Gå til innhold

HD 2900 XT 512MB vs. 8800GTS 500M 640MB

Hva ville du kjøpt?  

45 stemmer

1. 1. Hva ville du kjøpt?

• Radeon HD 2900 XT 512MB
      20
    • Geforce 8800GTS 500M 640MB
      25

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det er akkuratt de to kortene jeg skal velge mellom når jeg snart skal ha ny PC, jeg skal ha powercolor 2900 XT! ;)

9024066[/snapback]

Jeg har Sapphire Radeon HD 2900 XT :love:

Men resten av pc delene har ikke kommet enda... :cry: så kan ikke bruke det, sitter bare å nyter det, holder det i hendene. Det er så nydelig. Elsk...elsk :love::love:

EDIT: skrivefeiler

Endret av mortenandre
Lenke til kommentar
Personlig ville jeg gått for nvidia, men det er forfi jeg er tilhenger av det, og tester viser at radeon 2900 er bedre enn 8800gts, men det er er vel igjen litt billigere eller :hmm:

9025501[/snapback]

ville gått for nvidia jeg oxo, har 8800GTX i sli, men en kammerat skal ha pc, (lavere budsjett) har finni noen tester og 2900 yter jo bedre enn GTS og 2900 er oxo biligere, og bruker mere strøm.

trur det blir 2900

Lenke til kommentar

det at HD 2900 XT trekker mye strøm er jo bare bull, men også sant, den trekker litt mer enn GTX, men ikke mye, pluss at den har jo endel nice bonusting som man får med når man kjøper den..

jeg ska ha powercolor 2900 XT istedenfor GTS og jeg gleder meg, og gleder meg enda mer til de får sluppet ut noen nyere drivere med tiden (som forhåpentligvis axxelrerer skjermkortet) så får man MYE for penga!

black box! :love:

Endret av Plizket
Lenke til kommentar

Det er en veldig "mixed" ball. Begge kortene vinner sine tester, men 2900 er ofte raskere uten AA og AF. 8800GTS er raskere med AA og AF. Jeg hadde personlig valgt et 8800GTS.

Mine argumenter for å vege 8800GTS

- Ofte raskere med AA og AF (bedre kvalitet på AF)

- Gode Linux-drivere

- Trekker mye mindre strøm enn 2900, og produserer mindre varme

det at HD 2900 XT trekker mye strøm er jo bare bull, men også sant, den trekker litt mer enn GTX

Det er ikke bull. HD 2900XT trekker faktisk mer strøm enn 8800 Ultra. Lest hw.no sin test.

gleder meg enda mer til de får sluppet ut noen nyere drivere med tiden

Siste Catalyst gav ingen forbedring på tester med AA og AF.

Lenke til kommentar

so? HD 2900XT er mye bedre enn GTS, og i directX10 får den virkelig vise hva den er god for!

men det som gjelder er at nå må ATI/AMD få sluppet de stabile fixdriverne sine sånn at kortet funker bedre enn det skall!

for på papiret burde den egentlig slått GTS og GTX langt ned i helvette!

Lenke til kommentar
Det er en veldig "mixed" ball. Begge kortene vinner sine tester, men 2900 er ofte raskere uten AA og AF. 8800GTS er raskere med AA og AF. Jeg hadde personlig valgt et 8800GTS.

Mine argumenter for å vege 8800GTS

- Ofte raskere med AA og AF (bedre kvalitet på AF)

- Gode Linux-drivere

- Trekker mye mindre strøm enn 2900, og produserer mindre varme

det at HD 2900 XT trekker mye strøm er jo bare bull, men også sant, den trekker litt mer enn GTX

Det er ikke bull. HD 2900XT trekker faktisk mer strøm enn 8800 Ultra. Lest hw.no sin test.

gleder meg enda mer til de får sluppet ut noen nyere drivere med tiden

9030787[/snapback]

Har da alltid hørt at nvidia kort produserer mer varme enn ati jeg. Kommer jo alltid inn poster som sier at dems GTSer er på 90 grader og greier!

Lenke til kommentar
Det er en veldig "mixed" ball. Begge kortene vinner sine tester, men 2900 er ofte raskere uten AA og AF. 8800GTS er raskere med AA og AF.

Er det faktisk tilfelle tatt i snitt av samtlige tester?

9030787[/snapback]

Og dette var en "be all, end all" driver? Slike ting tar gjerne tid. Det er en del tilfeller HD 2900XT er så vidt raskere eller også tregere enn X1950XTX og i andre tilfeller er den raskere i 2048x1536 4xAA/8xAF enn hva den er i 1600x1200 4xAA/8xAF. Så det er heller liten tvil om at driverene nå er i ganske dårlig forfatning.

Lenke til kommentar

Jeg syns dårlige drivere alltid er argumenter for ATI kort jeg. Hver gang ATI kommer med en ny generasjon så er det alltid snakk om dårlige drivere.. Jeg vet nå faktisk ikke om de forrige generasjonene forbedret seg så mye med driverne som folk vil ha det til, men faktumer er jo at ATI vil levere BEST MULIG ytelse som de overhode klarer når de slipper kortene sine, det er jo da alle testene blir gjort så det har jo fryktelig mye å si.. Jeg vil ikke anbefale deg det ene eller det andre, men tror man skal ta det alle sier om drivere med en klype salt

edit: ok etter litt lesing rundt ser det ut til at jeg kan spise ordene mine:) Ser ut til at drivere til 2900 har blitt forbedrett en hel del siden kortet ble sluppet, og at ytelsen har blitt sterkt forbedret:)

Toms hardware sier det er uavgjort mellom 8800 og 2900 i sin prisguide for juli http://www.tomshardware.com/2007/07/03/the...oney/page4.html

Men her sier de jo at det som går i 8800 sin favør er at det er billigere, her i Norge ser det ut til at de koster omtrent det samme, så i 3000Kr prisklassen er jeg nok enig med de fleste her i at ATI er det beste valget.

Dog må man også huske på at man kan få 8800 med 320mb ram for rundt 2200 så det blir jo en hel del billigere for et nesten like bra kort:)

edit2: Etter å ha lest tråden under om det samme temaet er jeg skeptisk igjen. Tror ikke jeg vil anbefale noenting jeg:P Liker ikke å anbefale et kort med argumentet at driverne trolig kommer til å forbedre ytelsen, kan godt hende at de gjørt det, men kan vel også hende at nvidia forbedrer sine også.

Endret av Reite
Lenke til kommentar

HD 2900XT er fremtiden da, du får med mye bonusmateriell når du kjøper ett sånnt kort.

MEN det er det at kortet blir bedre for hver gang de mekker nye drivere, akkuratt nå er vell 8.37 nyeste og ikke ferdig released men kan skaffes som "alpha" men dette er ikke stabilt 7.6 ska jeg bruke helt til de slipper en knallrå driver, men når kommer den tro?

sier bare at det 2900 kortet er så sykt og GTS vill du angre på over tid. Den virker kanskje litt bedre og litt dårligere i tester o.s.v og resultatene er som en rollercoaster, men lover deg at ATI må få mekka de føckings driverne så beistet kan bli sluppet løs xD og da lover jeg at GTS er ingenting, dette sa Logan te meg i en email han sendte meg da jeg lurte på om jeg skulle ha GTS eller 2900XT

han sa også at GTSen blir forlatt i støvet når i DX10 får den vise hva den er god for, så innen da når vista er stabilisert og driverne er sluppet ut og når vista gaming for sin betydning, da tenker jeg tiden viser at GTS er ett null og at 2900XT når opp til GTXen..... og det gjør den jo egentlig i dag også.

Lenke til kommentar

Har et spørsmål angående det med strømforbruk:

Jeg fikk idag mitt nye HD 2900 XT sammen med et par andre deler av den nye pc'n min. Deilig følelse etter 2 år med et Radeon X800XL. :)

Men til saken: Jeg har tenkt å bruke den gamle Mist 500W strømforsyninga, og trodde den hadde 2x 6 pin, men ser nå at den kun har 1x 6 pin. Hvordan vil dette gå? Er det mulig å kjøre på med kun en 6pin? Det finnes kanskje noen overgang av et slag om det ikke går?

Lenke til kommentar
HD 2900XT er fremtiden da, du får med mye bonusmateriell når du kjøper ett sånnt kort.

Jaha? Hvor i krystallkulen din står dette?

sier bare at det 2900 kortet er så sykt og GTS vill du angre på over tid. Den virker kanskje litt bedre og litt dårligere i tester o.s.v og resultatene er som en rollercoaster, men lover deg at ATI må få mekka de føckings driverne så beistet kan bli sluppet løs xD og da lover jeg at GTS er ingenting, dette sa Logan te meg i en email han sendte meg da jeg lurte på om jeg skulle ha GTS eller 2900XT

han sa også at GTSen blir forlatt i støvet når i DX10 får den vise hva den er god for, så innen da når vista er stabilisert og driverne er sluppet ut og når vista gaming for sin betydning, da tenker jeg tiden viser at GTS er ett null og at 2900XT når opp til GTXen..... og det gjør den jo egentlig i dag også.

9047220[/snapback]

Hvem er denne "Logan"? Anbefaler deg å leste de DX10 testene som er ute idag. Ingen av kortene imponerer spessielt ikke 2900XT. I Company of Heroes DX10 som er det eneste spillet ute i "fullversjon" ligger 8800GTS litt forran 2900XT.

14997.png

Har et spørsmål angående det med strømforbruk:

Men til saken: Jeg har tenkt å bruke den gamle Mist 500W strømforsyninga, og trodde den hadde 2x 6 pin, men ser nå at den kun har 1x 6 pin. Hvordan vil dette gå? Er det mulig å kjøre på med kun en 6pin? Det finnes kanskje noen overgang av et slag om det ikke går?

9047404[/snapback]

2900XT må du bruke to 6-pin kontakter på, alternativt 1 6-pin og 1 8-pin.

Følger det ikke med noen molex->6-pin PCIe adaptere? Mener å huske at det fulgte med til 2900XT-kortet vi har på jobben

Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

Minner om kva som står i retningslinjene:

#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

#2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel.

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...