Gå til innhold

erstatte Quicktime med vlc i firefox

Anbefalte innlegg

jeg tenkte som så, at siden vlc spiller det meste som er av mediefiler så skal jeg fjerne både realplayer og quicktime fra pc'en. realplayer er nå fjernet og quicktime står for tur, det eneste problemet er vel det at trailere mm. spilles av i quicktime i firefox.

er det noen måte å få et vlc vindu istedet for quicktime vindu? eller i verste fall åpne vlc separat og spille den av der? :hmm:

takker for gode forslag! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du videoene du spiller av i nettleseren, eller de som du laster ned og åpner ?

Jeg antar at når du avinstallerer QuickTime, blir filmene på nettet spilt av i Windows Media Player.

Ellers så kan du prøve å gå inn på Verktøy->Innstillinger->Innhold->Ruten "Filtyper" og trykke på behandle der, så kan du velge hvilke filer som skal åpne hvilke program.

Håper jeg forstod deg riktig der.

:)

Lenke til kommentar
Mener du videoene du spiller av i nettleseren, eller de som du laster ned og åpner ?

Jeg antar at når du avinstallerer QuickTime, blir filmene på nettet spilt av i Windows Media Player.

Ellers så kan du prøve å gå inn på Verktøy->Innstillinger->Innhold->Ruten "Filtyper" og trykke på behandle der, så kan du velge hvilke filer som skal åpne hvilke program.

Håper jeg forstod deg riktig der.

:)

9025477[/snapback]

Jeg finner ikke VLC der :no:

Lenke til kommentar
Sjølvsagt ikkje, WMP har ikkje støtte for Quick Time-filer. Har ein ikkje installert QT (eller QT Alternative) får ein ikkje spelt av QT-filer i nettlesarar.

Etter litt søking fann eg ein tråd på VLC-forumet der det vart sagt at Mozilla-pluginen ikkje virka for alle filtypar, men berre dei som er lista på about:plugins. Det var snakk om at ein kunne laste ned kjeldekoden for ein nyare versjon av VLC, med ein oppdatert plugin, og kompilere den sjølv. Tråden handla om OS X, men det er sikkert mogeleg å gjere tilsvarande i Windows. Korleis har eg ikkje peiling på, men de kan no lese tråden sjølv: http://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=12&t=30268

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...