Gå til innhold

E6420 VS E6600

Anbefalte innlegg

De kjølerene Intel leverer med sine prosessorer nå er rikelig gode nok, både til vanlig bruk og også ganske heftig overklokking i mange tilfeller. Det er ingenting du behøver å tenke på. Skal du virkelig tyne prosessoren så trenger du en bedre kjøler, men de fleste klarer seg godt med den som kommer i pakken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden den har sokkel LGA775 så må vi vel strengt tatt kalle den en desktop-prosessor. LGA771-utgavene er derimot ment for servere (støtter kun FB-DIMM, server-brikkesett osv)

Vil fremdeles kalle det server- eller workstationprosessorer. LGA775-variantene av Xeon er vel Intel sin enveisserver-lineup.

Intel har faktisk et sett med prosessorer som er helt identisk med E6600, E6420 og E6320, med unntak av navnet. Det er Xeon 3040, 3050, 3060. De er som sagt helt identiske og er derfor 100% kompatible med de førstnevnte, har akkurat like mye cache, samme FSB, samme egenskaper, samme TDP osv.

Trodde 3040 og 3050 hadde 2 MiB cache, de hadde ihvertfall det før.

Lenke til kommentar

Ja, de dukker vel opp i lavbudsjettsservere. Vi fikk en ny server på jobb med Xeon-prosessor. Trodde først det var en Xeon fra 5100-serien, men da jeg startet den opp og sjekket, så var det en Xeon 3050. Var en maskin fra Fujitsu-Siemens.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Ja, de dukker vel opp i lavbudsjettsservere.  Vi fikk en ny server på jobb med Xeon-prosessor. Trodde først det var en Xeon fra 5100-serien, men da jeg startet den opp og sjekket, så var det en Xeon 3050.  Var en maskin fra Fujitsu-Siemens.

Finnes det LGA771-hovedkort med bare én prosessorsokkel?

Lenke til kommentar
Intel har faktisk et sett med prosessorer som er helt identisk med E6600, E6420 og E6320, med unntak av navnet. Det er Xeon 3040, 3050, 3060. De er som sagt helt identiske og er derfor 100% kompatible med de førstnevnte, har akkurat like mye cache, samme FSB, samme egenskaper, samme TDP osv.

Trodde 3040 og 3050 hadde 2 MiB cache, de hadde ihvertfall det før.

9078980[/snapback]

Ja, jøss, når jeg klikker på linkene jeg selv la inn så ser jeg at du har rett. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...