Rubyred Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Har et Asus P5K Deluxe hovedkort med E6600 prosessor, samt Overklokksvennlig Corsair 6400 cas4 Ram. Kjøleren er stock. Har satt multiplier til 8, og klokket prosessor fra 266 til 400. Systemet fungerer stabilt med 3,216Mhz Bios viser en FSB på 1066. Er det rett? Hva med ram. Vil den følge prosessoren når alt ellers står på "auto". Hvis ikke. Hva skal jeg i såfall gjøre. Håper det er noen som kan være behjelpelig med svar. Lenke til kommentar
foxtrott Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 sjekk ut sia hær så finner du et par tips til overklokking av cpu.. http://www.evga.com/forums/tm.asp?m=61146 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Rubyred Postet i dag, 19:28 Hva med ram. Vil den følge prosessoren når alt ellers står på "auto". Hvis ikke. Hva skal jeg i såfall gjøre. Håper det er noen som kan være behjelpelig med svar. Jeg tør ikke si helt sikkert hva minnehastigheten blir hos deg, men jeg tror ikke du utnytter ditt minne maksimalt om du har det på Auto i alle fall. Vanligvis vil HK da forsøke å holde minnet på orginalfart eller lavere, og timings blir det brikkenes SPD tilsier, og det kan meget godt være dårligere enn oppgitt timing. Grunnen til dette er for å sikre stabil drift og "garantert" boot under alle forhold, og man kan så manuelt stille riktig timing etterpå. (Har feks noen Corsair PC3200 C2 DDR brikker her som da er cas2, men på "auto" blir det Cas3. Det er da ikke DDR2 brikker, men bare et eksempel ) Det jeg ville gjort nå var og sjekke med Everest, CPU-Z, eller liknende program som sier hva farten og timings faktisk er på de forskjellige komponentene, også ta det videre derfra. Eventuelt kan du også bare med en gang endre fra Auto, og sette de av minnetidene du vet hva skal stå på manuelt, og resten på Auto. Når du gjør dette vil du også i Bios (under der du stiller fsb) se hva minnefarten blir med den fsb hastigheten du setter. Forøvrig har jeg forsøkt å starte en samletråd for P5K Deluxe her :Store Asus P5K (Deluxe) tråden der du gjerne kan delta med spørsmål og erfaringer med ditt nye HK. Mitt hovedfokus er på klokking, så vi diskuterer gjerne det der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå