengene i Oslo og dermed fjerne rekrutteringen av unge ikke-etniske nordmenn.

Deretter bør man stille ultimatum om at innvandrere skal lære seg god norsk. Det er ingenting galt med litt "tough love" sålenge det gagner begge parter.

Innvandrere som sitter i asylmottak må få tilbud om enkle jobber mens de sitter der. Det vil øke engasjementet hos innvandrerne samt gjøre at integreringen etter de har forlatt asylmottaket vil gå enklere.

PS: Jeg er ingen rasist, men jeg er bare en smule lei av at så mange er opptatt av å sy silkeputer under armene på de som ødelegger for alle andre (etniske så vel som ikke-etniske nordmenn).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NETTOPP! Men det er ikke lokalsamfunnet i bergen som hindrer Ali jr. i aa se fornuften, det er hans EGET lokalsamfunn som befinner seg i groruddalen.

9051018[/snapback]

Ja, ja, alt er innvandrerne sin egen feil. Det er fordi innvandrere generelt er dårlige mennesker.

Og det har absolutt ingenting med en håpløs innvandringspolitikk gjennom 30 år som utelukkende handler om kostnadsreduksjon, og som alle regjeringer har blitt advart mot at ville føre til akkurat det som skjer i dag.

Overhodet ingenting å gjøre med det, nei.

Det er bare ren tilfeldighet at de advarslene som kom på 70 og 80-tallet mot å drive innvandringspolitikk basert på kostnadreduksjon har blitt om til virkelighet. Politikken var tydeligvis helt glimrende. Det er nok bare innvandrere som er dårlige mennesker.

:no:

Lenke til kommentar
Vaio hevder at det er det norske samfunn som former disse gutta, men her saa maa man se paa det lokale miljoet. Vokser man opp i et lokalsamfunn hvor man blir banket av far, banket av mor og banket av bror saa kan man faa seg til aa tro at det aa slaa noen er normalt, noe som vil fore til agressiv og usosial oppforsel. Hvis alle de eldre gutta kjorer en fet BMW og selger hasj og div. ulovelige stoffer saa blir vel det ogsaa en norm.

Jeg har aldri påstått at problemet er ensidig, men at det største hindringen er det norske samfunnet seg selv.

Disse "rule liksom gata" fenomenet er forårsaket av ræva; snillist innvandringspolitikk, trygdegoder og Halvorsen mentalitet.

Personlig holder jeg med Høyre angående innvandringspolitikken.

Og ettersom MOREN og FAREN nekter aa snakke norsk til barna sine saa vil de starte paa skolen ( de har ikke gaatt i barnehage som er viktig for integreringen ) uten aa kunne norsk, noe som hindrer de i aa bli akseptert av de norske barna. Kanskje for aa naa frem begynner de aa sloss med de norske barna?

Ettersom de ikke kan menge seg med de norske barna pga sprok gaar de til folk av samme rase hvor de kan fortsette aa snakke paa sitt spraak. Og slik fortsetter det til du har en gruppe  utlendinger og en gruppe norske.

Interessant punkt du bringer opp.

Jeg kan forteller deg om en rettsak i Kanada som pågikk i 90tallet.

Lokale indianer stammer saksøkte den kanadiske regjering for å bryter ned den indianskekulturen ved bevist forårsaker "inmoralitet" og kriminalitet.

Sakenskjernen var at: Istedet for å satser på et tøffere linje mot arbeidsløshet, utdanning og "health care."

Økte den kanadiske regjering "trygdegodene" for disse lokale stammene.

Resultatet ble: massiv arbeidsløshet, fyll og kriminalitet.

Det var som å gi de masse hvis av epler, men råttne epler...

Kan du finne en analogi til Oslo S problemet?

Nordmennene som kan norsk vil kunne folge bedre med i timen, bli motivert til aa laere og komme seg opp i livet.  Utlendingene som ikke kan godt norsk, vil ikke bli motivert til aa laere, de vil ogsaa vaere motivert til aa komme seg opp i livet, men ikke paa den " normale " og lovlige maaten vi kjenner. De vil komme seg opp i livet paa den maaten de kjenner, nemlig ved aa selge hasj som broren gjor.

De vil ikke lære noe som helst, hvis samfunnet ikke motivere dem.. Så enkelt er det. Det Norske samfunnet gir altfor mangen trygdegoder for innvandrer, enn å gi dem jobb...

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Synd, men det rettferdiggjør ikke at innvandrere med ikke-etnisk bakgrunn ikke klarer å oppføre seg. Dette er dessuten snakk om ungdomssgjenger, ikke voksne personer.

Ikke rart at Ali får et dårlig rykte når Ali Jr. springer rundt og bedriver faenskap.

9050993[/snapback]

Problemet er en ondsirkel som det norske samfunnet må først forandres.

Ali jr. greie ikke å ser fornuften, når samfunnet gir ingen..

9051005[/snapback]

NETTOPP! Men det er ikke lokalsamfunnet i bergen som hindrer Ali jr. i aa se fornuften, det er hans EGET lokalsamfunn som befinner seg i groruddalen.

9051018[/snapback]

Tja som Ronny satt en mur rundt.... :whistle:

Lenke til kommentar
PS: Jeg er ingen rasist, men jeg er bare en smule lei av at så mange er opptatt av å sy silkeputer under armene på de som ødelegger for alle andre (etniske så vel som ikke-etniske nordmenn).

9051048[/snapback]

Jeg antar at din definisjon av "silkepute" er: "En pute man tørker seg i ræven med".

Fordi ellers har utsagnet ditt lite eller ingenting å gjøre med virkeligheten.

Lenke til kommentar

9051048[/snapback]

Så finne ord.... Jeg ser etter action...

Norge har en stygg tedens til å sakte ned i disse punktene...

Lenke til kommentar
Jeg antar at din definisjon av "silkepute" er: "En pute man tørker seg i ræven med".

Fordi ellers har utsagnet ditt lite eller ingenting å gjøre med virkeligheten.

9051122[/snapback]

At de får gå fritt rundt og herje er i mine øyne ikke så langt unna silke. Vi snakker kanskje velur.

Lenke til kommentar
Vi maa kutte ned paa trygdegoder, det er jeg helt enig i.

9051125[/snapback]

Toppen av isfjellet?

Hva med en statelig satsing for mindre diskriminering?

Mindre Fordommer?

Tvangs innføring av likestilling i jobbsøknader?

Innføring av strengere straff for sjikane, rasisme og rasistiskmotivert handlinger?

Hva med å knuse vigrid? Vigdis? :cry:

Hva med at du skaffe deg et norsk keyboard? ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
At de får gå fritt rundt og herje er i mine øyne ikke så langt unna silke. Vi snakker kanskje velur.

9051170[/snapback]

Hvor går de fritt rundt og herjer?

Det er langt fler feilaktige arrestasjoner blant innvandrere og det er langt fler som blir stoppet av politiet mistenkt for noe de ikke har gjort. Så de går ikke fritt rundt enn om de herjer eller ikke.

Du påstår at du ikke er rasist, men alt du uttaler er helt i linje med det Vigrid og hvit-valgallianse og andre tullinger sier når de skal fri til folket, og har ingenting med noen som helst virkelighet å gjøre. Siden du ikke har lyst til å være rasist så bør du kanskje sette deg nok inn i situasjonen til å ikke falle for rasistisk motivert propaganda.

"De får gå fritt rundt å herje"??

Hvilket land er det du bor i??

Lenke til kommentar
Vi maa kutte ned paa trygdegoder, det er jeg helt enig i.

9051125[/snapback]

Toppen av isfjellet?

Hva med en statelig satsing for mindre diskriminering?

Mindre Fordommer?

Tvangs innføring av likestilling i jobbsøknader?

Innføring av strengere straff for sjikane, rasisme og rasistiskmotivert handlinger?

Hva med å knuse vigrid? Vigdis? :cry:

Hva med at du skaffe deg et norsk keyboard? ;)

9051173[/snapback]

* Toppen av isfjellet- Man må begynne et sted. Hvorfor ikke begynne på toppen, og så grave seg nedover?

* Hva med en statlig satsing for mindre diskriminering?

- Hva med en statlig satsing for å få innvanderne til å slutte å isolere seg fra nordmenn?

* Mindre fordommer?

- Her ligger ikke problemet i den norske befolkningen. Problemet ligger i slike som Mulla Krekar, den til enhver tid sittende ledelse i Islamsk råd etc. som igjen og igjen går inn for å bekrefte og styrke de fordommene vi allerede har.

* Tvangs innføring av likestilling i jobbsøknader?

- Tvang vil ihvertfall ikke bekjempe fordommer!

* Innføring av strengere straff for sjikane, rasisme og rasistiskmotivert handlinger?

- Jeg regner med dette også gjelder innvandrer-gutter som sjikanerer norske jenter på skolen og kaller dem for "horer" osv, eller er det en lov som bare skal gå én vei? Dvs. jeg blir straffet for å kalle disse guttene for "svin" og "pakk" ? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg stiller meg mer spørrende til hvilket land det er du bor i.

Liker heller dårlig at du sammenligner meg med Vigrid og andre lignende organisasjoner.

Innsér at det ikke er noe poeng å diskutere videre med deg. Nekter å la deg trekke meg ned på samme nivå når det kommer til argumentering.

Takk og ha en ellers fin dag.

Lenke til kommentar
Jeg stiller meg mer spørrende til hvilket land det er du bor i.

Liker heller dårlig at du sammenligner meg med Vigrid og andre lignende organisasjoner.

Innsér at det ikke er noe poeng å diskutere videre med deg. Nekter å la deg trekke meg ned på samme nivå når det kommer til argumentering.

Takk og ha en ellers fin dag.

9051409[/snapback]

Jeg sammenlignet deg ikke med Vigrid. Jeg sa at du brukte den retorikken de bruker når de frir til folket, en retorikk som med vilje er virker langt mer beskjeden enn den virkelig er. Så ikke vær så hårsår. Det er ikke din feil at noen rasistiske grupper er flinke til å legge linjen sin så nærmt mulig akseptabelt som de kan.

Men det er noe å passe seg for.

Og når du sier at "De får lov til å gå fritt rundt å herje" så har det lite med virkeligheten å gjøre, siden det faktisk er et problem at innvandrere blir mer mistenkeliggjort av politiet og de derfor har mindre bevegelsesfrihet enn nordmenn.

Hvis du ikke takler det argumentet så virker det ikke som du er interessert i noen debatt, bare i å bekrefte fordommer. Dessverre. Hvis du mener at dette er en feil karakteristikk så så får du motbevise det. Noe jeg ærlig talt håper du gjør.

Lenke til kommentar
Du langer ut, men dine utsagner har ikke fot i virkeligheten.

Først og fremst er ikke innvandrer kriminalitet utført av første generasjon, men så kalt halvnorsk "andre generasjons innvandrer."

Et barn er ikke født kriminellelt!

Hva de blir til, er hvordan det norske samfunnet former de.

Jeg skal ikke gi Norge all skylden, men i virkelighet,må dere ta en stor del av kaken..

9050672[/snapback]

Hvilken "virkelighet" mener du jeg ikke har rot i? Den "virkeligheten" som eksisterer blant giddesløse slasker som ikke er villig til å gjøre en ekstra innsats for å oppnå noe beundringsverdig?

Et barn er ikke født kriminelt nei, men veien blir til ettersom man går. Først og fremst er det familien som må være med på å bygge barnets verdier.

Utdanning blant andregenerasjons innvandrere er på full fremmmarsj og viser at hvertfall fler og fler har skjønt at det er en selv som bestemmer over sin egen livsituasjon. http://www.dagsavisen.no/innenriks/article265672.ece

Om man skal sitte på ræva nede i Oslo sentrum og forvente at folk skal komme løpende etter deg med tilbud om kremjobber, ja da går det til helvete. Skal man få til noe må man slite ræva av seg. En av norges mest profilerte advokater gjennom de siste årene, Abid Raja er født og oppvokst her i Norge. Tror noen her at han bare satt på ræva og skyldte på samfunnet dersom han fikk seg en på trynet? Tror noen at det ligger lite arbeid & innsats bak hans profesjonelle karriere? Trolig måtte han jobbe mye hardere for å komme seg frem blant etniske nordmenn, men han visste at det var mulig og han gjorde det.

Lenke til kommentar
Hvilken "virkelighet" mener du jeg ikke har rot i? Den "virkeligheten" som eksisterer blant giddesløse slasker som ikke er villig til å gjøre en ekstra innsats for å oppnå noe beundringsverdig?

Ja... Fei alt over med en kost.

Noe sikretall på disse slaskene?

Et barn er ikke født kriminelt nei, men veien blir til ettersom man går. Først og fremst er det familien som må være med på å bygge barnets verdier.

Og det er samfunnet ,som igjen bygger familieverdiet.

Utdanning blant andregenerasjons innvandrere er på full fremmmarsj og viser at hvertfall fler og fler har skjønt at det er en selv som bestemmer over sin egen livsituasjon. http://www.dagsavisen.no/innenriks/article265672.ece

Likevel er det disproposjonert mellom, ikke etnisk- og etnisk-Norsk, arbeidsløshet...

Om man skal sitte på ræva nede i Oslo sentrum og forvente at folk skal komme løpende etter deg med tilbud om kremjobber, ja da går det til helvete.

Tja, Ali løper frem og tilbake til aetat hverdag, og får kun ræva jobber som han er overkvalifisert for... Hva med gi han en stilling som han er utdannet til..

Skal man få til noe må man slite ræva av seg. En av norges mest profilerte advokater gjennom de siste årene, Abid Raja er født og oppvokst her i Norge. Tror noen her at han bare satt på ræva og skyldte på samfunnet dersom han fikk seg en på trynet? Tror noen at det ligger lite arbeid & innsats bak hans profesjonelle karriere? Trolig måtte han jobbe mye hardere for å komme seg frem blant etniske nordmenn, men han visste at det var mulig og han gjorde det.

Så synd du ikke fikk med deg alle tragediene han har vært gjennom... Ikke minst som skrevet: HAN MÅTTE JOBBE EKSTRA HARDT.. Hvorfor må en ikke etnisk norsk statsborger jobber hardere enn etniske statsbogerer i samme jobb?

Dine kommentarer har ikke rot i virkeligheten..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Jeg sammenlignet deg ikke med Vigrid. Jeg sa at du brukte den retorikken de bruker når de frir til folket, en retorikk som med vilje er virker langt mer beskjeden enn den virkelig er. Så ikke vær så hårsår. Det er ikke din feil at noen rasistiske grupper er flinke til å legge linjen sin så nærmt mulig akseptabelt som de kan.

Men det er noe å passe seg for.

Og når du sier at "De får lov til å gå fritt rundt å herje" så har det lite med virkeligheten å gjøre, siden det faktisk er et problem at innvandrere blir mer mistenkeliggjort av politiet og de derfor har mindre bevegelsesfrihet enn nordmenn.

Hvis du ikke takler det argumentet så virker det ikke som du er interessert i noen debatt, bare i å bekrefte fordommer. Dessverre. Hvis du mener at dette er en feil karakteristikk så så får du motbevise det. Noe jeg ærlig talt håper du gjør.

9051575[/snapback]

Det er vel heller det at vi misforstår hverandre. Derfor reagerte jeg sterkt når du drar paralleller mellom min og ytterliggående gruppers uttalelser (eller retorikk om du vil).

At enkelte grupperinger i samfunnet blir mistenkeliggjort og dermed får redusert bevegelsesfriheten sin er en uheldig konsekvens av enkeltindividers handlinger.

Når jeg snakker om "herjing" så er dette naturligvis satt på spissen, men for meg så virker det som om A- og B-gjengen nærmest får drive på i fred og ro i og med at vi ikke akkurat har sett en nedgang i gjengkriminalitet i de siste årene. Politiet gjør helt sikkert så godt de kan, men lider under mangelen på midler til å bekjempe denne typen kriminalitet.

At innvandrerungdom begår kriminelle handlinger er ikke nødvendigvis noe som kan spores tilbake til rasisme, intolleranse og dårlig integrering. Det er i mange tilfeller snakk om holdninger som er bragt inn i landet og blitt ytterligere forsterket av disse ungdommenes møte med sterke "farsfigurer" (jmfr: Izzat) innenfor det allerede etablerte kriminelle miljøet. Det er disse "farsfigurene" vi må få fjernet fra gatene samtidlig som vi kan tilby et godt miljø med utdanning og arbeid.

Det er i allefall mitt syn på saken.

Lenke til kommentar
* Toppen av isfjellet- Man må begynne et sted. Hvorfor ikke begynne på toppen, og så grave seg nedover?

:huh:

* Hva med en statlig satsing for mindre diskriminering?

- Hva med en statlig satsing for å få innvanderne til å slutte å isolere seg fra nordmenn?

Isolasjon kommer pga diskriminering, diskriminering føre til isolasjon, Isolasjon kommer pga diskriminering, diskriminering føre til isolasjon,Isolasjon kommer pga diskriminering, diskriminering føre til isolasjon,Isolasjon kommer pga diskriminering, diskriminering føre til isolasjon,Isolasjon kommer pga diskriminering, diskriminering føre til isolasjon,Isolasjon kommer pga diskriminering, diskriminering føre til isolasjon,Isolasjon kommer pga diskriminering, diskriminering føre til isolasjon,Isolasjon kommer pga diskriminering, diskriminering føre til isolasjon,Isolasjon kommer pga diskriminering, diskriminering føre til isolasjon,Isolasjon kommer pga diskriminering, diskriminering føre til isolasjon,Isolasjon kommer pga diskriminering, diskriminering føre til isolasjon.... Ser du sirkelen?

* Mindre fordommer?

- Her ligger ikke problemet i den norske befolkningen. Problemet ligger i slike som Mulla Krekar, den til enhver tid sittende ledelse i Islamsk råd etc. som igjen og igjen går inn for å bekrefte og styrke de fordommene vi allerede har.

Greit + strengere innvandringspolitikk..

* Tvangs innføring av likestilling i jobbsøknader?

- Tvang vil ihvertfall ikke bekjempe fordommer!

Tja... Vi ser jo hva som har skjedd i kvinnefronten...

* Innføring av strengere straff for sjikane, rasisme og rasistiskmotivert handlinger?

- Jeg regner med dette også gjelder innvandrer-gutter som sjikanerer norske jenter på skolen og kaller dem for "horer" osv, eller er det en lov som bare skal gå én vei? Dvs. jeg blir straffet for å kalle disse guttene for "svin" og "pakk" ?  :hmm:

La meg si det sånt: Loven er gjelder for "alle."

Jeg likte historien, der en pakkisgutt kalte politimannen for rasist. Det gjorde han 6000kr fattigere..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...