Gå til innhold

Bildekritikk: Pepsiboks - Belte


Anbefalte innlegg

Dårlig tittel, men la gå.

 

Første bilde er av beltet mitt, eller beltespenne.

 

Det vi ser i bakgrunnen er selve beltet.

 

Pepsiboks:

 

Jeg er klar over utbrentheten, men synes det var litt kult.

 

også en litt lysere versjon:

 

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke en som har akkurat peiling på bilder, men synes at pepsi bildet var stilig. Men jeg likte ikke helt koppen i hjørnet. Hvis du hadde hatt bare boksen kunne det vært et bra motiv til en reklameplakat.

Kanskje noe sånt.

hmm, ok.

Jeg hadde egentlig tenkt til å croppe sånn at bare halve koppen vistes.

Men lot det være. Synes det ble stilig å sammenligne boksen med noe, selvom det var uklart.

Lenke til kommentar
Som noen sa til meg når jeg la mine første bilder ut her (ikke at det er så lenge siden da). Så ser dette ut som bilder man bare tar for å leke seg med kamera.

9025223[/snapback]

 

hmm, ok.

Kanskje si hvorfor du synes det?

 

Og er det ikke å "leke" med kamera vi alle gjør da? :)

Jeg er ikke proff fotograf, jeg tar bilder fordi jeg liker det.

Lenke til kommentar
Som noen sa til meg når jeg la mine første bilder ut her (ikke at det er så lenge siden da). Så ser dette ut som bilder man bare tar for å leke seg med kamera.

9025223[/snapback]

 

hmm, ok.

Kanskje si hvorfor du synes det?

 

Og er det ikke å "leke" med kamera vi alle gjør da? :)

Jeg er ikke proff fotograf, jeg tar bilder fordi jeg liker det.

9025423[/snapback]

 

Hva skal jeg si, føler at disse ikke gir meg så mye, det virker mer som noe du har testet deg fram på. Mulig jeg virker litt harsk og negativ, det er ikke meningen...

Det som kanskje ødelegger mest for bildene dine er at motivene ikke er interesant nok til å engasjere meg.

Førsøk å ta flere bilder. Kanskje beveg deg ut av huset å finne noen bedre motiver. Lykke til! :thumbup: (Med fare førr å høres ut som en garva fotograf, noe jeg ikke er :p)

Endret av Madusius
Lenke til kommentar
Som noen sa til meg når jeg la mine første bilder ut her (ikke at det er så lenge siden da). Så ser dette ut som bilder man bare tar for å leke seg med kamera.

9025223[/snapback]

 

Skulle ikke forundre meg om det var meg... Høres ut som noe jeg kunne slenge ut av meg når jeg er i det rette humøret... :!:

 

På det første bildet er du inne på en god tanke, men bildet faller desverre igjennom uten å gjøre noe inntrykk på meg. Men det å ta ekstreme nærbilder av dagligdagse objekter kan gi intressante bilder hvis det gjenomføres riktig, se gjerne til de som driver med makrofotografering for inspirasjon...

 

De to andre bildene feiler fullstendig hos meg. Problemet her er at Pepsi er et varemerke, til og med et veldig sterkt varemerke. Dermed har jeg veldig sterke assosiasjoner knyttet til motivet ditt, og med mindre du går for ekstrem kitsch, er ikke de assosiasjonene jeg sitter igjen med fra utallige reklamefilmer et godt utgangspunkt for å lage "kunst".

 

Legg forresten merke til at boksen og glasset heller hver sin vei... Jeg går ut fra at du har croppet bildet, og at det er fortegning vi ser her? Har du tatt bildet i vidvinkel?

 

edit: varemerke ikke merkevare... :blush:

Endret av JohnMerrick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...