tomsi42 Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Jeg var med broren min på en liten foto-tur i Fredrikstad og omegn. På Kongsten fort fant jeg disse to tønnene. Bilder er croppet, litt, skjerpet litt og jeg har økt fargemetningen litt. Alt ble gjort i Canon DPP før jeg eksporterte bildet til JPEG. For de som er interessert av sånt - Objektivet er Tamron 17-50mm f/2.8 Hva synes dere ? Tom Edit: La inn mindre versjoner av bildene Endret 27. november 2007 av tomsi42 Lenke til kommentar
pwned Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Kult! Du kan jo prøve å endre det til svart/hvitt og kjøre på et filter som får det til å se gammelt ut. Da har du et nytt bilde med ny personlighet. Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Pent bilde, rustne ting er alltid bra motiver Ser for meg at hvis bildet hadde vært mørkere at det kanskje hadde vært bedre. Syntes gresset ble for intredende i bildet. Endret 7. juli 2007 av Madusius Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Det ble litt blast/lyst. Bruk levels og curves så fikser du dette. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Takk for innspillene. Jeg er enig at bildet er litt vel lyst - sitter på laptopen og den er egentlig ikke egnet til bildebehandling. Jeg får sette meg ned å skru litt mer på knottene. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) OK. Her kommer en sort-hvitt, kornete sak (kanskje litt mye korn?): Og en som ikke er så lys (men fortsatt med gress...): Tom Endret 27. november 2007 av tomsi42 Lenke til kommentar
Oxayotl Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Svart hvitt bildet ble kanskje litt kornete, men den mørkere fargeverisjonen likte jeg veldig godt. Rustet og skitten ble mer fremtredende der Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Ikke for mye korn på 1 en, men gresset ble litt for lyst. Savner ennå litt mer kontraster, og mørkere mellomtoner (Curves) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Jeg likte godt den siste fargeversjonen. Jøss, det var lyst, tenkte jeg da jeg så den første versjonen. Den siste versjonen sitter mye bedre, og det nye utsnittet ble også bedre. Fin, landlig og pitoresk rustikk, for å si det slik. Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 jeg tenkte mer at du croppet det slik: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Svart hvitt bildet ble kanskje litt kornete, men den mørkere fargeverisjonen likte jeg veldig godt. Rustet og skitten ble mer fremtredende der 9024143[/snapback] Ja, jeg ser det selv nå. Jeg er ikke flink nok enda til å flikke med bildene mine, så jeg får jobbe mer med dem. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) jeg tenkte mer at du croppet det slik: 9024165[/snapback] Jeg liker å ha med litt av omgivelsene, så jeg synes dette blir litt trangt. Jeg valgte å beholde 2:3 forholdet når jeg croppet bildet; vet egentlig ikke hvorfor - gammel vane ? Tom Endret 7. juli 2007 av tomsi42 Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 jeg tenkte mer at du croppet det slik: 9024165[/snapback] Jeg liker å ha med litt av omgivelsene, så jeg synes dette blir litt trangt. Jeg valgte å beholde 2:3 forholdet når jeg croppet bildet; vet egentlig ikke hvorfor - gammel vane ? Tom 9024200[/snapback] oki, var et forslag iallefall Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Jeg liker også å bruke faste formater som 3:2, 4:3, 8:10 og kvadrat, men av og til må man ty til freeform, for å si det slik. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 oki, var et forslag iallefall 9024214[/snapback] Og det må du fortsette med. Det er jo flere måter å se ting på. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Jeg prøver med en ny variant. Crop er free-form, og istedet for korn, har jeg valgt en monokrom/sepia-tone for å få til en gammel stemning. Skarpheten er også satt til 0. Edit: Bør nok bli enda mørkere... Tom Edit: La inn mindre versjoner av bildene Endret 27. november 2007 av tomsi42 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Mulig det, men ikke så mye mørkere. Ser fint ut det også, selv om jeg elsket trefargen i de sener versjonene. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Mulig det, men ikke så mye mørkere. Ser fint ut det også, selv om jeg elsket trefargen i de sener versjonene. 9024674[/snapback] Er i grunn enig med deg. Bildet gjør seg best i farger. Men det er nok det siste utsnittet som er best. Takk for hjelpen. Tom Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Siste versjon ble veldig stilig synes jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå