Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Byttet kabinett og lyden er blitt borte.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det kobla til "frontutganger" på det gamle kabinettet?

Dersom det var tilkoblinger i "fronten" i det gamle kabinettet og disse ikke er tilkobla når det er flytta inn i nytt, blir det ingen lyd! Da MÅ to jumpere settes på hovedkortet på "lydtilkoblinga" til "frontutgangen" for at det skal bli funksjon i lyd-koblingene bak.

Kikk i manualen til hovedkortet, eller (og) fortell modell på hovedkortet.

Om problemet kommer fra koblingene eg skriver om betyr nye drivere ingenting....

Lenke til kommentar

Om "portene" til utgangene framme er åpne (ikke tilkobla kabel eller har jumpere), blir det ingen lyd på utgangene bak :hmm:

"Artig" hovedkort, med Google søk kommer det kun noen sider med linker til "russiske" sider - de er lett og lese :blush:

Er dette ei "ferdigmaskin" fra Acer der "innmaten" er flytta til et nytt kabinett?

Da er det ingen jumpere som fulgte med, ene løsninga kan være og demontere lydutgangene fra fronten på det gamle kabinettet og sette de inn i det nye. "Plata" med tilkoblingene er kanskje spesiell, bare heng den fast innvendig i det nye kabinettet og sett kabelen fast der den var.

Ellers vil eg tippe på at det er en "AC97" lydutgang på hovedkortet, da kan en låne jumpere fra noen, eller kjøpe feks. hos "ClasOhlson" / "Biltema". Kan kikke i manualen til mitt hovedkort etter AC97'en og legge inn bildet her, 2 jumpere som skal inn på kontakten (tror eg) :innocent:

Endret av HAG
Lenke til kommentar

Tilkoblinga på hovedkortet er merka "AUD1" i boka på et K8N Diamond kort eg hadde.

Det er med 10 "pinner" der den nest siste i øverste rekka mangler (9 pinner en kan se).

"Paret" før og etter den som mangler skal ha jumper når det ikke er tilkobla en "frontutgang". På kortet eg har skisse av er pinnene merka;1-2,3-4,5-6,7-"mangler" og 9-10 - Partalla på toppen og oddetalla under på rekka, dvs. pin5 - 6 og pin9 - 10 må ha hver sin jumper. Hver jumper kobler "elektrisk" sammen pinnene ("para") de settes på. Det samme skjer i kontaktene som "headsett" eller "speaker" blir kobla til når kontakten ("pinnen") fra de ikke er satt i.

Manualen er lagra i "Akrobat", får ikke skjært ut og kopiert teksten hit...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...