Gå til innhold

Hyperkriminell innvandrerungdom i Oslo

Anbefalte innlegg

Heldig?.. Han må vel være kvalifisert...

tja. Ali som er vokst opp i Norge? Hvor mye kvalifikasjoner kreves det?

Poenget er at enkelte jobber er mer reservert for Normennene... Så enkeltet er det.

For øvrig.. hvis poenget ditt var at Ali var motivert av mer penger spiller det vel liten rolle om han kunne jobbe som toalettvasker eller platearbeider.. fremdeles mye mer penger å hente som hasjpusher i sin BMW...  :roll:

Monkey see, Monkey do..

Når man ser sine eldre brødrer ikke får seg en jobb, eller at de ta en kriminelt løpebane p.g.a. jobbløshet.. You tell me.

Hva er poenget ditt her?.. Kultur?..

Akkurat som jeg nevnte ovenpå.

B gjengen består nettopp (FLEST) av gutter på 20-30 årende..

Enkelte kulturer anser toalettvask som "negerjobb."

Tro meg, det er stor forskjell mellom en cd selger og toalettvasker..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forøvrig sa min Farfar det at slikt ville det skje i Norge og. Dette sa han på sent 70`tallet. Og det viser seg at han fikk rett.  :nei:

Samfunnet har forandret seg mye. Din bestefar har kanskje ikke oppleved den dagelige rasisme som de fleste innvandrer blir/ble utsatt for?

Det gir et psykologisk trykk på de fleste, spesielt unge.

Jeg sier ikke at det ikke finnes suksessfulle innvadrer, men jeg påpeker at diskriminering, rasisme og fordommer spiller et stort rolle i dagens samfunn.

Så må jeg også kritisere norsk innvandringspolitikk... (Den er rett og slett for jævlig slapp).

Normennene kan ikke være snillist på en side og rasister i den andre...

La dere folk komme inn, må dere også gi de jobb..

Lenke til kommentar

Poenget er at enkelte jobber er mer reservert for Normennene... Så enkeltet er det.

9050251[/snapback]

Tull og tøys. Her i Norge finnes det masse innvandrere i høyakademiske yrker. Tenker da på feks. leger og advokater. Ingen har kommet med dette til dem på et sølvfat, men de har alle jobbet hardt for å komme seg dit. Det hadde nok vært mye lettere for dem å velge en kriminell løpebane også, men normale folk, med et snev av sosialintelligens velger ikke en kriminell løpebane, bare fordi det er enklest.

Som innvandrer i et land vil man alltid måtte jobbe litt hardere enn den innfødte befolkningen for å oppnå det man ønsker. Tom. en liten ting som navnet kan være et hinder for mange. Ingenting kommer gratis, og det er bare å innse at slik kommer det alltid til å være. Man kan nekte å innse det og grave seg selv ned i dritt, eller man kan bite tennene sammen og stå på.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Nei, tror ikke det er så enkelt.. men det er veldig enkelt å ha det å skylde på for noen. Og du mener vel ikke at platearbeider, for eksempel, er mer reservert for Nordmenn?

For øvrig.. hvis poenget ditt var at Ali var motivert av mer penger spiller det vel liten rolle om han kunne jobbe som toalettvasker eller platearbeider.. fremdeles mye mer penger å hente som hasjpusher i sin BMW...   :roll:

Monkey see, Monkey do..

Når man ser sine eldre brødrer ikke får seg en jobb, eller at de ta en kriminelt løpebane p.g.a. jobbløshet.. You tell me.

Jobbløshet? I Norge er det i praksis ikke arbeidsledighet igjen. Det rettferdiggjør ikke noens kriminelle løpebane at man ikke har lyst på de jobbene som er tilgjengelige/man er kvalifisert for, uansett om man heter Ali eller Per.

Lenke til kommentar
Forøvrig sa min Farfar det at slikt ville det skje i Norge og. Dette sa han på sent 70`tallet. Og det viser seg at han fikk rett.  :nei:

Samfunnet har forandret seg mye. Din bestefar har kanskje ikke oppleved den dagelige rasisme som de fleste innvandrer blir/ble utsatt for?

Det gir et psykologisk trykk på de fleste, spesielt unge.

Jeg sier ikke at det ikke finnes suksessfulle innvadrer, men jeg påpeker at diskriminering, rasisme og fordommer spiller et stort rolle i dagens samfunn.

Så må jeg også kritisere norsk innvandringspolitikk... (Den er rett og slett for jævlig slapp).

Normennene kan ikke være snillist på en side og rasister i den andre...

La dere folk komme inn, må dere også gi de jobb..

9050263[/snapback]

Han fikk på lik linje som de andre borgere av sitt nye hjemland oppleve de uroligheter som skjedde der.

Tross alt, han bodde i Belgia fra 1946 til hans død i 1998.

Han så hvordan disse "nye landsmenn" herjet fritt rundt, og hvordan volden vokste, i takt med at disse "nye landsmenn" tok seg til rette.

Han var en meget vis mann. :)

Vi reiste hvert år ned til han, og vi så selv hvordan utviklingen var / ble.

Sist gang jeg var der nede (hos han) så jeg selv hvordan det var, jeg snakket med de "vanlig" kriminelle og de prostituerte, om hvordan deres situasjon var. Og det var ikke blitt bedre, tvert imot.

Og folk i Belgia er meget åpne for nye impulser, men det går en grense for hvor mye de skal gjennomgå.

Det at det er blitt så mye fremedhat der og i andre land, skyldes ene og alene det at folkene tvinges til å godta statens rasisme.

Vi skal ikke måtte finne oss i at enkelte grupperinger får herje fritt vilt.

De er våre nye "gjester" og skal / bør oppføre seg deretter.

Jeg har noen legevenner ifra Irak og Iran, men jeg vil fremheve at den ene Legen, har forsøkt å få inn sin bror fra Irak, denne broren i Irak er topputdannet innen de fleste felter som Norske Leger ikke har peiling innen.

Selvsagt får ikke denne broren komme til Norge å gjøre en jobb, selv om det er legemangel i Norge.

Og som min Irakiske Legevenn sa, det er fælt, men her tar dere inn flere kriminelle, mens de som både vil og kan gjøre nytte for seg, ikke får lov å komme hit :roll:

Og som han sa, dere vil se en utvikling som ikke er bra for dere (vi etniske Nordmenn).

Så kan vil tolke det som vi vil.

Vennlig Hilsen

W_B

PS: Jobber i sammen med folk ifra Kroatia, Bosnia, Iran, Irak, Polen, Tyskland og mange andre land. Og de gjør en meget god jobb :thumbup:

Setter stor pris på de menneskene.

Lenke til kommentar
Tull og tøys. Her i Norge finnes det masse innvandrere i høyakademiske yrker. Tenker da på feks. leger og advokater. Ingen har kommet med dette til dem på et sølvfat, men de har alle jobbet hardt for å komme seg dit. Det hadde nok vært mye lettere for dem å velge en kriminell løpebane også, men normale folk, med et snev av sosialintelligens velger ikke en kriminell løpebane, bare fordi det er enklest.

Som innvandrer i et land vil man alltid måtte jobbe litt hardere enn den innfødte befolkningen for å oppnå det man ønsker. Tom. en liten ting som navnet kan være et hinder for mange. Ingenting kommer gratis, og det er bare å innse at slik kommer det alltid til å være. Man kan nekte å innse det og grave seg selv ned i dritt, eller man kan bite tennene sammen og stå på.

9050416[/snapback]

Du langer ut, men dine utsagner har ikke fot i virkeligheten.

Først og fremst er ikke innvandrer kriminalitet utført av første generasjon, men så kalt halvnorsk "andre generasjons innvandrer."

Et barn er ikke født kriminellelt!

Hva de blir til, er hvordan det norske samfunnet former de.

Jeg skal ikke gi Norge all skylden, men i virkelighet,må dere ta en stor del av kaken..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Du langer ut, men dine utsagner har ikke fot i virkeligheten.

Først og fremst er ikke innvandrer kriminalitet utført av første generasjon, men så kalt halvnorsk "andre generasjons innvandrer."

9050672[/snapback]

Jasså?

15 mindreårige guttene står alene for 7 prosent av barne- og ungdomskriminaliteten i Oslo, skriver Dagsavisen. Guttene er i dag alle mellom 15 og 17 år. Bare to av dem har etnisk norsk bakgrunn, men begge disse to har en forelder av utenlandsk opprinnelse.

:hmm:

Lenke til kommentar

Mye kriminalitet blant innvandrere?

Ja, slik går det når man importerer en ny underklasse til et rasistisk samfunn og ikke bruker et øre på integrering. Norsk innvandringspolitikk har vært totalt håpløs i alle år, og nå som venstresidens pysethet har ført til akkurat det som venstresideakademikere advarte om at kom til å skje hvis man ikke var villig til å til å gjøre en innsats og alle partiene har beveget seg langt til høyre, så kommer situasjonen bare til å bli verre.

Verken arbeidsinnvandring eller asylmottak er noe som man kan forvente at skal fungere med mindre man faktisk er villig til å bruke mye energi og penger på det, noe vi nordmenn aldri har vært. Vårt motto har alltid vært: Minst mulig innvandrere, minst mulig penger.

Alt vi har vært interessert i med innvandringen er å få noen til å ta over de skitjobbene som den tidligere norske underklassen var blitt for rike til å ta, og nå virker folk forbløffet over at de tok over den kriminaliteten som midlertidig forsvant i en liten periode etter krigen.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Nei, tror ikke det er så enkelt.. men det er veldig enkelt å ha det å skylde på for noen. Og du mener vel ikke at platearbeider, for eksempel, er mer reservert for Nordmenn?

Det er ikke det. Det har vært flere historier om diskriminering av navn og identitets. vg, dagbladet osv...

F.eks: Bankjobb, finansjobb, meglerjobb, politiet!, ambulansen, sykehus (Begynner å blir mindre), sjefstilling i forsvaret (For andre generasjon), flyger (Alle norske jagerpiloter er etnisk Norsk), osv... Jeg kan nevner igjen og igjen.. Så enkelt er det.

Men hoteljobb, vaskedamer osv.. ja det har de mye ledig til Ali...

Jobbløshet? I Norge er det i praksis ikke arbeidsledighet igjen. Det rettferdiggjør ikke noens kriminelle løpebane at man ikke har lyst på de jobbene som er tilgjengelige/man er kvalifisert for, uansett om man heter Ali eller Per.

Ha!

Arbeidsløshet er ikke regnet med: for studenter, ungdommer, ufør eller flytninger.. osv...

Det er ingen rettferdighet for kriminalitet, men Per, har altfor mye bedre sjangse for å finne den "riktige jobben" enn Ali.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Det trenger ikke nødvendigvis å ha noe med rasisme å gjøre. Kan jo være relatert til språklige- og faktiske ferdigheter. Om jeg skulle ansette en ny ansatt i min bedrift (fiktive såpdan) så ville jeg nok prioritert en fra NHH kontra en som kommer fra et ukjent universitet på Balkan, kun på grunnlag av at jeg vet hva jeg får.

At man ikke får jobb er ingen grunn til at man skal oppføre seg som apekatter (oh behave). Får man en på trynet så reiser man seg opp og jobber enda hardere for å nå sine mål.

Lenke til kommentar

I undersøkelsen som BT gjorde brukte de samme samme kvalifikasjoner, men forskjellig navn og rekkefølge på norsk og muslimsk navn. Resultatet var at når "Ali" ringte så fikk han beskjed om at jobben var opptatt, og når "Per" ringte 5 minutter senere så fikk han intervju. Samme skjedde når de ringte i omvendt rekkefølge.

Men neida.... Vi har ikke noe rasisme i Norge, nei. :hmm:

Lenke til kommentar
Det trenger ikke nødvendigvis å ha noe med rasisme å gjøre. Kan jo være relatert til språklige- og faktiske ferdigheter. Om jeg skulle ansette en ny ansatt i min bedrift (fiktive såpdan) så ville jeg nok prioritert en fra NHH kontra en som kommer fra et ukjent universitet på Balkan, kun på grunnlag av at jeg vet hva jeg får.

9050944[/snapback]

I undersøkelsen til BT snakket begge søkere perfekt norsk. Siden søkerne faktisk var journalistene, og begge var norske. Dette gikk kun ut på navn.

At man ikke får jobb er ingen grunn til at man skal oppføre seg som apekatter (oh behave). Får man en på trynet så reiser man seg opp og jobber enda hardere for å nå sine mål.

9050944[/snapback]

Som svært mange innvandrere faktisk gjør ved å starte egne bedrifter og jobbe ulovlig lange arbeidstider, som nordmenn ikke kunne forestillt seg i sine verste mareritt, for å kunne overleve.

Det er sinnsykt så ofte man hører at innvandrere er late, selvom all statistikk tilsier at nordmenn faktisk er de late, mens innvandrere i arbeid(og i svart arbeid, som noenganger er det eneste de får), generelt jobber mer, skulker mindre, og tar mindre sykefravær og ferie.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Dessverre igjen, snakker vi om Ali utdannet fra NHH eller NTNU vs Per fra de samme institusjonene.

Andregenerasjons barn, som er utdannet (født) i Norge, har 0 sjangse for en bankjobb.

Prøv selv: Lag to Resumer, send begge til Ba for jobb.

Skriv en adresse til din farmor for Ali og den andre til deg... Ser hvem som får svar..

Diskriminerende.. Dette er typisk norsk arogans!

Lars.. Skam deg!

Ironiet er jeg leste nettopp en artikkel i E24.no angående Normenn sine oppførsel i utlandet. Er det noe som er ape... "peker tilbake."

- Nordmenn er kontekstblinde og blir med vår klesdrakt og omgangsform ofte opfattet som uhøflige og lite omtenksomme i utlandet, sier direktør for internasjonale relasjoner Atle Jordahl i Administrativt Forskningsfond (AFF) til E24.
Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Synd, men det rettferdiggjør ikke at innvandrere med ikke-etnisk bakgrunn ikke klarer å oppføre seg. Dette er dessuten snakk om ungdomssgjenger, ikke voksne personer.

Ikke rart at Ali får et dårlig rykte når Ali Jr. springer rundt og bedriver faenskap.

Lenke til kommentar
Ironien er jeg leste nettopp en artikkel i E24.no angående Normenn sine oppførsel i utlandet.  Er det noe som er ape... "peker tilbake."

9050987[/snapback]

Det var en fin overskrift i en spansk avis noen år tilbake hvor det var store advarlser, fordi ungdommen i spania begynte "å drikke som nordmenn". :lol:

Lenke til kommentar
Synd, men det rettferdiggjør ikke at innvandrere med ikke-etnisk bakgrunn ikke klarer å oppføre seg. Dette er dessuten snakk om ungdomssgjenger, ikke voksne personer.

Ikke rart at Ali får et dårlig rykte når Ali Jr. springer rundt og bedriver faenskap.

9050993[/snapback]

Problemet er en ondsirkel som det norske samfunnet må først forandres.

Ali jr. finner ikke fornuften, fordi samfunnet gir ingen..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Vaio hevder at det er det norske samfunn som former disse gutta, men her saa maa man se paa det lokale miljoet. Vokser man opp i et lokalsamfunn hvor man blir banket av far, banket av mor og banket av bror saa kan man faa seg til aa tro at det aa slaa noen er normalt, noe som vil fore til agressiv og usosial oppforsel. Hvis alle de eldre gutta kjorer en fet BMW og selger hasj og div. ulovelige stoffer saa blir vel det ogsaa en norm.

Og ettersom MOREN og FAREN nekter aa snakke norsk til barna sine saa vil de starte paa skolen ( de har ikke gaatt i barnehage som er viktig for integreringen ) uten aa kunne norsk, noe som hindrer de i aa bli akseptert av de norske barna. Kanskje for aa naa frem begynner de aa sloss med de norske barna?

Ettersom de ikke kan menge seg med de norske barna pga sprok gaar de til folk av samme rase hvor de kan fortsette aa snakke paa sitt spraak. Og slik fortsetter det til du har en gruppe utlendinger og en gruppe norske.

Nordmennene som kan norsk vil kunne folge bedre med i timen, bli motivert til aa laere og komme seg opp i livet. Utlendingene som ikke kan godt norsk, vil ikke bli motivert til aa laere, de vil ogsaa vaere motivert til aa komme seg opp i livet, men ikke paa den " normale " og lovlige maaten vi kjenner. De vil komme seg opp i livet paa den maaten de kjenner, nemlig ved aa selge hasj som broren gjor.

Lenke til kommentar

9050993[/snapback]

Dette har hovedskalig med økonomi å gjøre, med et lite snev av bitterhet over å leve i et rasistisk samfunn.

Når man importerer en ny underklasse og behandler dem som dritt er det bare å forvente at kriminaliteten skal igjen begynne å nærme seg de nivåene man hadde før krigen.

Lenke til kommentar

9050993[/snapback]

Problemet er en ondsirkel som det norske samfunnet må først forandres.

Ali jr. greie ikke å ser fornuften, når samfunnet gir ingen..

9051005[/snapback]

NETTOPP! Men det er ikke lokalsamfunnet i bergen som hindrer Ali jr. i aa se fornuften, det er hans EGET lokalsamfunn som befinner seg i groruddalen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...