Gå til innhold

Bærbar pc rundt 9000kr

Anbefalte innlegg

Halloen. Eg trenger meg ny data til neste skule år. Eg lurte då på om det er noen så har ein til og anbefala, helst ikkje over 9000kr.

Krav:

- 2gb ram

- minimum 13" skjerm

- Brukbar prossesor til litt speling

- Dataen skal hovudsakleg berre brukast på vg1 bygg og anlegstekknik. Men eg vil ha ein litt brukbar som eg kan ha litt lenge, og kunne spele litt med venner på små lan.

Ein pc eg har sett litt på er denne. Kva synst dåkke om den?

HP Pavilion Media Center dv6525 Kan leses her https://prisguiden.no/product.php?productId=75927

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig fin den, bare at en integrert grafikk kort er ikke av den beste typen. Den låner nemlig deler av rammen til grafikk minne. Men er ikke så mange pc'er som har så mye ram heller da.

EDIT: Denne er litt bedre, men en del dyrere. Vil greie det meste med glans.

Endret av URGE84
Lenke til kommentar
Veldig fin den, bare at en integrert grafikk kort er ikke av den beste typen. Den låner nemlig deler av rammen til grafikk minne. Men er ikke så mange pc'er som har så mye ram heller da.

EDIT: Denne er litt bedre, men en del dyrere. Vil greie det meste med glans.

9023926[/snapback]

Tenkte på jalfall ein 1000 lap mindre;P. Men tusen takk:D

Lenke til kommentar

På alt med lite ram suger Intergrert grafikk STORT! Siden den låner ram fra system rammen så blir det mindre å rutte med for programmer, os og spill, da ender det som regel med at pc'en bruker sidevekslings fil som ligger på hd som er MYE treigere. Den suger ikke så mye på pc'er med mye ram, men den er jo der og bruker ram som kunne vært brukt til annet.

Lenke til kommentar
Ka må du betala med ein data så ikkje har intregrert skjermkort. Får du ikkje biligere en den hpen?

9024712[/snapback]

Mulig, men det er ikke så mange billige laptoper med 2gb ram å velge mellom. Så ingen på prisguiden, men ikke alle pc'er står der. Kan jo prøve på dell.no, men liker ikke de så godt.

Lenke til kommentar
Ka må du betala med ein data så ikkje har intregrert skjermkort. Får du ikkje biligere en den hpen?

9024712[/snapback]

Mulig, men det er ikke så mange billige laptoper med 2gb ram å velge mellom. Så ingen på prisguiden, men ikke alle pc'er står der. Kan jo prøve på dell.no, men liker ikke de så godt.

9024741[/snapback]

Eg hadde dell før og blei veldig forelska i det. Dei har jo så god service. Men eg har sett litt på dell, og datane er jo veldig dyre.

Lenke til kommentar
Det og at de bruker custom parts, hater det :p umulig å oppgradere selv. Man må sende det inn til dell å betale for dell deler..

9024777[/snapback]

Ja det er sant. Men eg pleier berre ha ein bærbar ein liten stund, når du blir lei av den kjøper du jo ny:D.

Lenke til kommentar

Går ikke gjennom så mange laptoper for min del, hatt min i 2 år. Betalte 12k og kan spiller bf 2142 og mesteparten av spilla. Begynner å måtte senke grafikken nå på de allernyeste spillene, så skal kjøpe fin fin stasjonær :)

Lenke til kommentar
Går ikke gjennom så mange laptoper for min del, hatt min i 2 år. Betalte 12k og kan spiller bf 2142 og mesteparten av spilla. Begynner å måtte senke grafikken nå på de allernyeste spillene, så skal kjøpe fin fin stasjonær :)

9024815[/snapback]

Hehe hadde min data i 2 år. Nå er hovudkorte røke.

Lenke til kommentar

Nå har eg funnet ein ny data maskin eg lurer på og kjøpa:D. Er dette ein data som er verd pengene og ein å gå for?

linnk http://www.multicom.no/SystemConfigurator....14%3bc%3a100561

Eg vil opgradere:

- Prossesor til INTEL CORE 2 DUO T7200 2.0GHZ

- Minne til 2GB 667MHZ DDR2 minne

- Den vil då få ein pris lap på 9 111,-

Er det noen som kjenner til den typen data? Er det bra garanti? Pleier det og bli dyrt med frakt?

Lenke til kommentar
Nå har eg funnet ein ny data maskin eg lurer på og kjøpa:D. Er dette ein data som er verd pengene og ein å gå for?

Eg vil opgradere:

Er det noen som kjenner til den typen data? Er det bra garanti? Pleier det og bli dyrt med frakt?

9025551[/snapback]

Blir som regel ikke så dyrt med frakt. Du har glemt operativ system ser jeg, du bør vel ha det? Pavilion dv6391 er bare litt dyrere, men har en god del programvare med.

Endret av URGE84
Lenke til kommentar

Eg vil opgradere:

9025551[/snapback]

Blir som regel ikke så dyrt med frakt. Du har glemt operativ system ser jeg, du bør vel ha det?

9025577[/snapback]

Eg har det heime så det er vel berre til og instalere?

Lenke til kommentar

Eg vil opgradere:

9025551[/snapback]

Blir som regel ikke så dyrt med frakt. Du har glemt operativ system ser jeg, du bør vel ha det?

9025577[/snapback]

Eg har det heime så det er vel berre til og instalere?

9025594[/snapback]

Vis det ikke er OEM så..

Lenke til kommentar
Windows leveres med en lisens, dvs at du kan bare innstallere det på en maskin. I følge lisens avtalen så bryter du den om du innstallerer på 2 maskiner.

9025613[/snapback]

Ikke vis du sletter det fra den første PCen , og innstalerer på den nye PCen ;)

Tror jeg.

Sempron.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...