Gå til innhold

FPS, Misforstått eller ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nytter ikke med høy fps når skjermen din ikke har høy hz , om du har 100fps eller 1500 fps ser du ikke forkjell på en 60hz skjerm

9030751[/snapback]

Delvis uenig tror jeg.

Dersom du mener at man ikke ser forskjell på 60fps og 100(+)fps på en skjerm som kjører 60hz (LCD), får du snakke for deg selv.

Det er en grunn til at så mange vil ha av vertical sync.

I CS er det/ var det lettere å bunnyjumpe med lav fps, men spillet glir bedre med 100 enn med 60fps. Selv på en 60hz skjerm.

Om man ser forskjell på 100 og 2000fps aner jeg ikke, det har jeg aldri prøvd. Kjører alltid fps_max 101 :ermm:

9035571[/snapback]

så då har sovehest feil her...

Lenke til kommentar

Du vil nok ikke direkte se at spillet går mer flytende (kan ikke skjønne hvorfor det skulle være annerledes), men som sagt før så er det en del spill med bugs som alikevel gjør høy FPS ønskelig, spesielt når man konkurrerer mot andre (dvs. multiplayer).

Så vidt jeg skjønner burde vel det optimale egentlig være å kjøre med vsync påslått, og kanskje uten triple buffering siden dette kanskje kan gi litt ekstra forsinkelse på bildet(?). Dette hvis vi går utifra at spillmotoren ikke har feil av den overnevnte typen, eller at spillet faktisk var optimalt ved 60 FPS, slik at vsync på LCD-skjermer faktisk gav best spillopplevelse.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
så da hvis lcd skjermen er låst til 60hz, vil du ikke se forkjell på 60fps og 150 fps ?

9038595[/snapback]

Du vil få en raskere oppdatering av spillet, men flere frames vil da bli delt utover på en skjerm refresh som kan føre til tearing.

Lenke til kommentar

Tråd hvor FPS forklares i korte trekk

Jeg antar spillet glir/flyter bedre med 100fps fordi selv med framedrops har jeg alltid har mer enn 60 eller 75fps, (husker ikke hva skjermen kjører i farten, den gamle LCDen kjørte 60Hz)

Jeg merker forskjell på 100fps og 60fps, mange andre gjør også det. Om du ikke gjør det, flott. Om øyet ditt er et av dem som "max ser 25 bilder pr sec" etc, flott.

Lenke til kommentar

Du kan merke klar forskjell på FPS.

På min Viewpia 85hz TV, merket jeg at du fikk bedre farger, mere real life ved 50hz enn ved 85hz feks, og jeg regner med at dette kan ha noe og si for spill også, om du låser graffikken til feks 75 FPS, regner jeg med at du slipper tearing og du får klarere farger.

er noe skuffet over den nye 226bw'en fra Samsung, som bare har 60hz...må få fiksa TV'en snart igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...